-
Apmierinātība ar atalgojumu un lojalitāte X slimnīcā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1.1. | Atalgojums | 8 |
1.2. | Lojalitāte | 18 |
2. | Apmierinātība ar atalgojumu un lojalitāte SIA „Slimnīcas” Ambulatori konsultatīvajā nodaļā | 29 |
2.1. | Atalgojuma sistēma organizācijā | 29 |
2.2. | Darbinieku lojalitāte uzņēmuma Ambulatorajā konsultatīvajā nodaļā | 32 |
Secinājumi un priekšlikumi | 37 | |
Nobeigums | 39 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 40 | |
Pielikumi | 41 |
Ievads
Atalgojums un lojalitāti iet roku rokā, jo tie papildina viens otru un ietekmē ir vērojamas sakritības. Brīdī, kad samazina atalgojumu, samazinās arī lojalitāte, bet ja palielina atalgojumu un dažādus bonusus, tad lojalitāte pieaug. Šāds secinājums ir izdarīts apkopojot aptaujas anketas, kuras aizpildīja darbinieki. Atalgojums ietekmē lojalitāti un motivāciju. Organizācijās lojalitāti nosaka daļēji materiālais nodrošinājums, ko sniedz uzņēmums, šādu apgalvojumu izteica I.Eševalde savā grāmatā „Personāla vadības mūsdienu metodes”[4.]. Lojalitātes līmeni nosaka arī citi faktori kā vadītāja kompetences un profesionalitātes līmenis, ar darba pienākumiem nesaistīti faktori.
Katram uzņēmumam ir svarīgi, lai tajā strādājošie darbinieki būtu apmierināti ar darba vidi un būtu maksimāli lojāli pret uzņēmumu, jo tas veicina darba kvalitāti un efektivitāti, kā arī veicina darbinieku iniciatīvu. Šādi secinājumi izdarīti pēc informācijas apkopojuma dažādos literatūras avotos. Lojalitāte ir ļoti trausla, jo ir svarīgi to saglabāt neatkarīgi no ārējās vides faktoru ietekmes uz to. Autores uzskata, ka uzticību ir viegli ietekmēt un „salauz”, taču atgūt kāda uzticību ir grūti. Tāpat ir ar lojalitāti organizācijās, tas ir smags un grūts uzdevums, lai panāku, ka lielākā daļa organizācijas darbinieki būtu lojāli pret darbu. Katras pārmaiņas, ko vadība cenšas ieviest ir savā ziņā drauds un iespējamais iemesls, lai mainītos lojalitātes līmenis, ne vienmēr var paredzēt cilvēku reakciju uz inovācijām. Daļai tas var atvieglot ikdienas veicamos pienākumus, taču daļai tieši pretēji tas var apgrūtināt darbu. Ar šo jautājumu saskaras ikviens uzņēmums, īpaši, ja tas nonāk finansiālās grūtībās.
Par atalgojumu nav vienotas sistēmas visos uzņēmumu iedalījumos (valsts un privātais sektors). Ir izveidojušās tikai vadlīnijas par to, kādu atalgojumu saņem citās nozarēs strādājošie darbinieki. Šādu iespēju salīdzināt savu atalgojumu piedāvā interneta lapa www.cv.lv. Tiek sniegta vispārīga informācija, kāda alga skaitās zema šajā nozarē strādājošajiem, kāda vidēja un kāda augsta alga.
Šis jautājums ir būtisks, lai varētu izvērtēt esošo situāciju katrā darba vietā, veiktu nepieciešamos uzlabojumus un apzinātos valdošās problēmas, kam vajadzētu pievērts papildus uzmanību. Kā arī uzklausīt pašu darbinieku ierosinājumus lojalitātes celšanai. Jautājums būs vienmēr aktuāls neatkarīgi no valdošās situācijas ārpus organizācijas.
Kvalifikācijas darba mērķis ir noskaidrot un izanalizēt darbinieku apmierinātību ar atalgojumu un lojalitāti pret SIA „X slimnīcas”Ambulatori konsultatīvajā nodaļā
…
Diplomdarbs veidots slimnīcas ambulatorajā nodaļā ar 10respondentu lielu skaitu. Aizstāvēšanā iegūtā atzīme - 8(ļoti labi)! Slimnīcas nosaukums aizvietots ar X
- Apmierinātība ar atalgojumu un lojalitāte X slimnīcā
- Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
- Personāla piesaistīšana un atlase SIA "Elektriķis"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
Term Papers for university56
Evaluated! -
Personāla piesaistīšana un atlase SIA "Elektriķis"
Term Papers for university81
-
Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Term Papers for university49
-
Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university99
-
Tautsaimniecības izaugsme un inovāciju attīstība Latvijā
Term Papers for university56
Evaluated!