Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
4,08 (19%)
Discounted price*:
17,40
Purchase
Add to Wish List
ID number:253521
Evaluation:
Published: 19.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 80 units
References: Used
Time period viewed: 2004.g. - 2009.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Apzīmējumu saraksts    4
  Ievads    5
1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa būtība    7
1.1.  Latvijas Republikas nodokļu sistēmas analīze    7
1.2.  Iedzīvotāju ienākumu nodokļa vēsturiskā attīstība    19
1.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokli reglamentējošā likumdošana    23
1.4.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un darba samaksas analīze    29
2.  Iezdzīvotāju ienākuma nodokļa likmes analīze    52
2.1.  Valsts un pašvaldību budžetu rakturojums    52
2.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanas iespējas    58
2.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu dinamika un statistiskā analīze    68
3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa attīstības perspektīvas    73
3.1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa problemātiskie aspekti    73
3.2.  Fiksēta ienākuma nodokļa sistēma    79
  Secinājumi    84
  Priekšlikumi    87
  Izmantotā literatūra un avoti    88
  Pielikumi    94
Extract

SECINĀJUMI
Maģistra darbā apkopoto materiālu analīze var būt par pamatu sekojošiem secinājumiem:
1. Nodokļu pastāvēšana ir saistīta ar valsts pastāvēšanu, katrai valdībai jāatrod līdzekļi valsts pārvaldes aparāta uzturēšanai un tā svarīgāko funkciju nodrošināšanai.
2. Nodokļi ir uzskatāmi par objektīvo nepieciešamību, jo tas ir sākums sabiedrības pakāpeniskai attīstībai, balstoties uz noteiktiem apstākļiem, valsts izveido atbilstošu nodokļu sistēmu, pilnveidojot tās struktūru un funkcionēšanas mehānismu valsts finanšu sistēmā.
3. Pirmā nodokļu sistēma Latvijā radās brīvvalsts pirmajos pastāvēšanas gados, bet 1991. gadā tika izveidota jauna vienota nodokļu sistēma, kura noteica, ka IIN apliekamais objekts ir iedzīvotāju ienākumi.
4. IIN reglamentē 1993.gada 12. maija likums „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, bet par svarīgu IIN normatīvas bāzes sastāvdaļu tiek uzskatīti uz likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” pamatā izdotie MK noteikumi, kā arī līgumi par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu jeb konvencijas.
5. IIN ir viens no svarīgākajiem tiešiem nodokļiem un tas ir veidots, ievērojot horizontālā taisnīguma principu, kas nozīmē, ka ienākums tiek aplikts ar nodokli proporcionāli, piemērojot visiem nodokļa maksātājiem vienoto likmi.Uz doto brīdi IIN likme ir 23 %, bet saimnieciskās darbības ienākumiem – 15 %.
6. Fiksētā ienākuma nodokļa ieviešana Latvijā varētu ievērojami atvieglot uzņēmējdarbības uzsākšanu un būtiski samazinātu nodokļu deklarāciju un citu dokumentu aizpildīšanai patērēto laiku, tas ir piemērotākais veids, lai atvieglotu grāmatvedību un nodokļu aprēķināšanu mazajiem uzņēmējiem, turpmāk būtu nepieciešams paplašināt to saimnieciskās darbības veicēju loku, kuriem ir vienkāršots nodokļu aprēķināšanas režīms, samazinot grāmatvedības darbietilpību visiem saimnieciskās darbības veicējiem neatkarīgi no viņu ienākumu avota.
7. Pāreja uz fiksēto nodokli rada nelielu pozitīvu ietekmi uz budžeta ieņēmumiem, jo palielinās to nodarbināto skaits, kas agrāk nevēlējās reģistrēties individuālā darba ņēmēja statusā, jo bija jāmaksā 25% IIN, bet pateicoties fiksētajam ienākuma nodoklim, tagad nebaidās uzrādīt savus ienākumus un godīgi par tiem nomaksāt nodokli.
8. Latvijā fiksētais nodoklis varētu veicināt nodokļu legalizāciju saimnieciskās darbības veicējiem, kas izvairās no tradicionālo nodokļu samaksas, tomēr Latvijā fiksētais ienākuma nodoklis netiek skatīts kompleksi, jo nodrošina tikai viena – iedzīvotāju ienākuma - nodokļa vienkāršošanu
9. Fiksētā ndokļa iekasēšanas veidam kopumā vajadzētu pozitīvi ietekmēt budžeta nodokļu ieņēmumus, kas ir ļoti svarīgi pašreizējos ekonomiskajos apstākļos. Vienlaikus tas ir izdevīgs un salīdzinoši vienkāršs nodokļa maksāšanas veids iedzīvotājiem – IIN maksātājiem
10. Fiksētais nodoklis iekļauj sevī nepieciešamību netiešā veidā noteikt ar nodokli apliekamo objektu, kas atšķiras no parasti pielietotajām metodēm, jo balstās uz maksātāja sniegto informāciju.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −27,54 €
Work pack Nr. 1331647
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Iedzīvotāju ienākuma nodokļa analīze budžeta ieņēmumos”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/253521

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register