Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā

     Evaluated!

    Term Papers83 Psychology, Pedagogy

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
4,08 (19%)
Discounted price*:
17,40
Purchase
Add to Wish List
ID number:248194
Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 33 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anotācija    4
  Annotation    5
1.  Bērnu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanās dabasmācības apguves procesā    6
1.1.  Mācību prasmju izpratne teorētiskajā literatūrā    6
1.2.  Bērnu ar īpašām vajadzībām mācību prasmes    12
1.2.1.  Bērnu ar īpašām vajadzībām raksturojums    12
1.2.2.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem raksturojums    15
1.2.2.1.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem sajūtu un uztveres īpatnības    16
1.2.2.2.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem atmiņas īpatnības    17
1.2.2.3.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem domāšanas īpatnības    19
1.2.2.4.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem iztēles īpatnības    23
1.2.2.5.  Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības īpatnības    24
1.2.2.6.  Bērnu ar garīgo atpalicību funkciju traucējumi    25
1.2.2.7.  Korekcijas darba iespējas bērniem ar īpašām vajadzībām    27
1.3.  Mācību prasmju pilnveidošanās dabasmācības apguves procesā    30
1.3.1.  Mācību prasmju rosinošās metodes    30
1.3.2.  Apgūstamās prasmes dabasmācībā bērniem ar īpašām vajadzībām    37
2.  Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanās izpēte dabasmācības apguvē    41
2.1.  Skolēnu prasmju reālā līmeņa vērtējums 5. klasē    41
2.2.  Skolēnu prasmju reālā līmeņa vērtējums 6. klasē    48
2.3.  Aptaujas rezultātu analīze    57
2.4.  Rosinošo dabasmācības metožu kopuma izveide un pielietojums bērniem ar īpašām vajadzībām mācību prasmju pilnveidošanai    60
2.5.  Pētījuma rezultātu apstrāde, analīze un interpretācija    61
  Secinājumi    66
  Literatūra    67
  Pielikums    69
Extract

1.1. Mācību prasmju izpratne teorētiskajā literatūrā
Prasme ir māka jeb spēja veikt kādu darbību atbilstoši nepieciešamajai kvalitātei un apjomam. Tā ir darbības izpildes priekšnosacījums un tāda zināšanu, darbības paņēmienu apguves pakāpe, kas ļauj apgūto izmantot mērķtiecīgā darbībā. Daļu prasmju cilvēks apgūst dabiskās pieredzes procesā, piemēram, prasmi staigāt, citas – pašam apzināti vingrinoties vai speciālista vadībā, piemēram, datora lietošanas prasmi. Prasme veidojas daudzpusīgos, atkārtotos vingrinājumos un var uzlaboties bezgalīgi, piemēram, runas prasme, vadīšanas prasme, valodas prasme (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca 2000). Tātad prasme ir saistīta gan ar zināšanu, kas ir reālās pasaules lietu un parādību apjēgts un iegaumēts atspoguļojums cilvēka apziņā, gan praktiskās darbības paņēmienu apguvi. Galvenie zināšanu elementi ir fakti un likumsakarības, ko palīdz apgūt un izprast praktiska darbība. Praktiski pielietotas zināšanas labāk nostiprinās atmiņā un vieglāk reproducējas. Prakse kā izziņas avots piedāvā dabiski izveidojušos cilvēka izziņas loģisko ceļu – no sajūtām un uztveres uz priekšstata tēlu apzināšanu un jēdzienu veidošanu, kas nodrošina vispārinātu zināšanu pielietošanu jaunā situācijā, atraujoties no tēlaini konkrētās domāšanas, tādējādi paplašinot darbošanās brīvību (Žogla 2001).
Bērna elementārās prasmes veidojas pieredzes un atdarināšanas rezultātā. Attīstības gaitā tās automatizējas un kļūst par komponentiem sarežģītākām prasmēm, proti, kļūst par iemaņām. Piemēram, mācoties rakstīt, bērns sākumā ar diezgan lielu piepūli apgūst burtu rakstīšanas māku. Tad viņš iemācās no burtiem veidot vārdus, no vārdiem teikumus un beidzot spēj rakstveidā brīvi izteikt attiecīgo saturu. Līdzīgi ikvienu prasmi var pilnveidot līdz meistarības pakāpei. Jo vairāk prasmes paņēmieni ir automatizēti, jo pilnīgāk ir izkopta prasme (Zelmenis 1991). Tātad iemaņa ir māka, kas iegūta ilgstošā vingrināšanās procesā un ir apgūta tādā mērā, ka darbība tiek veikta automātiski, tai nav nepieciešama apzināta kontrole, vadība un regulēšana. Iemaņa ir automatizēta darbība, kas nostiprinājusies, to vairākkārtīgi atkārtojot. Iemaņa attiecas tikai uz darbības tehnisko pusi un kopā ar zināšanām veido prasmes pamatu (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca 2000). Bet tikai daļa prasmju pāraug iemaņās (Žogla 2001).
Ļoti svarīgs prasmju un iemaņu izkopšanas nosacījums ir mērķtiecīgi vingrinājumi – darbības atkārtošana, kamēr tiek sasniegts rezultāts.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −32,01 €
Work pack Nr. 1126976
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/248194

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register