Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:290901
 
Evaluation:
Published: 20.03.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 56 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
Telpa vides teātrī - ārzemju un latviešu izrādēs    3
1.  Visa teātra “kolonizēšana”:    4
  Skatītāju novietojuma un viņiem atvēlētās telpas nozīme    5
  Teātra darbības mehānisma demonstrēšana    18
2.  Iestudējumi ārpus teātra ēkas    20
3.  Seno teātra formu izmantošana    32
II  Publikas līdzdalība    36
1.  Publikas līdzdalība mēģinājumos    37
2.  Skatītāju iesaistīšana izrādē - cittautu un latviešu teātra pieredze    39
  Tēzes    58
  Literatūras saraksts    60
  Annotation    63
Extract

Telpa vides teātrī –
ārzemju un latviešu izrādēs

R.Šehnera vides teātrim ir savi režijas, aktiertreniņu, mēģinājumu, aktierspēles paņēmieni, pieeja dramaturģijai, publikai u.c. aspekti, kā arī mijiedarbe starp tiem. Viens no būtiskākajiem elementiem ir telpas noformēšana. Šajā nodaļā par vides teātri saukti tie iestudējumi, kuros vismaz telpas izmantojums atbilst vai līdzinās vides teātra pieejai.
Vides teātrī lietots tiek ne tikai teātrim atvēlētais spēles laukums- skatuve. Dažādus iestudējumus nevis piemēro vienai neitrālai skatuvei, bet

o visai teātra ēkai,
o vai tiek atrasta vieta izrādēm citā vidē ārpus teātra celtnes- citā ēkā vai zem klajas debess.

Arī šādi var interpretēt zināmo V.Šekspīra teicienu par visu pasauli kā teātri.
Te jārunā nevis par scenogrāfiju un scenogrāfu, bet vides noformēšanu un “vidistu” (vai telpogrāfu), jo scenogrāfija ir saistīta ar skatuvi. Dažkārt teātra spēlēšanai izvēlētā vieta (teātrī vai ārpus tā) var būt tik piemērota, ka tajā speciāli noformēt gandrīz neko nevajag. Tas var mainīt arī turpmāko vides esamības veidu publikas priekšstatos, t.i., neteatrālā vieta, kurā spēlēta izrāde, pēc tam skatītāju apziņā, iespējams, saistīsies jau ar šo uzvedumu.
Var zust jēga kādas konkrētas vides izvēlei, ja tā tiek mainīta līdz nepazīšanai.
Vides teātris vienotā mākslas tēlā var integrēt ne tikai režiju, aktierspēli, kostīmus utt., bet arī skatītājiem atvēlēto telpu un laiku.
Ir dažādi veidi, kā likt skatītājam domāt par izrādi pirms tās sākšanās, starpbrīdī un beigās:

- Izrādes nosaukums, programmiņa, reklāma u.tml. informācija.
- Nelietojot priekškaru, kad nekas netiek spēlēts.
- Vides teātris te pievieno savus līdzekļus: teātra ēkas “kolonizēšanu” ar scenogrāfijas elementiem, aktieriem u.c.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register