-
Adaptācijas veicināšana mācību procesā sākumskolas 1.klasē
TOP 50
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Adaptācijas procesa izpratne un raksturojums | 6 |
1.1. | Adaptācijas psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi | 6 |
1.2. | Adaptācijas sekmēšanas atbilstība vecumposma attīstības īpatnībām | 15 |
2. | Adaptāciju veicinošie pedagoģiskie paņēmieni mācību procesā 1.klasē | 32 |
Secinājumi | 54 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 56 | |
Pielikumi | 59 |
Secinājumi
1. Adaptācija ir pielāgošanās jauniem, neierastiem, mainīgiem apstākļiem, kas palīdz uzturēt normālu organisma iekšējo vidi. Adaptēšanās skolā ir svarīgs process bērna dzīvē, jo tā ir vide, kurā skolēns pavada lielu daļu savas dzīves, tā iespaido bērna turpmāko attīstības gaitu. Par labu bērna adaptāciju uzskatāma tāda piemērošanās jaunajiem sociālajiem apstākļiem, kurā notiek iekļaušanās jau iepriekš izveidotā sociālā sistēmā.
2. Lai panāktu veiksmīgu adaptācijas atbilstību, ir jāpārzina sākumskolas bērnu attīstības īpatnības. 1.klases skolēniem ir paaugstināta kustību aktivitāte, tādēļ nevar ilgi nosēdēt skolas solā; ir vāji attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, tādēļ rakstot ātri nogurst; ir dažādas psihiskās un garīgās īpatnības, tādēļ ir maz saprotamas teorētiskās zināšanas; nav pilnīga abstraktā domāšana, tādēļ grūti risināt problēmas; ir nenoturīga uzmanība, tādēļ nespēj ilgi koncentrēties, spēj uzmanību novērst blakus kairinātāji; vēlas būt novērtēti, tādēļ nevar daudz kritizēt un izteikt negatīvas piezīmes; psihiskās un emocionālās attīstības dēļ skolēnam adaptācijas periodā jāpiedāvā aktīvi, praktiski, radoši, viegli uztverami un saprotami uzdevumi; fiziskās attīstības dēļ mācību stundās jāizmanto sporta elementi; sociālās attīstības dēļ ar skolēnu daudz jāsarunājas, jāveido labas savstarpējās attiecības.
3. Empīriskā pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka lielākajai daļai pirmās klases skolēnu adaptācija veidojas veiksmīga, taču ir skolēni, kas saskaras ar adaptācijas problēmām, kas pamanāms pēc tādām pazīmēm kā emocionālā nelīdzsvarotība (spriedze, bailes nogurums, nedrošība), negatīvas uzvedības izpausmes, saskarsmes problēmas, nevēlēšanās doties uz skolu un piedalīties aktivitātēs, bieži veselības traucējumi, ko ietekmē vairāki iekšējie un ārējie faktori: jaunās vides, kārtības un dienas režīma maiņa, skolēna vecumposmam neatbilstoša sagatavotība skolai, disciplīnas problēmas klasē, vājas saskarsmes un uzvedības prasmes, nedrošības sajūta, emocionālais diskomforts, veselības traucējumi, mazs atbalsts no ģimenes, nepatika pret mācībām, negatīva skolēna iepriekšējā pieredze u.c.
…
Daudzveidīgās pārmaiņas sabiedrībā ietekmē un nosaka pārmaiņas arī izglītībā. Mūsdienu skolēnam jāapgūst ne tikai mācību saturs, bet arī dažādas sadarbības, saskarsmes un citas sociālās prasmes, ar kuru palīdzību skolēns spēj integrēties skolas vidē. „Nodrošinot skolēniem zināšanu, prasmju apguvi un pozitīvu attieksmju veidošanos, jāveido arī motivācija sevis pilnveidošanai, jāattīsta spējas adaptēties un integrēties sociālajā vidē, kā arī jāpalīdz izprast cilvēka sociālo lomu dažādību” (Petermane, 2008, 5). Attīstīt spējas adaptēties ir viens no skolas uzdevumiem, taču pēc iespējas ātrāk adaptēt bērnus skolai bieži vien izrādās smags uzdevums... 1.Adaptācijas procesa izpratne un raksturojums 1.1. Adaptācijas psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi 1.2. Adaptācijas sekmēšanas atbilstība vecumposma attīstības īpatnībām 2. Adaptāciju veicinošie pedagoģiskie paņēmieni mācību procesā 1.klasē
- Adaptācijas grūtības sākumskolas vecuma bērniem
- Adaptācijas veicināšana mācību procesā sākumskolas 1.klasē
- Elektroniskās mācību vides pielietojums mācību procesā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
Term Papers for university57
Evaluated! -
Interaktīvo metožu nozīme pedagoģiskajā procesā ģeogrāfijas stundās pamatskolā
Term Papers for university60
-
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Term Papers for university95
Evaluated! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Term Papers for university83
Evaluated! -
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Term Papers for university101
Evaluated!