Term Papers
Business and Law
Business
ES fondu piesaiste Latvijas transporta pakalpojumu uzņēmu...-
ES fondu piesaiste Latvijas transporta pakalpojumu uzņēmuma SIA "SS" attīstībai
Nr. | Chapter | Page. |
0.2. | ES fondu klasifikācija | 3 |
0.3. | Latvijas biznesa pieredze ES fondu piesaistē | 7 |
1.Nodaļa. | ES līdzekļu piesaistes problēmas SIA „SS” autoservisa organizācijai | 17 |
1.1. | SIA "SS" misija, mērķi un organizatoriskā struktūra | 17 |
1.2. | Ārējo un iekšējo faktoru mijiedarbība | 25 |
1.3. | Tirgus izpēte un konkurentu analīze | 39 |
1.4. | Finansiālie ierobežojumi | 44 |
1.5. | ES fondu līdzekļu piesaiste organizācijā | 48 |
Secinājumi un priekšlikumi | 56 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 59 | |
Galvojums | 62 |
0.2 ES fondu klasifikācija
Lai mazinātu reģionālās atšķirības un veicinātu strukturālo problēmu risināšanu, ES darbojas un arī Latvijā pēc tās iestāšanās ES ir pieejami četri strukturālie fondi, kā arī KF, no kura finansē vides un transporta infrastruktūras projektus ar apjomu virs 10 miljoniem eiro.
ES laika periodā no 2000. līdz 2006. gadam darbojas šādi strukturālie fondi:
Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF) - paredzēts, lai atbalstītu attīstības un dzīves līmeņa atšķirību mazināšanu reģionos. Finansējums galvenokārt paredzēts infrastruktūras, ražošanas un MVU attīstībai;
Eiropas Sociālais fonds (ESF) - mērķis ir samazināt diskrimināciju un nevienlīdzību darba tirgū. Veicināt investīcijas izglītības sistēmā un profesionālajā izglītībā;
Eiropas Lauksaimniecības vadības un garantiju fonds (ELVGF) - paredz atbalstu piekrastes zvejniekiem, zivju krājumu aizsardzībai, zvejas ostu uzlabošanai, akvakultūrai un zivju produkcijas pārstrādei;
Zivsaimniecības vadības finanšu instruments (ZVFI) - paredzēts, lai atbalstītu lauksaimniecības restrukturizāciju un veicinātu lauku attīstību).
Papildus minētajiem struktūrfondiem pastāv KF, kas ir viens no ES reģionālās politikas finanšu instrumentiem ar tam atsevišķi noteiktiem vadības principiem. Fonda mērķis ir izlīdzināt starp valstīm pastāvošās ekonomiskās un sociālās atšķirības. KF tika nodibināts 1994. gadā, lai finansētu infrastruktūras attīstības pasākumus (projektus) vides aizsardzības un transporta jomā. KF līdzekļi ir pieejami tajās ES dalībvalstīs, kuru IKP uz vienu iedzīvotāju ir zemāks par 90% no vidējā ES rādītāja. Projektiem (izņemot tehniskās palīdzības pasākumus, kas ir paredzēti projekta ieviešanas atbalstam) ir jābūt vismaz 10 miljonu EUR apmērā. Dažos gadījumos ir iespējami arī izņēmumi [9.,27].
Taču ES fondu finansējums ir tikai iespēja, nevis garantija. Latvijai pašai jānodrošina arī sava finansējuma daļa, lai saņemtu finansējumu ES fondiem.
Ja saņēmējs ir valsts vai pašvaldība, ES līdzfinansējums projektos varētu sasniegt līdz 75% no kopējās projekta vērtības, savukārt uzņēmējiem ES sniegtais atbalsts varētu būt līdz 60% no kopējām projekta izmaksām.
Lai saņemtu atbalstu no ES strukturālajiem fondiem, Latvijai bija jāsagatavo Vienotais programmdokuments (VPD). Tas analizē situāciju Latvijā, norāda pašreizējās sociāli ekonomiskās situācijas stiprās un vājās puses, nosaka strukturālo fondu finansējuma izmantošanas stratēģiju laika posmam no 2004. līdz 2006. gadam, apraksta izvirzītās prioritātes un tām atbilstošos atbalstāmos pasākumus. [8.]
VPD projektā jeb Attīstības plānā ir paredzētas piecas prioritātes:
1)ilgtspējīgas attīstības veicināšana(ERAF);
2)uzņēmējdarbības un inovāciju veicināšana(ERAF);
3)cilvēkresursu attīstība un nodarbinātības veicināšana(ESF);
4)lauksaimniecības un lauku attīstības veicināšana(ELVGF);
5)ilgtspējīga zivsaimniecības attīstības veicināšana(ZVFI) [10.].…
Diplomdarba tēma: ES fondu piesaiste Latvijas transporta pakalpojumu uzņēmuma SIA „SS” attīstībai. Darba aktualitāte pamatojama ar faktu, ka uzņēmums ir saskāries ar pietiekami bargu konkurenci. Sakarā ar to ir radusies nepieciešamība paplašināt savu biznesu, piesaistīt ES struktūrfondu līdzekļus ar mērķi nodrošināt uzņēmuma tālāku paplašināšanos, attīstīšanos un spēju izdzīvot arvien mainīgos tirgus apstākļos. Diplomdarba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus SIA „SS” vadībai ES fondu piesaistei autoservisa kompleksa organizācijai, pamatojoties uz teorijas un prakses analīzi. Praktiskā daļa sākta ar SIA „SS” misijas un mērķu izpildes nozīmīgumu, kas saistās ar uzņēmuma turpmāko spēju piesaistīt ES finansējumu un nepieciešamību paplašināt uzņēmējdarbību, uzsākot autoservisa kompleksa organizāciju. Darba uzmanības centrā ir noteicošā situācija transporta un autoservisu pakalpojumu nozarē, ņemot vērā to korelāciju ar valsts ekonomiskās attīstības nodrošināšanu un ilgtspējīgu. Pirmo reizi uzņēmumā tiek pamatota biznesa idejas attīstība un projekta īstenošanas ticamība, balstoties uz finanšu koeficientu aprēķinātajiem rādītājiem. Darbs izstrādāts latviešu valodā uz 72 lapām. Darbs satur 5 tabulas, 16 attēlus. Pievienotais avotu saraksts aptver 40 nosaukumus. Darbs var izraisīt interesi uzņēmumu vadītājos, kuri analizē SIA darbību nozarē, kā arī plašam speciālistu lokam, kas interesējas par ES fondu piesaisti.
- ES fondu piesaiste Latvijas transporta pakalpojumu uzņēmuma SIA "SS" attīstībai
- Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
- Uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespējas pamataspekti Latvijas Republikas Civilprocesuālajās tiesībās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespējas pamataspekti Latvijas Republikas Civilprocesuālajās tiesībās
Term Papers for university95
-
Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
Term Papers for university68
Evaluated! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Term Papers for university62
Evaluated! -
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Term Papers for university94
Evaluated! -
Mazo un vidējo uzņēmumu zīmolu pozicionēšanas iespējas Latvijas tirgū
Term Papers for university60