Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Interaktīvo mācību metožu izmantošana latviešu folkloras apguvē 4.klasē

     Evaluated!

    Term Papers75 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:685371
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 54 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Aktuāli jautājumi mūsdienu izglītībā    8
1.1.  Folklora-tautas pedagoģijas pamats    10
1.2.  Folklora bērnu audzināšanas un attīstības kontekstā    12
2.  Personības teoriju apskats    18
2.1.  Interešu nozīme personības attīstībā    20
2.2.  Sākumskolas bērnu attīstības raksturojums    22
2.3.  4. klases skolēnu raksturojums    24
3.  Pētījuma metožu apraksts    28
4.  Interaktīvo mācību metožu raksturojums folkloras apguves skatījumā    31
4.1.  Interaktīvās mācību metodes un to mērķi    34
4.2.  Interaktīvās mācību metodes folkloras apguvē    42
5.  Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras stundās 4.klasē    44
5.1.  Stundu tematiskais plānojums un izvirzītie mērķi    45
5.2.  Stundu norišu apraksti    46
5.3.  Pētījuma noslēguma kontroldarba analīze un rezumējums    55
5.4.  Projekta darba norises apraksts    56
  Noslēgums    58
  Literatūras saraksts    60
  Pielikumi    62
Extract

Tīrā un pirmatnējā veidā folklora reti kur vairs sastopama. Lielākā daļa informācijas par to saglabājusies muzejiskās realitātēs, dainu krājumos, folkloristu savāktajos materiālos. Līdztekus dziļi ētiskiem motīviem latviešu folklorā eksistē arī citi ļoti cilvēka audzināšanas motīvi. Skaidrs, ka jebkuram cilvēkam, jau sākot ar skolu, jādod iespēja atrasties dialogā ar savas tautas mantojumu.
Mūrnieks A. ir teicis: „Skolai jāmāca par patieso, daiļo, labo. Jāsaglabā tās tradīcijas, kuras Latvijas skolās koptas jau pirmajā Latvijas neatkarības laikā. Folkloras apguvei jāatrod sava vieta mācību stundu laikā ’’(Mūrnieks , 1997, 28).
Folklora ir piepildīta ar dzīves pamācībām, gudrībām, ētiskiem, estētiskiem, tikumiskiem motīviem. Ar kādām metodēm mācīt un radīt bērnos lielāku interesi par folkloru, tās mantojumu? Kāpēc vajadzētu pētīt optimālākās metodes folkloras apguvē? Kursīte J. akcentē piecas galvenās folkloras pamatvērtības:
Pirmkārt, tāpēc, ka folklora ir mūsu garīgā bagātība, iespējams pati lielākā.
Otrkārt, mācoties folkloru, mēs labāk sapratīsim, kāpēc šodien esam tādi un ne citādi.
Treškārt, folklora ir mūsu tradīciju tradīcija.
Ceturtkārt, folklorai jāpalīdz pārvarēt mūsu mēmumu, proti, neprasmi izteikties.
Piektkārt, folklora palīdzēs apzināt gan mūsu tautai specifisko, gan arī kopīgo ar citām tautām(Kursīte, 1996, 427).
Šie faktori arī noteica mana maģistra darba tēmas - Interaktīvo mācību metožu izmantošana latviešu folkloras apguvē 4.klasē izvēli.

Maģistra darba mērķis – izpētīt optimālākās mācību metodes folkloras apguvē dzimtās valodas stundās 4.klasē.
Pētījuma objekts – mācību process sākumskolā.
Pētījuma priekšmets – interaktīvo mācību metožu iespējas folkloras apguvē.
Hipotēze – latviešu folkloru 4.klasē iespējams efektīvi apgūt, dažādojot darba organizācijas formas un, ja tiek izmantotas interaktīvās mācību metodes.
Pētījuma uzdevumi:
1. Izstrādāt un aprobēt interaktīvo metožu sistēmu folkloras apguvei 4.klasē.
2. Atklāt zināšanu apguves un skolēnu attieksmes veidošanas iespējas, izmantojot interaktīvās mācību metodes folkloras apguvē 4. klasē.
3. Apkopot un analizēt praksē iegūtos rezultātus.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register