Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:627495
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.02.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    7
  Ievads    7
  Teorētiskā daļa    9
1.  Sabiedrība, mediji un tehnoloģiju attīstība    10
1.1.  Tehnoloģiju, mediju kultūras attīstība    10
1.2.  Jaunie mediji    11
1.3.  Mediju un sabiedrības mijiedarbība    12
2.  Internets un tā vēsture un attīstības perspektīvas    14
2.1.  Interneta vēsture    14
2.2.  Bērni un internets pasaules kontekstā    15
2.3.  Bērni un internets Latvijā    16
2.4.  Interneta pieejamās informācijas sākumskolas mācību programmai    19
3.  Mediju lietojuma un apmierinājuma teorija    27
4.  Skolēna izziņas procesa attīstība    30
4.1.  Izziņas intereses būtība, stadijas    34
4.1.1.  Izziņas intereses būtība, stadijas    34
4.1.2.  Izziņas interešu attīstības līmeņi un kritēriji    37
  Pētnieciskā daļa    42
5.  Pētījumā izmantotās metodes un respondentu atlase    42
5.1.  Anketēšana    44
5.2.  Intervijas    45
5.3.  Fokusgrupas diskusijas    45
6.  Interneta lietojums mācību procesā: skolēnu un skolotāju rezultātu apkopojums    46
6.1  Skolu pētījuma rezultāti    46
6.2.  Skolu rezultātu salīdzinošā analīze    52
6.3.  Interneta respondenta rezultāti    54
6.4.  Fokusgrupas intervijas rezultāti    57
6.5.  Datu salīdzinošā analīze    61
7.  Ekspertintervijas rezultāti    63
8.  Pētāmās daļas apkopojums    65
9.  Nobeigums    67
  Izmantoto informatīvo avotu saraksts    70
Extract

8. NOBEIGUMS
Arvien biežāk tāpat kā citur pasaulē tā arī pie mums parādās kāda jauna tehnoloģija. Jau labu laiku atpakaļ internets ir ienācis teju vai katrā ģimenē. Līdz ar interneta ienākšanu pasaulē, ir novērojamas izmaiņas arī skolu sistēmā. Pēdējos gados gandrīz vai visās skolās ir datora klases ar interneta pieslēgumu. Vairākās skolās ir interaktīvās tāfeles, projektori u.c. jaunas tehnoloģijas. Kā pierāda autora veiktie pētījumi ir skolēni un skolotāji, kuri ir apmierināti ar interneta parādīšanos zināšanu padziļināšanai un mājas darbu pildīšanai un ir tādi, kuri uzskata, ka labāk tomēr izmantot grāmatas un enciklopēdijas.
Kā pierāda TNS veiktie dati vēl joprojām interneta lietotāju skaits ar katru gadu pieaug, autores veiktais pētījumus apliecina, ka skolās interneta lietošana notiek pašplūsmā. Lai arī skolēnu zināšanas par to, kas ir internets un ko internetā var darīt, ir pietiekoši labas, tomēr pētījuma rezultāti rāda, ka par internetu kā informācijas devēju zināšanas ir vājas. Pārsvarā skolēni internetu izmanto, lai spēlētu datorspēles un sazinātos ar draugiem, ko Deniss Makveils klasificē kā vajadzību pēc atpūtas, kā arī vajadzību aizpildīt laiku, ko pierāda fokusgrupu diskusijas respondenti.
Gados jaunākie skolēni visbiežāk spēlē datorspēles un komunicē ar draugiem, jo vēlas vienkārši atpūsties. Lai arī analītiskās komisijas priekšsēdētājs Roberts Ķīlis uzskata, ka tuvākajos 3 gados izglītības sistēmā būs jauninājumi tieši saistībā ar jaunajām tehnoloģijām, tostarp, internetu, pēc autores domām un iegūtajām atbildēm, lai skolās profesionāli tiktu pielietotas jaunās tehnoloģijas gan skolēniem, gan skolotājiem ir nepieciešamas profesionālas apmācības.
Lai arī skolotājiem tiek piešķirta Eiropas Savienības nauda kursiem par jauno tehnoloģiju pielietošanu mācību procesā, ir pamats domāt, ka pašreiz tas ir lieki iztērēts laiks un nauda. Kā pierāda autores veiktais pētījums šie kursi nav obligāti un vairāki skolotāji uzskata, ka nav nepieciešamas papildus zināšanas. Latvijā ir skolotāji, kuri vispār neatzīst jauno tehnoloģiju ienākšanu skolā, līdz ar to ir vairākas klases, kuri mācību nolūkiem internetu neizmanto.
Neskatoties uz to, ka skolotāju un skolēnu zināšanas ir vājas, internetu izmanto gan skolotāji, gan skolēni. Skolēni internetu izmanto kā mediju, lasot ziņas un meklējot informāciju mācību nolūkiem, lai papildinātu zināšanas, kā arī mājas darbu izpildīšanai. Skolēni par vislabāko informācijas meklētāju uzskata google.lv (google.com), kurš tik tiešām skolēnu aizved pie kaut kādas informācijas. Lai arī skolēni ir uzkrājuši zināmu pieredzi WEB meklēšanas rīku un interneta izmantošanā, pētījuma rezultāti liecina par nepareizu interneta lietošanu mācību nolūkiem. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1359187
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register