-
Adaptīvās kruīza vadības sistēmas
Nr. | Chapter | Page. |
DARBA UZDEVUMS | 2 | |
IEVADS | 9 | |
1. | ADAPTĪVO SISTĒMU IZMANTOTĀS FUNKCIJAS UN SENSORI | 10 |
1.1. | Visaptverošas sistēmas funkcijas | 10 |
1.2. | Sensoru veidi | 11 |
1.3. | Funkcijas pilnīgi adaptīvai drošības sistēmai | 14 |
1.4. | Radara darbības princips | 14 |
2. | AKV SISTĒMAS IERĪČU UN PARAMETRU UZDEVUMI | 16 |
2.1. | Transportlīdzekļu savstarpējo attiecību parametri | 17 |
2.2. | Adaptīvās kruīza vadības sistēmas stāvokļi | 17 |
2.3. | Adaptīvās kruīza vadības sistēmas ierīces | 18 |
2.3.1. | Kruīza iestatīšana | 20 |
3. | AKV SISTĒMAS DARBĪBAS APRAKSTS | 21 |
3.1. | Vadības sistēmas interfeiss | 21 |
3.2. | Kruīza kontroles iestatīšana darba režīmā | 22 |
3.3. | Vadīšana izmantojot ātruma kontroles režīmu (AKV ātruma kontrole) | 22 |
3.4. | Vadīšana izmantojot sekošanas režīmu (AKV laika atstarpes kontrole) | 22 |
3.5. | Pāreja no ātruma kontroles režīma uz sekošanas režīmu | 23 |
3.6. | Kruīza kontroles operāciju pārtraukšana | 24 |
3.7. | Adaptīvā kruīza kontrolē izmantotie sensori | 24 |
3.8. | AKV sistēmas radars – Bosch LRR2 | 24 |
3.8.1. | AKV sistēmas programmas uzdevumi | 25 |
3.9. | Motora vadības bloks | 26 |
3.9.1. | Sensori un ierīces, ko apkalpo dzinēja vadības bloks (ECU) | 28 |
4. | LĒCIENVEIDA AKV SISTĒMA - STOP & GO | 30 |
4.1. | Lēcienveida kruīza kontroles darbība | 30 |
4.2. | Funkcijas, kas īstenotas lēcienveida kruīza kontrolē | 31 |
4.3. | Lēcienveida kruīza kontroles darbības zona | 32 |
4.4. | Lēcienveida kruīza kontroles sensoriskās prasības | 33 |
4.4.1. | Sensoru ģeometrija | 33 |
4.5. | Daudzu sensoru izmantošana | 37 |
5. | TRANSPORTLĪDZEKĻA NOVIETOŠANAS PALĪDZĪBAS SISTĒMA | 39 |
5.1. | Daļēji adaptīva stāvvietas novietošanas sistēma | 39 |
5.2. | Pilnīgi automātiska un adaptīva stāvvietas parkošanās sistēma | 47 |
5.2.1. | Atpakaļgaitas parkošanās stāvvietā (garāžas tipa), izmantojot kameras | 51 |
5.2.2. | Paralēlā parkošanās stāvvietā, izmantojot ultraskaņu | 56 |
6. | KAMERAS IEGŪTĀS INFORMĀCIJAS APSTRĀDES PROCESORI | 59 |
SECINĀJUMI | 62 | |
PIELIKUMS | 64 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 67 |
SECINĀJUMI
Darbā tika apskatīta dažādu adaptīvo sistēmu darbības un iespējas, kas tiek izmantotas transportlīdzekļos, lai uzlabotu vadītāja drošību, ērtību un lai samazinātu negadījumu izraisīšanas iespēju, vadot transportlīdzekli.
Pirmā adaptīvā sistēma transportlīdzeklī tika izmantota deviņdesmito gadu vidū un tās funkcijas bija ļoti ierobežotas, salīdzinot ar 2009. gada piedāvātajām vairāku adaptīvo sistēmu apvienotajām funkcijām.
Pirmā adaptīva kruīza vadības sistēma bija domāta vienam mērķim, uzturēt vienmērīgu ātrumu ārpus apdzīvotām vietām. Nākamais šīs sistēmas uzlabojums ļāva ne tikai ievērot vienmērīgu ātrumu ārpus pilsētām, bet arī ieturēt drošu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Transportlīdzekļa pilnīgas apstādināšanas gadījumā, bija nepieciešama vadītāja palīdzība. Šādas sistēmās ražotāji izmanto vienu no radaru sensoriem, lāzera (IR) sensorus, 77 GHz sensorus vai arī 24 GHz sensorus un divus vadības blokus (bremžu un motora), kas savā starpā komunicē ar kontroles apgabala tīklu.
Nākamās paaudzes izstrādātā sistēma, lēcienveida kruīza kontrole, ļauj vadītājam droši pārvietoties arī apdzīvotās vietās, ar intensīvu satiksmi un neparedzētiem apstākļiem uz ceļa (gājējs, bedre). Sistēma pati spēj apstāties un atsākt braukšanu, reaģējot uz apkārtējiem apstākļiem. Šī sistēma savā darbībā ietver arī parasto adaptīvo kruīza kontroli, kas domāta ārpus pilsētas, kur satiksmes apstākļi strauji nemainās. Galvenais šīs sistēmas sensors ir kamera, no kuras var iegūt daudz informācijas. Lai šī informācija palīdzētu vadīt transportlīdzekli, tiek izmantoti specializēti attēlu apstrādes procesori. Apvienojot vairākus sensorus (77 GHz sensorus, 24 GHz sensorus, kameras) apkārtējo apstākļu noteikšanai, tiek nodrošinātas visas funkcijas, kas minētas pie lēcienveida kruīza kontroles 4.2. nodaļā.
Daudziem vadītājiem problēmas sagādāja transportlīdzekļa novietošana stāvvietā, tamdēļ tika izveidota pilnīgi automātiska sistēma, kas to spēj izdarīt vadītāja vietā. No sākuma sistēma bija balstīta uz ziņojumiem, informējot vadītāju par darbībām attiecīgajā brīdī, bet vēlāk tā tika automatizēta un vienīgais, kas no vadītāja tika prasīts, ir akseleratora pedāļa vadība. Šīs sistēmas izmantotie sensori ir kameras (priekšas un aizmugures) vai ultraskaņas sensori, viss atkarīgs no ražotāja izstrādātās sistēmas.
Visu šo adaptīvo sistēmu izaugsmi un drošības nodrošināšanu ir veicinājusi elektronikas attīstība, kas no dažiem vadības blokiem ir izaugusi līdz daudziem vadības blokiem un procesoram, kas to visu apstrādā.
…
Bakalaura darbā tiek aprakstīts adaptīvās kruīza vadības sistēmas darbība un galvenās funkcijas, kas tiek izmantotas drošai un ērtai transportlīdzekļa vadīšanai. Adaptīvā kruīza vadības sistēmās sevī var ietver sekojošas sistēmas – parastās kruīza vadības sistēmu, Stop and Go vadības sistēmu un parkošanās vadības sistēmu. Adaptīvo sistēmu darbība balstās uz iegūto informāciju no sensoriem, kas uztver informāciju ap transportlīdzekli noteiktā rādiusā, un tās apstrādi vadības blokos. Apstrādāto informāciju izmanto, lai pielāgotu transportlīdzekļa vadību apkārtējiem apstākļiem. Bakalaura darbā ir 63 lappuses, 40 attēli, 2 pielikumi un 26 izmantotās informācijas avoti.
- Adaptīvās kruīza vadības sistēmas
-
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Term Papers73 Computers, Consumer Electronics, Pedagogy, Management
- Informācijas sistēmas izstrāde mazumtirdzniecības veikalam
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Term Papers for university73
Evaluated! -
Informācijas sistēmas izstrāde mazumtirdzniecības veikalam
Term Papers for university59
Evaluated! -
Ģimenes ārsta portāls
Term Papers for university60
Evaluated! -
Automatizētās testēšanas iespējas SAP R/3 sistēmā
Term Papers for university106
-
Bezpapīru birojs un uzņēmuma automatizācija
Term Papers for university89
Evaluated!