Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:477184
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 58 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  E-izglītība    8
1.1.  E-izglītības jēdziens    8
1.2.  E-izglītības attīstības vēsture un attīstības tendences Latvijā    12
1.3.  Likumdošanas aspekts e-izglītībā    19
2.  Eiropas Savienības iniciatīvas e-studiju jomā    21
3.  E-studiju un e-mācību mācīšanās vadības sistēmas    25
4.  E-izglītības iespēju analīze    28
4.1.  E-izglītības iespējas Latvijā    28
4.1.1.  Latvijas Universitāte    29
4.1.2.  Biznesa Augstskola Turība    32
4.1.3.  Projekts „Latvijas Virtuālā Universitāte”    33
4.1.4.  RTU Tālmācības Studiju centrs    34
4.1.5.  Baltijas Datoru Akadēmija SIA    34
4.1.6.  Informācijas Sistēmu Menedžmenta Augstskola    35
4.1.7.  Mācību centrs „Buts”    35
4.1.8.  Portāls „Skolas.lv”    36
4.1.9.  Mykoob mācību sociālais tīkls    38
4.1.10.  Projekts „E-Klase”    40
4.2.  E-izglītības iespēju salīdzinājums Latvijā un ārzemēs    47
  Secinājumi un priekšlikumi    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    67
  Pielikumi    72
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Izpētot un izanalizējot e-izglītību iespējas, un salīdzinot to ar ārvalstu e-studiju piedāvājumiem, autore secināja:
1. Mūsdienās daudzkārt pieaug izglītības sistēmas loma sabiedrisko attiecību pārveidošanā straujas sociālās izmaiņu dēļ. Izglītības sistēma kā sabiedrības institūts ne tikai regulē sabiedriskās attiecības, bet arī veido nākotni
Jāmodernizē izglītības un apmācības sistēmas, lai palielinātu to efektivitāti un kvalitāti, tādēļ, ka e-izglītība ir viena no svarīgākajām inovācijām izglītībā, jo tā nodrošina jauno un diferencēto pieeju, kas sagatavo izglītojamos darbam un dzīvei modernā informācijas sabiedrībā.
Jāpārveido arī izglītības sistēmas pārvalde (ir nepieciešamas jaunas darba metodes, jauni darba paņēmieni, jaunas darba organizācijas formas un visu izglītības sistēmā iesaistīto pušu partnerības izveidošana).
2. Izglītība ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ilgtermiņa ekonomiskajai attīstībai un dzīves līmeņa uzlabošanai, bet IKT var padarīt mācīšanu efektīvāku, kvalificētāku un pievilcīgāku. Līdz ar ko jauno tehnoloģiju ietekmē izglītības tirgus kļūst ievērojami atvērtāks un lielākā mērā pakļauts konkurencei.
Jāattīsta IKT un vairāk jāizmanto tās izglītībā, tādējādi var atrisināt vairākas problēmas, kuras skar augstākās izglītības pieejamības vienlīdzību, tālmācību programmu attīstības izmaksas, iespējas kontrolēt programmu kvalitāti u.tml.
Jāattīsta kvalitatīvi multimediju studiju materiāli, kvalitatīvi multimediju produkti un pakalpojumi.
Jāapmāca cilvēkus šo tehnoloģiju lietošanai mācību vajadzībām.
Jāattīsta Eiropas izglītības pakalpojumi un programmatūras.
3. Tālmācībai ir neierobežots potenciāls radikāli pārveidot mācības universitātēs un augstskolās, publiskajās un privātajās skolās, kā arī darbinieku apmācības birojos, jo katrs var studēt sev izdevīgā laikā, vietā un tempā. Neattīstot šo virzienu, Latvija zaudēs iespēju eksportēt savu augstāko izglītību uz ārvalstīm un brīvi piedāvāt to Eiropas un pat pasaules tirgū.
Sākumā tālmācības veidu jāizmanto kopā ar tradicionālajām studiju metodēm. Tādi kombinētie apmācību risinājumi jāizmanto pilnībā visās augstākās izglītības iestādēs. Katrā augstākā izglītības iestādē ir jāizstrādā tādi risinājumi, kas ietver apmācības klasē, e-apmācības vidi un e-kursu moduļus, lai paaugstinātu apmācību efektivitāti un samazinātu apmācību izmaksas.
Tad varētu sākt šo veidu realizāciju ārzemēs, piedāvājot augstāko izglītību angļu un vācu valodās Eiropas valstu tirgū un krievu valodā – bijušās Padomju Sociālistisko Republikas Savienības valstīs.
4. Mūsu sabiedrību mēdz dēvēt par informācijas sabiedrību, mediju sabiedrību vai zināšanu sabiedrību, un tai raksturīgi trīs savstarpēji saistīti procesi – globalizācija, komercializācija un digitalizācija.
Vairāk un labāk jāizmanto IKT potenciālu, lai veicinātu inovāciju, progresu un ekonomisko izaugsmi.
Ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk pārņemt strauji attīstītās IKT, lai radītu reālu uz zināšanām balstītu ekonomiku.
5. Interneta nodrošinātā sakaru kvalitāte un daudzpusīgās informācijas resursu pieejamība sniedz ievērojamu ieguldījumu sociālās dzīves attīstībā, paaugstinot vispārējo sabiedrības informētības līmeni, pilnveidojot izglītības iespējas un metodiku, kā arī nodrošinot brīvas informācijas pieejamību.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register