Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
3,44 (16%)
Discounted price*:
18,04
Purchase
Add to Wish List
ID number:226119
Author:
Evaluation:
Published: 02.09.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 74 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJAS    3
  SKAIDROJUMI    6
  IEVADS    7
1.  SOCIALIZĀCIJAS JĒDZIENS UN BŪTĪBA    9
1.1.  PUSAUDŽU SOCIALIZĀCIJA    13
1.2.  PUSAUDZIS KĀ SOCIĀLĀS GRUPAS RAKSTUROJUMS    18
1.3.  PUSAUDŽA SOCIALIZĀCIJAS PROBLĒMAS    20
2.  DAŽĀDU SOCIALIZĀCIJAS AĢENTU IETEKME UZ PUSAUDŽA ATTĪSTĪBU    22
2.1  ĢIMENE KĀ PRIMĀRAIS SOCIALIZĀCIJAS AĢENTS    22
2.2.  IZGLĪTĪBAS IESTĀDES LOMA    26
2.3.  DRAUGI UN VIENAUDŽU GRUPA    31
3.  METODOLOĢIJAS APRAKSTS    34
4.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI UN TO ANALĪZE    35
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    48
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    50
  PIELIKUMI    55
Extract

IEVADS
Ikvienā mūsu dzīves mirklī cilvēks tiek audzināts un ietekmēts. To apzināti vai neapzināti veic apkārtējās institūcijas: ģimene, draugi, skola, masu komunikācijas līdzekļi u.c. Šī audzināšana nereti ir ar apzinātu mērķi, bet, nereti notiek pilnīgi neprognozējami. Pusaudžu uzvedība, viņu uzskati un attiecību veidošanās ir krasi atšķīrušās no dominējošajām oficiālajām pieaugušo sabiedrības morāles un uzvedības normām. „ Pārmaiņu laiks, kas pēdējos 15 gados skāris Latviju, spēcīgi ietekmējis sabiedrību, un, protams, arī ģimeni. Lielāka sociālā spriedze, konkurence darba tirgū, vairāku vērtību nozīmes izmaiņas atstājušas iespaidu uz bērnu, kas aug ģimenē, kur vecāki ir audzināti pilnīgi citādi. Lielāka brīvība un patstāvības iespēju došana pusaudžiem, ir galvenais, ar ko atšķiras audzināšana mūsdienu ģimenēs.” ( Balode R. 2005: 4).
Pētījumā , par pamatizglītības nepabeigušajiem skolēniem, tiek norādīts, ka: „ Skolēni un vecāki nav „tuvi’. Uz to norāda vismaz trīs faktori. 1. Tikai 16,8% skolēni regulāri apspriež savas problēmas ar vecākiem, 24,0% to nedara nekad…2. Vecāki pievērš maz vērības bērnu mācībām (64,3% to dara tikai palaikam vai nedara nemaz)…3. Gandrīz puse ģimeņu (44,6%) bērna nākotnes izredzes saistībā ar izglītību nekad nav tikuši patiesi apspriestas…” ( Pamatizglītību nepabeigušie skolēni…). To, kā pusaudzis socializējas savos 15-20 gados, visādā ziņa atspoguļojas viņa nākotnē.
Vecāku audzināšana un ietekme uz bērnu nonāk pretrunā ar vienaudžu ietekmi. Pieredze attiecībās ar draugiem sāk sacensties ar vecāku ietekmi. Svarīgu vietu spēlē sociālā pieņemšana, bet bērna reputācija citu acīs kļūst par svarīgu pašcieņas vai trauksmes avotu. Pusaudzim, nobriestot un pieaugt fiziski, ne vienmēr vienlīdz ātri apgūst sociālās normas . Augumā esot kā pieaugušam, viņu uzvedība lielākoties ir bērnišķīga un apkārtējo noteiktās normas tiek uzņemtas kā piespiedu, neizprotot to patieso nozīmi. Saskarsmei, kļūstot par vienu no galvenajiem darbības veidiem, būtisks kļūst savstarpējās uzticēšanās un sapratnes kritērijs. Pusaudžu attīstības raksturojums nosaka sociālās aktivitātes virzību: tieksmi uztvert un apgūt pieaugušo pasaulē esošās vērtības un normas .Skola ir tikai viens no institūtiem, ārpus ģimenes, kur bērns pavada savu lielāko dienas daļu, uzturot sabiedrības ikdienas darbību un iesaistot indivīdus mijiedarbībā ar sabiedrību. Vairums pusaudži skolu uztver kā „ieslodzījumu vietu”, kur obligāti jāapmeklē nodarbības, kaut arī tai pašā laikā varētu darīt ko citu.
Saldus pilsētā ir 8 izglītības iestādes, tai skaitā vidusskolas, pamatskolas, profesionālā vidusskola un sākumskolas. 2005./2006.mācību gadā Saldus pilsētā un tās rajonā mācās 5655 audzēkņu(LR vispārizglītojošo dienu skolu skolēnu sadalījums…). Autore par pētījuma mērķa grupu izvēlas Saldus pilsētas pusaudžus, kuri mācās 10, 11 un 12. klasē Saldus pilsētas ģimnāzijā, Saldus pilsētas 2.vidusskolā un Saldus pilsētas vakarskolā.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot faktorus ,kas ietekmē pusaudža attīstības procesu .
Problēmas definējums: Dažādu socializācijas aģentu ietekme uz pusaudžu attīstību
Objekts: Saldus pilsētas pusaudži.
Priekšmets: Saldus pilsētas pusaudžu viedoklis par socializācijas aģentu ietekmi.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Dažādu socializācijas aģentu ietekme uz pusaudžu attīstību”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/226119

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register