Term Papers
Art, History and Culture
History, Culture
Kino demonstrēšanas specifika Madonas rajonā no 1940. līd...-
Kino demonstrēšanas specifika Madonas rajonā no 1940. līdz 1975.gadam
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | KINO IZRĀDĪŠANA MADONAS RAJONĀ | 6 |
1.2. | Kinoteātru darbība | 9 |
1.2. | Ceļojošo kinoiekārtu attīstība | 14 |
1.3. | Kino stacionāru izveide | 20 |
2. | REKLĀMA UN REPERTUĀRS | 24 |
2.1. | Filmu un seansu reklāma | 25 |
2.2. | Propaganda kino seansu ietvaros | 29 |
2.3. | Repertuāra izvēle | 31 |
3. | TEHNISKĀ SEANSU KVALITĀTE | 37 |
3.1. | Tehniskie resursi un to kvalitāte | 37 |
3.2. | Raksturīgākās tehniskās kino izrādīšanas problēmas | 40 |
4. | KINOMEHĀNIĶIS UN SKATĪTĀJS | 45 |
4.1. | Kinomehāniķu kvalifikācija un profesionalitāte | 46 |
4.2. | Kinomehāniķu nozīme, funkcijas un iesaistīšanās | 53 |
4.3. | Kinomehāniķu darba apstākļi | 56 |
4.4. | Skatītāju uzvedība un iniciatīva | 58 |
NOBEIGUMS | 62 | |
KOPSAVILKUMS | 63 | |
AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 65 | |
ANNOTATION | 69 | |
PIELIKUMI | 70 |
KOPSAVILKUMS
1. 1940. gadā Madonas rajonā bija 2 privārie kinoteātri, kuri pēc kino nacionalizācijas nonāca Kinofikācijas pārvaldes pakļautībā. Madonas kinodirekcijas pārraudzībā no 1940. līdz 1975. gadam regulāri darbojās seši kinoteātri, no kuriem visveiksmīgākais skatītāju, seansu un naudas plāna izpildē bijis kinoteātris Madonā – „Vidzeme.”
2. Ceļojošo kinoiekārtu skaits Madonas rajonā bija svārstīgs, un to darbības vietas – nepastāvīgas, tomēr 20. gs. 60. gadu beigās, kad kino tīkla attīstība sekmīgi nostabilizējusies, Madonas rajonā darbojās astoņas ceļojošās kinoiekārtas.
3. Augstākais skatītāju apkalpošanas līmenis, kad vairs netika saņemtas sūdzības par kino tīkla darbību, tika sasniegts periodā, kad Madonas rajonā darbojās 49 kino stacionāri, kas ir 20. gs. 70. gadu sākumā.
4. Pēc Otrā pasaules kara tika īstenota ne vien kino propaganda, lai popularizētu kino kā mākslas veidu, bet propaganda caur kino seansiem, kas sākotnēji izpaudās kinorepertuārā, bet vēlāk – kultūras aktivitātēs kinoseansu laikā.
5. No 1955. gada aizvien aktīvāk kinorepertuāru izveidē iesaistījās paši kinomehāniķi, kā rezultātā kinorepertuārs kļuva daudzveidīgāks un propagandas klātbūtne kinorepertuārā mazinājās. Ne vienmēr kinomehāniķi pakļāvās vadības dotajiem rīkojumiem par izpildāmo darbu, tas nereti mazināja propagandu kino seansu ietvaros – propagandējošie referāti un filmas bieži tika nolasīti vai izrādīti tad, kad auditorija jau bija pametusi kinozāli.
6. Galvenais kino reklamētājs bija pats kinomehāniķis, kuram bija jāatbild par kino seansu izziņošanu un reklāmu, atsevišķos gadījumos to darīja vietējie kultūras organizatori. Svarīgākie reklāmas pasākumi bija seansu izziņošana, ielūgumi uz seansiem, tikšanās ar māksliniekiem pirms seansiem, skatītāju izglītošana lektoriju veidā ar kino saistītos jautājumos, kinodraugu klubu izveide un reklāma presē.…
Maģistra darbs, kurā skurpulozi izpētītas kino demonstrēšanas formas, apskatot gan tehniskos risinājumus, gan reklāmu, repertuāru un kino propogandu, fokusējoties tieši uz kinomehāniķu darbu un skatītāju uztveri. Kino demonstrēšana Madonas rajonā apskatītajā laika periodā atsedz arī plašākas kino demonstrēšanas prakses citviet Latvijā.
- Kino demonstrēšanas specifika Madonas rajonā no 1940. līdz 1975.gadam
- Kino vēsture
- Rietumu kino rašanās un attīstība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijā notikušo bibliotekāro konferenču un kongresu tematiskā izpēte
Term Papers for university90
Evaluated! -
Kurzemes kultūrvēsturiskās īpatnības, to iesaiste tūrisma produktā
Term Papers for university60
Evaluated! -
Jaunu pašvaldību veidošanas iespējas Latvijā
Term Papers for university73
Evaluated! -
Lietuviešu integrēšanās Rubas pagasta kultūrvidē
Term Papers for university59
Evaluated! -
Kultūras un dabas pieminekļu izvietojums un aizsardzība Zemgales reģionā
Term Papers for university38