Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:790491
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.05.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 50 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Adaptācijas procesa izpratne un raksturojums    6
1.1.  Adaptācijas psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi    6
1.2.  Adaptācijas sekmēšanas atbilstība vecumposma attīstības īpatnībām    15
2.  Adaptāciju veicinošie pedagoģiskie paņēmieni mācību procesā 1.klasē    32
  Secinājumi    54
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    56
  Pielikumi    59
Extract

Secinājumi
1. Adaptācija ir pielāgošanās jauniem, neierastiem, mainīgiem apstākļiem, kas palīdz uzturēt normālu organisma iekšējo vidi. Adaptēšanās skolā ir svarīgs process bērna dzīvē, jo tā ir vide, kurā skolēns pavada lielu daļu savas dzīves, tā iespaido bērna turpmāko attīstības gaitu. Par labu bērna adaptāciju uzskatāma tāda piemērošanās jaunajiem sociālajiem apstākļiem, kurā notiek iekļaušanās jau iepriekš izveidotā sociālā sistēmā.
2. Lai panāktu veiksmīgu adaptācijas atbilstību, ir jāpārzina sākumskolas bērnu attīstības īpatnības. 1.klases skolēniem ir paaugstināta kustību aktivitāte, tādēļ nevar ilgi nosēdēt skolas solā; ir vāji attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, tādēļ rakstot ātri nogurst; ir dažādas psihiskās un garīgās īpatnības, tādēļ ir maz saprotamas teorētiskās zināšanas; nav pilnīga abstraktā domāšana, tādēļ grūti risināt problēmas; ir nenoturīga uzmanība, tādēļ nespēj ilgi koncentrēties, spēj uzmanību novērst blakus kairinātāji; vēlas būt novērtēti, tādēļ nevar daudz kritizēt un izteikt negatīvas piezīmes; psihiskās un emocionālās attīstības dēļ skolēnam adaptācijas periodā jāpiedāvā aktīvi, praktiski, radoši, viegli uztverami un saprotami uzdevumi; fiziskās attīstības dēļ mācību stundās jāizmanto sporta elementi; sociālās attīstības dēļ ar skolēnu daudz jāsarunājas, jāveido labas savstarpējās attiecības.
3. Empīriskā pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka lielākajai daļai pirmās klases skolēnu adaptācija veidojas veiksmīga, taču ir skolēni, kas saskaras ar adaptācijas problēmām, kas pamanāms pēc tādām pazīmēm kā emocionālā nelīdzsvarotība (spriedze, bailes nogurums, nedrošība), negatīvas uzvedības izpausmes, saskarsmes problēmas, nevēlēšanās doties uz skolu un piedalīties aktivitātēs, bieži veselības traucējumi, ko ietekmē vairāki iekšējie un ārējie faktori: jaunās vides, kārtības un dienas režīma maiņa, skolēna vecumposmam neatbilstoša sagatavotība skolai, disciplīnas problēmas klasē, vājas saskarsmes un uzvedības prasmes, nedrošības sajūta, emocionālais diskomforts, veselības traucējumi, mazs atbalsts no ģimenes, nepatika pret mācībām, negatīva skolēna iepriekšējā pieredze u.c.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1363674
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register