-
Eiropas parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekme uz mediju dienaskārtību
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 6 | |
Darbā izmantoto saīsinājumu skaidrojums | 9 | |
Ievads | 10 | |
1. | Mediju ietekme uz sabiedrības domas veidošanu | 13 |
1.1. | Mediju attīstība | 13 |
1.2. | Mediju loma un funkcijas | 15 |
1.3. | Mediji kā ceturtā vara | 16 |
1.4. | Pētnieciskās žurnālistikas loma mediju dienaskārtībā | 19 |
1.5. | Pilsoniskās žurnālistikas metode | 21 |
1.6. | Mediju dienaskārtības veidošana | 21 |
2. | Mediju attiecību veidošana politiskajā komunikācijā | 25 |
2.1. | Mediju attiecību mērķi politiskajā komunikācijā | 26 |
2.2. | Mediju attiecību metodes | 29 |
3. | EP Deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību struktūra | 36 |
3.1. | Rīgas biroja darba analīze | 36 |
3.2. | Briseles biroja darba analīze | 38 |
4. | EP deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīze | 41 |
4.1. | Konference | 41 |
4.2. | Publiskās uzstāšanās | 44 |
4.2.1. | Dombrovska viesošanās Ērgļu vidusskolā | 44 |
4.2.2. | Dombrovska viesošanās Piltenes vidusskolā | 45 |
4.3. | Izstādes | 46 |
4.4. | Interaktīvās spēles | 48 |
4.4.1. | Interaktīvā spēle radio ēterā | 48 |
4.4.2. | Konkurss Gribu būt prezidents Ērgļu vidusskolā | 49 |
5. | Mediju publikāciju par EP deputātu Valdi Dombrovski kontentanalīze | 51 |
5.1. | Kontentanalīzes būtība | 51 |
5.2. | Preses publikāciju kontentanalīze par V.Dombrovski | 53 |
6. | Žurnālistu aptaujas analīze | 61 |
7. | EP deputāta Valda Dombrovska SA aktivitāšu ietekmes novērtējums | 65 |
Secinājumi | 68 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 70 | |
PIELIKUMI | 74 |
Ievads
Diplomdarba tēma ir Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību ietekme uz mediju dienaskārtību.
Tēmas aktualitāti pamato tas, ka 2009. gada 6. jūnijā notiks Eiropas Parlamenta vēlēšanas, līdz ar to tiks noslēgts viens- pirmais- piecu gadu cikls un sāksies jauns. Parlamentā darbību sāks jauni deputāti ar jauniem padomniekiem un preses sekretāriem, kam nebūs pieredze Eiropas Parlamenta darbā. Ikviena deputāta uzdevums ir komunicēt ar sabiedrību un medijiem, un visbiežāk šī saite notiek ar sabiedrisko attiecību instrumentu palīdzību. Tādēļ ir svarīgi noskaidrot, kuras EP deputāta SA aktivitātes visvairāk piesaista mediju un līdz ar to- arī sabiedrības uzmanību, kā tās kopumā ietekmē mediju dienaskārtību.
Šī tēma ir aktuāla gan esošajiem Eiropas Parlamenta deputātiem, lai varētu izvērtēt savu darbību, gan deputātiem, kas EP velēšanās iegūs deputāta mandātu, kā arī viņu palīgiem, lai savas darbībības laikā varētu nodrošināt labāku komunikāciju ar žurnālistiem un sabiedrību, izmantojot sabiedrisko attiecību instrumentus, kas visefektīvāk darbojas un piesaista mediju uzmanību. Sava darba autore izpētīs, kuri sabiedrisko attiecību pasākumi visvairāk interesē medijus, un par kuriem tie ir gatavi rakstīt ziņas, tapat arī tiks apzinātas tās SA aktivitātes, kas publicitātes ziņā ir mazāk efektīvas. Zinot iepriekšējo deputātu pieredzi, nākamie EP deputāti un viņu palīgi, plānojot SA aktivitātes, var vadīties , izmanotojot autores veikta pētījuma rezultātus, kas to darbību padarīs efektīvāku . Tāpat arī darbā tiks noskaidrots, no kādiem avotiem žurnālisti visbiežāk gūst informāciju par Eiropas Parlamenta deputātu darbību, un to zinot, nākošie deputāti, viņu palīgi un preses sekretāri varēs veidot efektīvāku komunikāciju ar medijiem.
Autores izvirzītā hipotēze ir : EP deputāta rīkotas konferences ir sabiedrisko attiecību aktivitāte, kas pievērš vislielāko mediju uzmanību.
Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu efektivitāti un to ietekmi uz mediju dienaskārtību.
Lai izpētītu un analizētu EP deputāta sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekmi uz mediju dienaskārtību, autore izvirzīja šādus uzdevumus:
1. Analizēt teorijas un zinātniskos pētījumus par mediju lomu politiskajā komunikācijā, kā arī par mediju attiecību veidošanu un mediju dienaskārtības ietekmēšanas metodēm.
2. Izpētīt EP depeutāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību struktūru.
3. Veikt mediju publikāciju kontentanalīzi par EP deputāta Valda Dombrovska aktivitātēm laika posmā no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot).
4. Veikt padziļinātās intervijas Latvijā un Briselē strādājošajiem Latvijas žurnālistiem, kuri specializējušies Eiropas Savienības jautājumos.
5. Izanalizēt Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitātes laika posmā no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot).
6. Balstoties uz empīriskā pētījuma rezultātiem, novērtēt SA aktivitāšu efektivitāti un ietekmi.
7. Izdarīt secinājumus par deputāta veiktajām sabiedrisko attiecību aktivitātēm un to publicitāti, sniegt priekšlikumus turpmākai darbībai.
Darba ietvaros tiek veikta mediju publikāciju kontentanalīze un žurnālistu intervēšana, kā arī empīriskā pētniecība, autorei esot deputāta preses sekretārei Rīgas birojā. Informāciju par briseles biroja darbību autore ieguva no intervijas ar Dombrovska palīdzi E. Melngaili.
Petījuma laika periods ir 8 mēneši- no 2007. gada septembra līdz 2008. gada aprīlim (ieskaitot). Šajā laika posmā autore bija EP deputāta preses sekretāre Rīgā, tāpēc aktīvi iesaistījās tajās deputāta SA aktivitātēs, kas norisinājās Latvijā, un sekoja līdzi arī ārpus Latvijas notiekošajām Dombrovska SA aktivitātēm. Dalība un klātesamība palīdzēja autorei sīkāk izvērtēt SA aktivitāšu organizēšanas procesus, efektivitāti un citus aspektus.
Darba tapšanai autore lielākoties izmantoja šādus literatūras un informācijas avotus: no Latviešu valodā pieejamās literatūras- Veibergas S. Masmediji-prese, radio un televīzija, Skotsa M. Katlipa, Alensa H. Sentera, Glena M. Brūma Sabiedriskās attiecības, Catlaks G. un Ikstena J. Politika un tiesības, kā arī Ingrīdas Puces Kā kļūt par labu sargsuni.
Savukārt ārzemju literatūra, kuru autore biežāk izmantoja darba tapšanai, ir Carl H. Botan, Vincent Hazleton Public Relations Theory II, Denis McQuail McQuail’s mass communication theory, Slavko Splichal, Janet Wasko Communication and democraty un Grunig J.E., Hunt T. Managing Public Relations.
Darba tapšanā autore izmantoja arī interneta resursus, pārsvarā sabiedrisko attiecību portālu http://www.alberts.lv/, politikas portālu http://www.politika.lv/, kā arī EP deputāta Dombrovska mājaslapu http://www.valdisdombrovskis.lv/ un eiropas parlamenta mājas lapu http://www.europarl.europa.eu/.
Darbs ir strukturēts 7 nodaļās. Nodaļā Mediju ietekme uz sabiedrības domas veidošanu tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju vēsturi, lomu un funkcijām, medijiem kā ceturto varu, pētnieciskās žurnālistikas lomu mediju dienaskārtībā, pilsoniskās žurnālistikas metodi, kā arī mediju dienaskārtības veidošanu, kas palidzēs izprast pētāmā objekta teorētiskos aspektus. Nodaļā Mediju attiecību veidošana politiskajā komunikācijā tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju attiecību mērķiem politiskajā komunikācijā un mediju attiecību metodēm, jo ir nepieciešams uzzināt tieši politiskās komunikācijas specifiku. Nodaļā EP deputāta sabiedrisko attiecību struktūra tiek apskatīta deputāta Briseles un Rīgas biroju darbība, lai labāk varētu izprast deputāta darba kārtību un struktūru. Darba nodaļā Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīze tiek analizētas šādas sabiedrisko attiecību aktivitātes- konference, publiskās uzstāšanās, izstādes, interaktīvās spēles un konkursi, jo tās ir galvenās SA aktivitātes, kas tika veiktas autores pētītajā laika posmā. Nodaļā Mediju publikāciju par deputātu kontentanalīzes rezultāti tiek apkopoti autores veiktās mediju publikāciju kontentanalīzes rezultāti, kas palīdzēs izzināt mediju reakciju uz katru SA pasākumu. Darba nodaļā Žurnālistu interviju analīze autore apkopo žurnālistu interviju rezultātus, kas palīdzēs atklāt žurnālistu nostāju un vēlmes attiecībā uz deputāta SA aktivitātēm. Nodaļā Deputāta Valda Dombrovska SA aktivitāšu ietekmes novērtējums tiek novērtētas Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitātes, apkopojot autores izvērtējumu, kontentanalīzes rezultātus un žurnālistu aptauju rezultātus, kā pamatā varēs izdarīt secinājumus par SA aktivitāšu efektivitāti, spilgtākajām iezīmēm un rast ierosinājumus turpmākai darbībai.
…
Diplomdarbā Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekme uz mediju dienaskārtību tiek izpētīts, kā deputāta sabiedrisko attiecību aktivitātes ietekmē mediju dienaskārtību, kuras aktivitātes visvairāk interesē medijus, kuras visbiežāk nonāk ziņu sadaļās. Diplomdarba uzdevumi ir veikt mediju publikāciju kontentanalīzi, veikt intervijas ar Latvijā un Briselē strādājošiem Latvijas žurnālistiem, veikt deputāta sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīzi un novērtēt to ietekmi, kā arī izvērtēt deputāta sabiedrisko attiecību struktūru un analizēt teoriju un zinātniskos pētījumus par mediju darbību. Darba mērķis ir izpētīt un novērtēt Eiropas Parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu efektivitāti un to ietekmi uz mediju dienaskārtību. Darba ietvaros tiek veikta mediju publikāciju kontentanalīze un žurnālistu intervēšana. Diplomdarba nodaļā Mediju ietekme uz sabiedrības domas veidošanu tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju vēsturi, lomu un funkcijām, medijiem kā ceturto varu, pētnieciskās žurnālistikas lomu mediju dienaskārtībā, pilsoniskās žurnālistikas metodi kā arī mediju dienaskārtības veidošanu. Nodaļā Mediju attiecību veidošana politiskajā komunikācijā tiek apskatītas teorētiskās nostādnes par mediju attiecību mērķiem politiskajā komunikācijā un mediju attiecību metodēm. Nodaļā EP deputāta sabiedrisko attiecību struktūra tiek apskatīta deputāta Briseles un Rīgas biroju darbība. Darba nodaļā Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu analīze tiek analizētas šādas sabiedrisko attiecību aktivitātes- konference, publiskās uzstāšanās, izstādes, interaktīvās spēles un konkursi. Nodaļā Mediju publikāciju par deputātu kontentanalīzes rezultāti tiek apkopoti autores veiktās mediju publikāciju kontentanalīzes rezultāti. Nodaļā Žurnālistu interviju analīze tiek apkopoti žurnālistu interviju rezultāti. Nodaļā Deputāta Valda Dombrovska SA aktivitāšu ietekmes novērtējums tiek novērtētas Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitātes, apkopojot autores izvērtējumu, kontentanalīzes rezultātus un žurnālistu aptauju rezultātus. Darbā veiktie pētījumi apstiprina, ka konferences un preses konferences ir sabiedrisko attiecību instruments, ar kuru var panākt visaugstāko mediju ieinteresētību. Visbiežāk deputāta aktivitātes tiek publicētas ziņu veidā. Pielikumā recenzija un prezentācija.
- Eiropas parlamenta deputāta Valda Dombrovska sabiedrisko attiecību aktivitāšu ietekme uz mediju dienaskārtību
- Krievijas un Eiropas Savienības partnerība un sadarbība: rezultāti, pretrunas, perspektīvas
- Sabiedriskās organizācijas sociāli ekonomiskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sabiedriskās organizācijas sociāli ekonomiskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Term Papers for university49
Evaluated! -
Krievijas un Eiropas Savienības partnerība un sadarbība: rezultāti, pretrunas, perspektīvas
Term Papers for university94
-
Eiropas Savienības monetārā sistēma
Term Papers for university58
Evaluated! -
Jauno dalībvalstu attīstības salīdzinājums pēc šo valstu iestāšanās Eiropas Savienībā
Term Papers for university66
Evaluated! -
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Term Papers for university73