Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:977482
 
Evaluation:
Published: 14.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 22 units
References: Used
Extract

Patērētājiem ir jābūt sagatavotiem izdarīt izvēli, ņemot vērā gan savu laiku, naudas resursus, gan arī vides aspektus. Tiem ir jāspēj analizēt un novērtēt piedāvātās preces vai pakalpojumus, lai viņi varētu efektīvi izmantot savus personiskos līdzekļus, prastu aizstāvēt savas tiesības un līdz ar to spēlētu savu lomu tirgū.
Iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav tieši saistīts ar tās uzņēmējdarbību.
Brīvā tirgus ekonomikas apstākļos visi patērētāji kopīgi nobalso par to, kas un cik jāražo. Tā rodas tā saucamā patērētāju vara. “Tirgus ekonomikā patērētājs nav saistīts ar kādu kopēju, noteiktu planojumu, ka plāna ekonomikā, bet var brīvi plānot savas vajadzības” .
1968. gadā sociālās uzvedības zinātnē tika iedibināts jauns virziens – patērētāja uzvedība. Kopš tā laika pagāja jau vairāk nekā 30 gadi. Cilvēce nestāvēja uz vietas un nepārtraukti attīstījās, gan cilvēku dzīves līmenis, gan tehnoloģijas, gan dzīves veids. Mainījās arī cilvēku uzvedība. Protams, cilvēks kā patērētājs arī izmainījās. Viņš kļuvis daudz izvēlīgāks, un viņa prasības un vajadzības palielinājās vairākas reizes. Tieši tāpēc ir svarīgi pareizi novērtēt patērētāja vēlmes, ar kurām arī nodarbojas patērētāja uzvedības un psiholoģijas pētīšanas zinātne.
Gan reģionālos, gan pasaules tirgos ir ļoti augsts konkurences līmenis, tāpēc uzņēmēji nevēlas riskēt un tādēļ ir spiesti izmantot savu potenciālo klientu uzvedības un psiholoģijas detalizēto pētījumu rezultātus. Tādi pētījumi palīdz zināmā mērā samazināt vai pat pārtraukt tas preces ražošanu, kura nebūs pieprasīta, kā arī palīdz izstrādāt tādas preces un pakalpojumus, kādas patērētāji vēlas. Tas izraisīs pieprasījuma palielinājumu, tātad realizācijas apjomi palielināsies un tādējādi palielināsies arī uzņēmumu peļņa, bet peļņa, kā ir zināms, ir viens no galvenajiem uzņēmējdarbības mērķiem. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register