Term Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Fizioterapijas izglītošanas programmas izmantošanas iespē...-
Fizioterapijas izglītošanas programmas izmantošanas iespējas pie "saziņas kakla" sindroma
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | PACIENTU IZGLĪTOŠANAS LOMA PIE “SAZIŅAS KAKLA” SINDROMA | 6 |
1.1. | Kakla daļas funkcionālā anatomija | 6 |
1.1.1. | Kakla skriemeļu anatomija un īpatnības | 6 |
1.1.2. | Kustības mugurkaula kakla daļā | 7 |
1.1.3. | Muguras un kakla muskuļi | 7 |
1.1.4. | Virspusējie muguras un kakla muskuļi | 8 |
1.1.5. | Muguras un kakla dziļie muskuļi | 8 |
1.1.6. | Galvas un mugurkaula kakla daļas stabilizācija | 8 |
1.1.7. | Kakla daļas un galvas fleksori | 9 |
1.1.8. | Kakla daļas un galvas ekstensori | 10 |
1.2. | “Saziņas kakla” sindroms | 10 |
1.2.1. | “Saziņas kakla”sindroma definējums, aktuālitāte un etioloģija | 10 |
1.2.2. | “Saziņas kakla” sindroma simptomi | 13 |
1.2.3. | Stājas izmaiņas pie “saziņas kakla” sindroma | 14 |
1.2.4. | Muskuļu disbalance pie ‘saziņas kakla” sindroma tipiski izmainītas stājas | 15 |
1.2.5. | “Saziņas kakla” sindroma ietekme uz augšējo ekstremitāti | 16 |
1.2.6. | “Saziņas kakla” sindroma ietekmē uz elpošanas sistēmu | 17 |
1.2.7. | Izmaiņas propriorecepcijā pie “saziņas kakla” sindroma | 18 |
1.2.8. | “Saziņas kakla” sindroma terapija | 18 |
1.2.9. | Muskuļu disbalansa mazināšana pie “saziņas kakla” sindroma | 19 |
1.2.10. | Ergonomiskā pacientu izglītošana pie “saziņas kakla” sindroma | 19 |
1.2.11. | Manuālas terapijas, masāžas, kinezioloģiskās teipošanas intervence pie “saziņas kakla” sindroma | 20 |
1.3. | Izglītošanas metode fizioterapijā | 21 |
1.3.1. | Loma un efektīvitāte fizioterapijā pie kakla un lejasdaļas muguras sāpem | 21 |
1.3.2. | Pacientu izglītošanas mērķi un uzdevumi | 23 |
1.3.3. | Pacientu mācīšanas procesa organizēšana | 25 |
2. | PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA, MATERIĀLI UN ORGANIZĒŠANA | 28 |
2.1. | Pētījuma mērķis un uzdevumi | 28 |
2.2. | Pētīšanas metodes | 29 |
2.3. | Pētījuma materiāli un organizēšana | 31 |
3. | FIZIOTERAPIJAS IZGLĪTOJOŠAS PROGRAMMAS IETEKME UZ “SAZIŅAS KAKLA”SINDROMA RADĪTIEM SIMPTOMIEM | 33 |
3.1. | Aptaujas anketas rezultāti pirms izglītojošas programmas apgūves | 33 |
3.1.1. | Novertējuma anketas izveidošana | 33 |
3.1.2. | Aptaujas anketas dati pirms izglītojošas programmas apgūves | 34 |
3.2. | Izglītojošas programmas izveidošana un pielietošana | 41 |
3.2.3. | Aptaujas datu pirms un pēc izglītojošas programmas apgūves salīdzināšana | 44 |
3.2.1. | Kakla nespējas indeksa rezultāti pēc izglītojošas programmas apgūves | 47 |
3.2.2. | Pētījuma ierobežojumi | 50 |
SECINĀJUMI | 51 | |
LITERATŪRAS AVOTI | 52 |
SECINĀJUMI
Pamatojoties uz pētījuma rezultātu analīzi, tika izdarīti sekojoši secinājumi:
1. Pētījuma rezultāti norada uz to, ka pētījuma dalibnieku grupā ir tendence uz palielināto viedierīču lietošanas ikdienā ar palielināto galvas fleksijas stāvokli (vidējais minimāls viedierīču lietošanas laiks dalibnieku grupā pirms izglītojošas programmas intervences ir 2,76±0,89 stundas dienā; vidējais galvas fleksijas radītājs grupā ir 25,2±10,56 grādi), ka arī ir novēroti visi no “saziņas kakla” sindroma simptomiem, (tie ir sāpes un stīvums kakla/plecu/galvas daļā, galvassāpes, aizkaitināmība, trauksme, samazinātas koncentrācijas spējas, saspringuma sajūta acīs, bezmiegs, atmiņas problēmas ) kas varētu būt saistīti ar palielināto viedieriču lietošanas laiku un negatīvi ietekmēt pētījuma dalibnieku ikdienu.
2. Tika veiksmīgi realizēts otrais pētījuma uzdevums – tika patstavīgi izveidota un pielietota izglītošanas programma, kas ietver sevi “saziņas kakla” sindroma aprakstu, ergonomijas ieteikumus un ietekto vingrinājuma kompleksu un bija pasniegta pētījumā dalibniekiem vienreizējas lekcijas veidā (ka arī katram dalibniekam tika izdots izglītojošais materiāls buklēšu veidā).
3. Novērtējuma anketa pēc iesaistīšanas izglītojoša programmā norada uz to, ka pētījuma dalibnieku grupai ir novēroti nelieli uzlabojumi subjektīva sāpju un nepatīkamo sajūtu vertējumā, taču būtiski neizmainījas viedierīču lietošanas ieradumi.Izglītojošas programmas pielietošana paradīja ļoti mazu efektu pētījuma dalibnieku grupā; ka arī, analīzējot iegūtos aptaujas rezultātus statistiski, ir noskaidrots, ka lielākāi daļai no pozītivam izmaiņam ir maza statistiska tīcamība (p>0,05).Statistiski tīcami uzlabojas plecu joslā nepatīkāmas sajūtas ietekme uz ikdienas aktivitāti (P=0,01) un šo sajūtu ietekmi uz dalibnieku ikdienas garastāvokli (P=0,01), ka arī kakla nespējas indeksa radītāji “sāpju intensitāte” (P=0,01), “svaru celšana”(P=0,04) , “atpūtas spējas” (P=0,03).
Darba mērķis ir sasniegts, bet pētījuma ierobēžojumu dēļ aizstavēšanai izvirzīta pētījuma hipotēze netika apstiprināta.
…
Šī darba ir apskatīta izglītojošo metožu ietekme uz Text neck jeb saziņas kakla sindroma simptomu mazināšanu.
- Fizioterapeitu profesionālās darbības aspekti un pacientu vērtējums par fizioterapijas pakalpojumiem ambulatorās ārstēšanas etapā
- Fizioterapijas izglītošanas programmas izmantošanas iespējas pie "saziņas kakla" sindroma
- Fizioterapijas klīnisko prakšu protokols par insulta pacientu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma konkurētspējas uzlabošanas iespējas
Term Papers for university71
-
Vidusskolas skolēnu izpratne par seksuāli transmisīvo infekciju profilaksi
Term Papers for university25
-
Profesionālais stress un darba vide uzņēmumā SIA "X"
Term Papers for university64
-
Pacientu motivācija un līdzestība vakcinācijai pret difteriju
Term Papers for university37
TOP 50 -
Iedzīvotāju zināšanas par pirmo palīdzību veselībai vai dzīvībai bīstamās situācijās
Term Papers for university40