Secinājumi
Pamatojoties uz teorētisko pētījumu var apgalvot, ka:
1. pēdējo gadu pedagoģiskie procesi ir vērsti tieši uz pamatskolas pēdējo klašu skolēnu pievēršanu apgūt eksaktos mācību priekšmetus tai skaitā arī fiziku, jo tieši šajā vecumā veidojas skolēna plāni par nākamo profesiju;
2. lielāka uzmanība jāvelta skolēnu fizikas mācīšanās procesam, nevis mācīšanas procesam – mācībām jābūt vērstām uz skolēnu;
3. tieši multimediju tipa datorizētie materiāli visaptverošāk iedarbojas uz skolēnu informācijas uztveres orgāniem. Mācot fiziku pamatskolā, plaši jāpielieto interaktīvie demonstrējumi, kuri īpaši šai vecuma grupai ir saistoši.
Empīriskais pētījums ļauj secināt, ka:
1. skolēnu mācību rezultāti ir augstāki, ja izmanto tādus mācību materiālus, kurus var trenējoties izmantot vairākkārtīgi;
2. pašvadīta mācīšanās ar daudzveidīgu saturu, metožu, uzdevumu variatīvu izvēli un tūlītēju atgriezenisko saiti paškontroles testu veidā iesaista lielāku klases skolēnu skaitu aktīvā mācīšanās procesā;
3. skolēni visaugstāk novērtējuši iespēju pašmācībā apgūt tēmas Kustība un Spēki, izmantojot interneta vietnē ievietotos materiālus;
4. videoklipu fragmentu iekļaušana datorizētajos materiālos ļoti ieinteresē skolēnus, saistot mācīto ar sadzīvi un tehniku;
5. devītās klases skolnieki sekmīgi orientējas datorizētajos materiālos un tāpēc skolēnos ir jāizkopj prasmes tos efektīvi izmantot apgūstot fizikas priekšmetu.
…