Džezs, kas radies 19. gadsimta beigās Amerikas kontinentā, savu popularitāti nav zaudējis jau vairāk nekā 100 gadus, priecējot klausītājus un sniedzot tiem spēcīgas izjūtas un iespaidus. Mūsdienās interese par džezu gan pasaulē, gan arī Latvijā nemazinās – par to liecina amerikāņu dziedātājas Noras Džonsas (Norah Jones) panākumi pasaulē, daudzu ievērojamu džeza mūziķu koncerti Latvijā – Džo Zavinula (Joe Zawinul), Nouvelle Vague (Jaunais Vilnis) un citu mākslinieku uzstāšanās 20. gadsimta beigās un 21. gadsimta sākumā, kuri savu koncertturneju ietvaros ir apmeklējuši mūsu valsti. Nora Džonsa tika nominēta astoņām prestižajām Grammy balvām, bet viņas albumi miljonos eksemplāru ir pārdoti visā pasaulē. Džezs, kas radies ASV, šodien katrā valstī ir atšķirīgs, jo ir absorbējis sevī vietējās mūzikas un kultūras tradīcijas. Izņēmums nav arī Francija – pirmā no Eiropas valstīm, kas iepazina džezu. Latvijā pēdējos gados ir novērojama pastiprināta interese par franču mūziku – tas skaidrojams ar faktu, ka cilvēks vēlas gūt jaunus iespaidus un pavērt sev citus mūzikas apvāršņus. Par franču mūziku līdz šim Latvijā rakstīts maz, laiku pa laikam tā ir dzirdama vadošajās radiostacijās, kas atskaņo galvenokārt franču šansonus, nepelnīti aizmirstot franču džezu. Tādēļ viens no šī darba mērķiem ir parādīt, ka Francijā eksistē liela muzikālā dažādība, kas ir ļoti interesanta un saistoša ikvienam klausītājam.
Runājot par franču džezu, vispirms ir nepieciešams dot definīciju džeza mūzikai. Jāpiebilst, ka neeksistē vispārpieņemta džeza definīcija, bet tām visām ir kopējas iezīmes.…