Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Apmierinātība ar darbu un izdegšanas sindroms vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un ar darba stāžu virs 10 gadiem

     

    Term Papers73 Pedagogy, Psychology

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:424754
 
Evaluation:
Published: 12.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Teorētiskā daļa    6
1.  Apmierinātība ar darbu    6
1.1.  Apmierinātības ar darbu psiholoģiskais skatījums    6
1.2.  Faktori, kas ietekmē apmierinātību ar darbu    8
1.3.  Skolotāju apmierinātība ar darbu    10
1.3.1.  Skolotāja profesionālās iezīmes    15
1.3.2.  Pedagoģiskie konflikti    16
2.  Izdegšanas sindroms    20
2.1.  Izdegšanas sindroma psiholoģiskais skatījums    20
2.1.1.  Faktori, kas izraisa izdegšanas sindromu    23
2.1.2.  Pasākumi izdegšanas sindroma profilaksei    26
2.2.  Izdegšanas sindroms skolotāju darbā    28
3.  Izdegšanas sindroma sakarības ar apmierinātību ar darbu    32
  Empīriskā daļa    34
  Metode    34
  Rezultāti    38
  Interpretācija    50
  Secinājumi    56
  Nobeigums    58
  Bibliogrāfija    60
  Anotācija    64
  Abstract    65
  Pielikumi    66
Extract

NOBEIGUMS
Skolotāju darbs ir sociāli nozīmīgs ieguldījums nākamās paaudzes izveidē, tādēļ ir svarīgi lai skolotājs būtu apmierināts ar savu darbu. Apmierinātību ar darbu nosaka ārējie: darba raksturs un saturs, laba alga un izaugsmes iespējas, darbavietas izvietošanās un tās apkārtējā vide; iekšējie faktori: darba kolēģi un vadība.
Skolotāju profesija ir izdegšanas sindroma attīstīšanās riska grupā, jo darbs ir saistīts ar nepārtrauktu saskarsmi ar dažādiem cilvēkiem - skolēniem, to vecākiem, darba kolēģiem un darba vadību. Izdegšanas sindroma attīstību paātrina: neapmierinošs sociāli-psiholoģiskais klimats, pedagoģiskās organizāciju trūkums, autonomijas trūkums darbā, nelabvēlīgs slodzes sadalījums, zems darba stimulēšanas līmenis, izaugsmes iespēju trūkums. Izdegšanas sindromu nosaka ārējie, jeb organizāciju faktori: darba apstākļi, darba pārpūles, laika trūkums, darbības ilgums, darba saturs, problēmu dziļums, emocionālā tuvība ar klientu, iespēja pieņemt lēmumus; iekšējie, jeb individuālie: vecums, dzimums, izglītība, darba stāžs, personības īpatnības, izturība, kontroles lokus, pašvērtējums u.c.
Rakstot darbu, es vēlējos uzzināt - vai pastāv atšķirības starp apmierinātību ar darbu vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un apmierinātību ar darbu vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem? Vai pastāv atšķirības starp izdegšanas sindroma pazīmēm vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un izdegšanas sindroma pazīmēm vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem? Kādas sakarības ir apmierinātībai ar darbu un izdegšanas sindromu vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem? Kādas sakarības ir apmierinātībai ar darbu un izdegšanas sindromu vidusskolas skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem?
Veicot empīrisko pētījumu, es ieguvu šādus rezultātus: augstāki vidējie rādītāji skolotāju apmierinātībai ar darbu ir – apmierinātībā ar darba vadīšanu un darba specifiku, savukārt zemākie – apmierinātībā ar samaksu un papildatlīdzību, šie rezultāti ir vienlīdzīgi skolotājiem ar atšķirīgu darba stāžu, nepastāv statistiski nozīmīga atšķirība starp apmierinātību ar darbu skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un apmierinātību ar darbu skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem, nepastāv statistiski nozīmīga atšķirība nevienā no apmierinātības ar darbu aspektiem, izņemot apmierinātību ar paaugstinājumu amatā, kur augstāki rezultāti bija skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem, pastāv statistiski nozīmīga atšķirība starp emocionālo izsīkumu skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un emocionālo izsīkumu skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem, augstāki vidējie rādītāji ir skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem, pastāv statistiski nozīmīga atšķirība starp kopējo izdegšanas sindroma līmeni skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un kopējo izdegšanas sindroma līmeni skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem, augstāki rādītāji ir skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem.
Skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem ir statistiski nozīmīga sakarība starp emocionālo izsīkumu un apmierinātību ar samaksu, paaugstinājumu amatā, nosacīto atlīdzību, darba kārtību, darba specifiku, komunikāciju, kopējo apmierinātību ar darbu; depersonalizāciju un apmierinātību ar darbabiedriem, komunikāciju; kopējo izdegšanas līmeni un apmierinātību ar samaksu, darba kārtību, darba specifiku, komunikāciju, kopējo apmierinātību ar darbu.
Skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem ir statistiski nozīmīga sakarība starp emocionālo izsīkumu un apmierinātību ar darba specifiku; depersonalizāciju un apmierinātību ar darba vadīšanu, nosacīto atlīdzību, darbabiedriem, kopējo apmierinātību ar darbu; personisko sasniegumu redukciju un apmierinātību ar darba specifiku; kopējo izdegšanas līmeni un apmierinātību ar darbabiedriem, darba specifiku, kopējo apmierinātības līmeni.
Iegūstot šādus rezultātus, man radās ieteikumi nākamiem pētījumiem, pirmkārt veidojot izlases grupas, to respondentu skaitam jābūt lielākam par 50, tādā veidā iegūstot precīzākus rezultātus, iespējams, var noteikt statistiski nozīmīgas atšķirības starp apmierinātību ar darbu skolotājiem ar darba stāžu līdz 5 gadiem un apmierinātību ar darbu skolotājiem ar darba stāžu virs 10 gadiem, otrkārt, nosakot korelācija koeficentu, iespējams, noteiktu sakarības starp daudz vairākiem apmierinātības ar darbu un izdegšanas sindroma aspektiem, treškārt, veikt atsevišķu pētījumu par atalgojuma un izdegšanas sindroma sakarībām, ceturtkārt, rūpīgāk izvērtēt aptauju izvēli pētījumos par skolotāju apmierinātību ar darbu un skolotāju izdegšanas sindromu, vai veikt kvalitatīvo pētījumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1236918
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register