Term Papers
Business and Law
Business
Cilvēkresursu vadība vienā no lielākajiem pārtikas ražoša...-
Cilvēkresursu vadība vienā no lielākajiem pārtikas ražošanas uzņēmumiem Latvijā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | VĪZIJA | 9 |
2. | UZŅĒMUMĀ “XXX “ | 11 |
2.2. | Uzņēmuma apraksts | 11 |
2.3. | Politika. Mērķi | 12 |
2.4. | Uzņēmuma struktūrshēma | 14 |
2.5. | Vadības sistēmas procesi | 15 |
3. | CILVĒKRESURSU VADĪBA | 17 |
3.1. | Mērķis | 20 |
3.2. | Cilvēkresursu vadības etapi | 21 |
3.3. | Darbinieku motivācija | 22 |
3.4. | Cilvēkresursu vadītāja pienākumi ( Amata apraksts) | 31 |
3.5. | Cilvēkresursu plānošana | 36 |
3.6. | Cilvēkresursu vadības mērlielumi | 40 |
3.7. | Cilvēkresursu meklēšana ( piesaistīšana) | 41 |
3.8. | Cilvēkresursu atlase | 44 |
3.9. | Cilvēkresursu attīstība | 47 |
3.10. | Darba/ Darbinieku novērtēšana | 55 |
4. | VADĪŠANAS STILI | 64 |
5. | KOMUNIKĀCIJAS | 68 |
6. | KONFLIKTI ORGANIZĀCIJĀ, TO RISINĀŠANA | 72 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 72 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA |
XX gs. 60.g.attīstijās cilvēkresursu kustības ideja par labāko veidu, kā panākt, lai cilvēki efektīvi strādātu, kas atzina ne tikai viņu elementārās vajadzības, bet arī augstāko vajadzību apmierināšanu. Visslavenākais šīs motivācijas teorijas piemērs ir, kuru izmanto daudzās apmācībās - Maslova vajadzību hierarhija. Tā parāda, ka cilvēkiem nav svarīga tikai nauda, bet arī svarīgi pašapliecināties, justies vērtīgiem, gūt iespēju mācīties utt..
Visjaunākās teorijas attiecas uz organizācijas, kas mācās (Learning Organization) radīšanu. Tās darbs ir mēģināt attīstīt paņēmienus, lai cilvēki organizācijā vēlētos dalīties savās zināšanās, ne obligāti profesionālajās, bet arī tajās, kas gūtas saskarsmē ar klientiem, no savas darbā gūtās pieredzes. Lielākā kompānija Eiropā „NOKIA” uzskata sevi par organizāciju, kas mācās, un cenšas to panākt ar trijām savstarpēji saistītām cilvēkresursu menedžmenta sistēmām [6. 43]:
Zināšanu menedžments
(Knowledge Management)
Darba izpildes menedžments
(Performance management)
Kompetences menedžments
(Competency Management)
Šie piemēri liecina, ka šīs idejas tiek uztvertas ļoti nopietni tajos uzņēmumos, kas cer gūt panākumus konkurējot pasaules tirgos.
Ļoti svarīgi, lai uzņēmuma vadītāji spētu uzklausīt savu darbinieku ieteikumus veiksmīgai uzņēmuma attīstībai, jo ne vienmēr pats uzņēmuma vadītājs zina un spēj veikt pozitīvas pārmaiņas organizācijā.
Tātad, kam ir zināšanas, kā mainīt organizāciju? Tikai nedaudziem, un vēl mazāk ir to, kas patiesi zina, kā to īstenot. Šādu cilvēku tikpat kā nav. Kāpēc? Jo viņi ir jūtīgi un pamana organizācijai svarīgas lietas, kam citi parasti nepievērš uzmanību. Viņi cenšas arī citiem norādīt uz šīm nozīmīgajām lietām, bet bieži netiek uzklausīti. Šā iemesla dēļ, uzņēmumi nereti zaudē tieši tos cilvēkus, kas visvairāk nepieciešami, lai palīdzētu organizācijai attīstīties un mainīties
Uzņēmumi, kas piespiež savus darbiniekus dzīvot un strādāt bailēs nevar ilgi pastāvēt un veidot kvalitāti savos uzņēmumos. Lai to mainītu nepieciešams padotajos apvienot triju veidu enerģijas [6.42]:
Fizisko
Intelektuālo
Emocionālo
Lai tās piesaistītu, vajadzīga vadīšana (leadership), kaut kas vairāk nekā vienkārši vadība (management), arī dziļa izpratne par uzņēmuma sarežģīto darbu.
Daudzu uzņēmumu vadītāji vēlētos mainīt savas organizācijas. Kā pārveidot tādas, kurās ir problēmas (neapmierinošs klientu apkalpošanas līmenis, zema produktu un pakalpojumu kvalitāte utt .), par dinamisku, veiksmīgu, efektīvu ?
Menedžmenta visgrūtākais uzdevums ir noteikt, kādā veidā šīm pārmaiņām jānotiek un kā, pateicoties tām gūt panākumus. Tādēļ uzņēmuma īpašnieki, apmaiņā pret savām investīcijām, ievieš biznesa kultūru, uzņēmuma vadības sistēmas, sistēmas, kas palīdz nodrošināt uzņēmuma konkurētspēju, lai paaugstinātu uzņēmuma efektivitāti, orientējot to uz tirgus un klienta prasībām.…
Šī darba mērķis ir noskaidrot un izzināt, kādā veidā ir iespējams un, kā to vajadzētu darīt – vadīt vienu no svarīgākajiem uzņēmuma resursiem – cilvēku, lai tas efektīvi darbotos uzņēmuma labā un nestu tam peļņu. Kā arī noskaidrot, kādā veidā cilvēkresursi tiek vadīti vienā no lielākajiem Latvijas ražošanas uzņēmumiem, kurš ir līderis savā jomā, uzņēmumā “XXX“. Tā kā uzņēmumā “XXX“ ir izstrādāta, ieviesta un tiek uzturēta kvalitātes vadības sistēma ISO 9001:2000, tad tiks noskaidrots, kā realizētā cilvēkresursu vadība šajā uzņēmumā atbilstīt standartā noteiktajām prasībām attiecībā uz cilvēkresursu vadību.
- Cilvēkresursu vadība vienā no lielākajiem pārtikas ražošanas uzņēmumiem Latvijā
- Latvijas piena resursu attīstības vadība
- Vadības funkciju realizācija uzņēmumā SIA "Baltrotors"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university104
Evaluated! -
Latvijas piena resursu attīstības vadība
Term Papers for university64
Evaluated! -
Personāla vadība SIA “Nordic Plast” un tās pilnveidošanas iespējas
Term Papers for university74
-
Virtuālo ražošanas sistēmu datu vadība
Term Papers for university83
-
Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
Term Papers for university61
Evaluated!