Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:223236
 
Evaluation:
Published: 21.01.2025.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  MAZBĒRNA RUNAS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI    6
2.  ĀRSTA PALĪGA KOMPETENCE BĒRNA NOVĒRTĒŠANĀ    11
3.  STARPPROFESIONĀĻU SADARBĪBA    17
4.  EMPĪRISKĀ DAĻA    23
4.1.  Pētījuma metodoloģija    23
4.2.  Pētījumu rezultāti ekspertu atbildes uz jautājumiem    23
  SECINĀJUMI    28
  PRIEKŠLIKUMI    29
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTU SARAKSTS    30
  PIELIKUMI    32
  1. Pielikums. Kritēriji, kas raksturo runas attīstību un tās funkcionālos traucējumus, kas atbilst ar konkrētiem vecumiem    32
  2. Pielikums. Izvilkums no Kritērijiem pedagoģiski medicīnisko komisiju atzinumu sniegšanai    35
  3. Pielikums. Komunikācijas novērtēšana, “sarkanie karogi”    38
  4. Pielikums. Valodas attīstība un ieteikumi vecākiem. Bērna vecums 1–6 gadi (Brūvere, 2019)    40
  5. Pielikums. Intervijas jautājumi    41
Extract

Runa ir viens no augstākās nervu darbības veidiem un ir raksturīgs tikai cilvēkiem. Runas prasmes sāk attīstīties, tiklīdz bērns nonāk cilvēku komunikācijas vidē. Pirmā dzirdētā cilvēka balss veido tās garīgās funkcijas, tajā skaitā runu, kas kļūst par svarīgu saziņas līdzekli starp bērnu un ārpasauli. Runas komunikatīvā funkcija veicina komunikācijas prasmju attīstību, kam ir liela nozīme adaptīvās uzvedības veidošanā, tās personības emocionālajā gribas sfērā. Cilvēka runa ir neapšaubāms objektīvs kritērijs, kas raksturo cilvēka vispārējo garīgo un intelektuālo attīstību. Šo faktu vislabāk ilustrē tautas gudrība, kas vēsta, ka cilvēku sveicina pēc drēbēm, bet pavada pēc prāta. Un patiešām pirmais iespaidu par cilvēku rodas no tā, kā viņš izskatās un kā viņš ir ģērbies. Bet tad, sazinoties un runājot ar viņu, klausoties, kā viņš izsaka savas domas, izmantojot savas dzimtās valodas verbālo bagātību, kā viņš pārvalda visas tās nokrāsas, mēs vairs neveidojam virspusēju, bet gan pamatīgu tās attīstības novērtējuma līmeni. Tā kā runa ir īpaša augstāka psihiskā funkcija, ko nodrošina smadzenes, tad jebkuras novirzes tās attīstībā ir jāpamana laikus. Normālai runas veidošanai noteikti ir nepieciešams, lai smadzeņu garoza sasniegtu noteiktu briedumu un artikulācijas aparātu un saglabātos dzirde. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register