Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:989004
 
Evaluation:
Published: 19.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    5
  Ievads    5
  Teorētiskā daļa    8
1.  Ģimenes raksturojums    8
1.1.  Ģimenes jēdziena būtība    8
1.2.  Ģimenes funkcijas un īpašības    9
1.3.  Ģimenes psiholoģiskais klimats    13
1.4.  Audzināšanas stili    16
2.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    19
2.1.  Kognitīvā attīstība pusaudžu vecumposmā    22
2.2.  Pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības    23
3.  Pašvērtējuma teorētiskā analīze    25
3.1.  Pašvērtējuma jēdziens psiholoģijā    26
3.2.  Vecāku un bērnu pašvērtējuma saistība    28
4.  Pusaudžu pašvērtējuma veidošanās ģimenē    30
5.  Eksperimentālā daļa    33
5.1.  Pētījumā izmantotā metodika    34
5.2.  Iegūto rezultātu analīze    35
  Secinājumi    44
  Nobeigums    46
  Izmantotās literatūras saraksts    48
Extract

Visi cilvēki ir saistīti ar ģimeni – nākt šajā pasaulē, izaugt, attīstīties, realizēt sevi, dalīties savā pieredzē un aiziet no šīs pasaules. Tas viss bez ģimenes nav iespējams. Mēs nevaram arī ļoti kategoriski runāt par ģimeni, jo katra ģimene ir unikāla un neatkārtojama gan attiecību, gan attieksmes, gan struktūras, gan pieredzes ziņā.
Bieži šķiet, ka Latvijas sabiedrībā ģimene netiek uzskatīta par vērtību. Arī daudziem vadošiem darbiniekiem nav dziļas izpratnes par ģimenes nozīmi sabiedrības izveidē. Bērnu un ģimenes lietu ministrija vieš cerības šajā jomā. Turklāt bieži saskaramies ar kvalificētu speciālistu trūkumu darbā ar ģimenēm. Agrāk tika uzsvērts, ka ģimenē ir gādīgs tēvs, mīloša māte un labi audzināti, paēdināti un paklausīgi bērni. Reālajā dzīvē sastopamies ar pilnīgi citādiem priekšstatiem par ģimeni. Ir mainījušies priekšstati par vīriešu un sieviešu dzimumlomu, izglītības iespējām, darba iespējām.
No ģimenes nākam mēs visi, lai arī kāda tā būtu. Ģimenei ir svarīga loma bērna audzināšanas un attīstības gaitā. Piedzimstot, mēs katrs gūstam pirmo iespaidu par pasauli, apkārtējo vidi, cilvēkiem. Katrs no mums uzskata nedaudz atšķirīgi, cik liela loma ir ģimenei. Ne tikai ģimenei, bet arī attiecībām ģimenē ir liela loma. Īpaši liela loma ir vērtībām, kuras mums līdzi nāk no ģimenes. Dzīves gaitā šīs vērtības mainās, bet pamati vērtību sistēmā tiek likti agrā bērnībā – vecāku ģimenē.
Pirmajos dzīves gados formējās arī katra indivīda personība. Cilvēks dažādos vecumos mēdz uzdot sev jautājumus – „Kas es esmu?”, „Kāds es esmu?”, „Kādēļ es esmu?”, „Kāds ir mērķis manai dzīvei?”. Vēlākajos dzīves gados tiek uzdots jautājums „Kāda ir dzīves jēga?”. Atbildes uz šiem jautājumiem ir daudzveidīgas un atšķirīgas.
Cilvēka individuālās psiholoģiskās īpašības nosaka vairāki savstarpēji saistīti faktori, kā, piemēram, temperaments, personības vajadzību struktūra, pašapziņa un pašvērtējums.
Tas kā cilvēks vērtē sevi, vai viņa Es-koncepcija ir pozitīva vai negatīva ir atkarīgs no vairākiem faktoriem – to ietekmē sociālā vide, kurā uzturamies, it īpaši emocionālais klimats ģimenē, apkārtējo cilvēku attieksme un novērtējums. Ja cilvēkam ir adekvāts pašvērtējums un pozitīva attieksme pret sevi, tad viņš apzinās savu vērtību un spēj vieglāk pārvarēt dzīves grūtības, kā arī, savas dzīves laikā, izvirza vairāk un dažādākus mērķus un tos sasniedz. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register