Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:939874
 
Evaluation:
Published: 27.08.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  Lasītprasmes kvalitātes noteicošie kritēriji 4.klasē    7
2.  Daudzpusīgā intelekta teorija    12
3.  Aktivitāšu kopa lasītprasmes pilnveidē    17
3.1.  Aktivitāšu kopa valodnieciskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    17
3.2.  Aktivitāšu kopa loģiski-matemātiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    21
3.3.  Aktivitāšu kopa vizuāli-telpiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    24
3.4.  Aktivitāšu kopa ķermeņa-kustību intelektam lasītprasmes pilnveidē    27
3.5.  Aktivitāšu kopa muzikālajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    29
3.6.  Aktivitāšu kopa saskarsmes intelektam lasītprasmes pilnveidē    30
3.7.  Aktivitāšu kopa pašizpratnes intelektam lasītprasmes pilnveidē    34
4.  Pētījums par daudzpusīgā intelekta izmantošanu lasītprasmes pilnveidē 4.klasē    37
4.1.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts    37
4.2.  Pētījuma norise, iegūtie dati un to analīze    38
  SECINĀJUMI    45
  LITERATŪRA    46
Extract

IEVADS
Lasītprasme ir prasme, kas ir pamatā sekmīgai mācību procesa norisei. Laba lasītprasme skolēnam nodrošina panākumus izglītības ieguvē, vāja lasītprasme –sagādā sarežģījumus gandrīz visu mācību priekšmetu veiksmīgai apguvei. Lasītprasme joprojām ir uzskatāma par panākumu atslēgu izglītības ieguvē un pamatu sekmīgai mūžizglītībai.
4. klase ir posms, kurā skolēns pāriet no mācīšanās lasīt uz lasīšanu, lai mācītos, t.i., gūt no teksta nepieciešamo informāciju mācību procesam. Šī atšķirība rada pārrāvumu mācībās starp ceturto un piekto klasi. Daudziem skolēniem šajā posmā pazeminās mācību rezultāti. Tāpēc ceturtajā klasē vajag ne tikai attīstīt skolēnu lasīšanas tehniku, bet vienlaikus padziļināti attīstīt skolēnu spēju izprast lasīto, attīstī prasmi pārdomāt izlasīto un izprasto informāciju, bagātināt skolēnu estētisko un emocionālo pieredzi, bet tā, ka katrs skolēns mācās sev atbilstošā veidā. Skolā ir jārod iespēja skolēniem piedāvāt lasītprasmes apguvē metodes, kas būtu atbilstošas skolēnu spējām.
Un to var izdarīt, ievērojot mācību procesā skolēnu intelektuālās spējas pēc pedagoga un psihologa H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teorijas( Gardner H., Multiple intelligences), kuras modelis izvirza valodniecisko, loģiski-matemātisko, vizuāli-telpisko, ķermeņa-kustību, muzikālo, saskarsmes, pašizpratnes un dabaszinātnisko intelekta veidu.
Tādējādi šajā darbā tiek piedāvāts metodiskais risinājums lasītprasmes pilnveidē latviešu valodas stundās, izmantojot daudzpusīgā intelekta teoriju un pedagoģes Ā. Ptičkinas izstrādāto metodiku lasītprasmes attīstībā.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti šo autoru teorētiskās atziņas un metodiskie ieteikumi mācību darbā ar skolēniem.
Metodiskajā daļā tiek apkopoti vairāku autoru (Ā. Ptičkina, A. Zeltkalne, M. Rune, D.Kronīte, u.c.) mācību uzdevumi, spēles un paņēmieni lasītprasmes pilnveidošanai 4. klases skolēniem, daļa no piedāvātajām aktivitātēm ir izstrādātas patstāvīgi. Apkopotās aktivitātes tika sagrupētas atbilstoši katra intelekta veida raksturīgajām īpašībām, tādējādi pielāgojot H.Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju lasītprasmes metodikai.
Pētnieciskajā daļā ir ietvertas pētīšanas metodes un iegūto datu analīze, kā arī secinājumi.
Darba mērķis: izpētīt 4. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidošanās iespējas, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Darba uzdevumi:
1. Izpētīt teorētisko un metodisko literatūru par daudzpusīgā intelekta teoriju un lasītprasmes pilnveidi 4. klasē;
2. Izstrādāt un atlasīt aktivitāšu kopu lasītprasmes pilnveidošanā 4. klases skolēniem ar dažādiem intelekta veidiem;
3. Veikt pētījumu par lasītprasmes pilnveidošanos 4. klasē, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Pētījuma jautājums: Kā izstrādātā aktivitāšu kopa, kas balstās uz H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju, ietekmē 4. klases skolēnu lasītprasmi?
Pētījuma metodes:
a) pedagoģiskās literatūras avotu analīze;
b) anketēšana;
c) testēšana;
d) tiešā novērošana.
Pētījuma bāze:
Sventes vidusskolas 4. klases 12 skolēni, skolēnu vecāki, klases audzinātāja.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,20 €
Work pack Nr. 1355350
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register