-
Elektroenerģijas produktu izstrāde mājsaimniecībām
Nr. | Chapter | Page. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 7 | |
IEVADS | 8 | |
1. | ELEKTROENERĢIJAS TIRGUS | 10 |
1.1. | Elektroenerģijas nozares attīstība Latvijā | 10 |
1.1.2. | Elektroenerģijas tirgus tiesiskais regulējums | 12 |
1.1.3. | Elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām raksturojums | 13 |
1.1.4. | Elektroenerģijas pārdevēju tirgū ieiešanas barjeras | 16 |
1.1.5. | AS „Latvenergo” SVID analīze dalībai elektroenerģijas tirgū mājsaimniecībām | 18 |
1.2. | Elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām Lietuvā un Igaunijā | 21 |
1.3. | Iedzīvotāju viedoklis par elektroenerģijas produktu dažādiem aspektiem | 24 |
1.3.1. | Pētījuma metodoloģija | 24 |
1.3.2. | Pētījuma rezultātu interpretācija | 25 |
1.3.3. | Elektroenerģijas produktu mājsaimniecībām izstrādes parametru noteikšana | 37 |
1.4. | AS Latvenergo problēmu noteikšana, risināmās problēmas izvēle | 38 |
2. | PROJEKTA TEHNISKI EKONOMISKAIS PAMATOJUMS | 41 |
2.1. | Projekta mērķi un to operacionalizācija | 41 |
2.2. | Projekta alternatīvu risinājumu noteikšana un to sākotnējā novērtēšana | 44 |
2.3. | Projekta alternatīvu ekonomiskās efektivitātes novērtējums | 46 |
2.3.1. | Alternatīvo risinājumu produktu apraksts | 46 |
2.3.2. | Alternatīvo risinājumu darbu un termiņu noteikšana fāžu modelī | 50 |
2.3.3. | Alternatīvo risinājumu izmaksu aprēķins | 52 |
2.3.4. | Projekta alternatīvo risinājumu prognozējamie ieņēmumi | 53 |
2.3.5. | Projekta alternatīvo risinājumu prognozējamie izdevumi | 63 |
2.3.6. | Projekta alternatīvo risinājumu finansiālais izvērtējums | 64 |
2.4. | Projekta alternatīvo risinājumu stratēģiskās nozīmes izvērtējums | 65 |
2.5. | Projekta alternatīvo risinājumu risku analīze | 66 |
2.6. | Projekta alternatīvo risinājumu salīdzinājums un labākās izvēles pamatojums | 68 |
3. | PROJEKTA ROKASGRĀMATA | 70 |
3.1. | Projekta starts | 70 |
3.1.1. | Projekta uzdevuma analīze | 70 |
3.1.2. | Projekta interesentu noteikšana | 72 |
3.1.3. | Projekta risku noteikšana | 74 |
3.1.4. | Projekta organizatoriskās struktūras uzbūve, funkciju diagramma un lomu apraksts | 76 |
3.1.5. | Komunikācijas formas projektā | 79 |
3.2. | Projekta plānošana | 81 |
3.2.1. | Projekta struktūras plānošana | 81 |
3.2.2. | Projekta gaitas, laika un termiņu plānošana | 83 |
3.2.3. | Projekta resursu un finanšu plāns | 83 |
3.3. | Projekta kontrolings | 85 |
3.4. | Projekta noslēgums | 86 |
SECINĀJUMI | 88 | |
PRIEKŠLIKUMI | 90 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 91 | |
PIELIKUMI | 94 |
SECINĀJUMI
1. Pilnībā atverot elektroenerģijas tirgu, Latvijā plānots ieviest tirgotāja centrisko modeli, kas nozīmē, ka mājsaimniecībām par elektroenerģijas pirkšanu un piegādi būs jāslēdz viens līgums ar tirgotāju.
2. Skandināvijas valstīs un Igaunijā veikts pētījums liecina par to, ka iedzīvotāji dod priekšroku tirgotāja centriskam modelim.
3. Uzņēmuma AS Latvenergo pamatproblēma ir tirgus daļas samazināšanās draudi. Šos draudus iespējams mazināt, atrisinot vienu no apakšproblēmām – konkurētspējīga elektroenerģijas produktu piedāvājuma mājsaimniecībām trūkums.
4. Respondentus atkarībā no elektrības patēriņa un ienākumu līmeņa var iedalīt trīs grupās, līdz ar to iezīmējot trīs elektroenerģijas produktu mērķauditorijas.
5. Pret tirgus atvēršanu kopumā respondenti noskaņoti pozitīvi, taču 27% respondentu trūkst informācijas par gaidāmajām izmaiņām.
6. Lielākā daļa respondentu plāno izvēlēties kādu produktu trīs mēnešu laikā no tirgus atvēršanas brīža.
7. Informācijas saņemšanai, līgumu slēgšanai un produktu mainīšanai respondentiem vispieņemamākā būtu elektronisko kanālu izmantošana.
8. Respondenti ir negatīvi noskaņoti pret līgumsodiem, un terminēts līgums pārsvarā pieņemams tikai respondentiem ar zemāko elektroenerģijas patēriņu.
9. Respondentiem svarīga elastīga cenu politika un atlaides par patērēto elektrības apjomu.
10. Vispieņemamākais norēķinu veids būtu pēc faktiskā patēriņa, taču respondenti nav izteikti negatīvi noskaņoti arī pret izlīdzināto maksājumu vai rēķina saņemšanu.
11. Lojalitātes programmas ietvaros vislabprātāk respondenti saņemtu atlaides par izlietoto elektroenerģiju, tāpat atsevišķiem klientiem varētu būt pievilcīgs pakalpojums – energoaudits.
12. Respondentiem ļoti svarīgas ir ģimeniskās vērtības un ilgtermiņa priekšrocības.
13. Projekta realizācijai izvēlēts alternatīvais risinājums, kas paredz piecu dažādu elektroenerģijas produktu izstrādi.
14. Projekta ilgums 5,2 mēneši, projekta budžets 42 035,58 EUR, projekta atmaksāšanās laiks – 3 gadi.
…
Maģistra darba „Elektroenerģijas produktu izstrāde mājsaimniecībām” mērķis ir nodrošināt elektroenerģijas produktu izvēles iespējas mājsaimniecībām, izstrādājot projekta tehniski ekonomisko pamatojumu un projekta rokasgrāmatu un pielietojot vispārpieņemtās projektu vadīšanas un izstrādes metodes un instrumentus.
Pievienoti 26 pielikumi.
- Elektroenerģijas produktu izstrāde mājsaimniecībām
- SIA "X" produktu pircēju uzvedība un pārdošanas apjoma palielināšanas iespējas
- Tukuma piena kombināta "Baltais" produktu dizains un iepakojums, tā uzlabošanas iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!A/s "Parex banka" produktu konkurētspējas novērtējums
Term Papers for university73
-
Tūrisma produktu attīstības process Jūrmalā un tā ietekme uz uzņēmumu konkurētspēju
Term Papers for university65
-
SIA "Daiļrade Koks" produktu noieta veicināšanas pasākumu efektivitāte
Term Papers for university50
-
Eiropas Savienības kopējās lauksaimniecības politikas ietekme uz piena un piena produktu eksportu Latvijā
Term Papers for university64
-
Naftas produktu tranzīts Latvijā
Term Papers for university48