Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
14,20
You save:
2,13 (15%)
Discounted price*:
12,07
Purchase
Add to Wish List
ID number:817988
Author:
Evaluation:
Published: 21.11.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 69 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.1.  Mācību disciplīnas izpratne un attīstības tendences    6
1.1.1.  Mācību disciplīnas dažādi skaidrojumi    12
1.2.  Skolas loma mācību disciplīnas veidošanā    17
1.2.1.  Pedagoģiskā darbība mācību procesā disciplīnas nostiprināšanā    18
1.2.2.  Faktori mācību disciplīnas veicināšanai    34
II  PEDAGOĢISKAIS PĒTĪJUMS PAR MĀCĪBU DISCIPLĪNAS PROBLĒMĀM PUSAUDŽIEM 7. – 9.KLASĒS    46
2.1.  Pētījuma programma un tās saturs    47
2.2.  Pētījumā izmantotās metodes un to pamatojums    48
2.3.  Pedagoģiskajā pētījumā iegūtie rezultāti un to analīze    49
2.4.  Metodiskie ieteikumi pedagogiem darbam ar 7. – 9.klases pusaudžiem mācību disciplīnas nostiprināšanā    73
  Secinājumi    78
  Glosārijs    80
  Anotācija    82
  Annotation    84
  Bibliogrāfija    86
  Pielikumi    90
Extract

SECINĀJUMI
Izstrādājot pētījumu par pusaudžu mācību disciplīnas iespējamām problēmām 7.-9.klasēs, tika pētīti un analizēti faktori un kritēriji, kas veicinātu mācību disciplīnas ievērošanu stundu laikā.
1. Maģistra darba teorētiskajā daļā autore ir aplūkojusi jēdzienu „ mācības”, „disciplīna” un „audzināšana” definējumus, kā arī izpratni par jēdzienu „mācību disciplīna.” Tika analizētas – V.Glasera, R.Dreikursa, B.F.Skinera, L. un M.Kanteru u.c. autoru teorētiskās atziņas par pētāmo problēmu. Pedagoģiskā pētījuma gaitā, analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, var secināt, ka autori sniedz atšķirīgu disciplīnas skaidrojumu.
2. Teorētiskajā daļā aplūkota arī iespējamā pedagoģiskā darbība pusaudžu mācību disciplīnas veidošanā un nostiprināšanā. Tā kā mācību process nav vienpusēja skolotāja darbība, autore pievērsusi uzmanību ne tikai pedagogu darbībām sekmīga mācību procesa nodrošināšanā, bet arī vecāku lomai un ieguldījumam tajā. Analizējot literatūru, autore secinājusi, ka veiksmīgs mācību process nav iedomājams bez mācību disciplīnas nodrošināšanas un ievērošanas, kā arī bez izpratnes par pusaudžu uzvedības cēloņiem un mērķiem, kā arī ciešas pedagogu un vecāku sadarbības.
3. Pētījuma gaitā tika veikta 7. – 9. klašu skolēnu un skolotāju anketēšana. Tika analizētas respondentu atbildes, lai noskaidrotu, kā skolēni uzzina par mācību disciplīnu, kādus mācību disciplīnas kritērijus skolēni un skolotāji uzskata par nozīmīgākajiem un kādi faktori ietekmē mācību disciplīnas ievērošanu vai neievērošanu stundu laikā.
No pētījumā iegūtiem rezultātiem tiek secināts, ka vairumā gadījumu skolotāji un pusaudži uzskata, ka par mācību disciplīnu skolēni uzzina no skolotājiem un no skolas iekšējiem kārtības noteikumiem. Lai gan skolotāji uzskata, ka vecāki maz piedalās savu bērnu informēšanā par mācību disciplīnas nosacījumiem skolā, pusaudži norāda, ka par mācību disciplīnu viņus informē arī vecāki.
Analizējot iegūtos datus autore secināja, ka pozitīva attieksme pret mācībām pusaudžiem veidojas tad, ja pusaudži skolotāja darbības uzskata par godīgām un taisnīgām, pusaudži tiek iesaistīti problēmu risināšanā, mācību stundas ir labi sagatavotas, radošas un tajās nav garlaicīgi, skolotājs izmanto dažādas mācību metodes. Gan meiteņu, gan zēnu viedoklis visvairāk sakritis par savu tiesību aizstāvēšanu un prasmi pārvietoties pa mācību telpu, bet visbūtiskāk atšķīries – par laicīgu ierašanos uz stundu. Kritēriji, ko pusaudži norādījuši kā svarīgākos, skolotāji atzīmējuši kā vismazāk svarīgos. Tas liecina, ka starp skolēniem un skolotājiem ir nepietiekama sadarbība un sapratne.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,00 €
Work pack Nr. 1357464
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „7.-9.klašu pusaudžu mācību disciplīnas problēmas”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/817988

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register