-
Korporatīvā sociālā atbildība kā instruments jauniešu piesaistīšanai uzņēmuma produktiem
Nr. | Chapter | Page. |
Dokumentārā lapa | 2 | |
Ievads | 5 | |
1. | Korporatīvā sociālā atbildība | 7 |
1.1. | Korporatīvās sociālās atbildības definīcija | 7 |
1.2. | Korporatīvās sociālās atbildības teorijas | 9 |
1.2.1. | Instrumentālā teorija | 10 |
1.2.2. | Politiskā teorija | 10 |
1.2.3. | Integrācijas teorija | 12 |
1.2.4. | Ētikas teorija | 13 |
1.3. | Korporatīvās sociālās atbildības teorētiskie aspekti | 14 |
1.4. | Korporatīvās sociālās atbildības praktiskie aspekti | 18 |
1.4.1. | Korporatīvās sociālās atbildības veidošanās pamatnoteikumi | 19 |
1.4.2. | Korporatīvās sociālās atbildības praktiskās formas | 20 |
1.4.3. | Korporatīvās sociālās atbildības mērķgrupas | 22 |
2. | Korporatīvā sociālā atbildība un korporatīvā kultūra | 25 |
3. | Korporatīvā sociālā atbildība un ētika | 29 |
3.1. | Ētikas programmas | 29 |
3.2. | Ētikas ievērošanas priekšrocības | 32 |
4. | Jaunieši kā mārketinga stratēģijas mērķgrupa | 34 |
5. | Pētījuma metodoloģija | 37 |
5.1. | Ekspertintervija | 37 |
5.1.1. | Ekspertintervijas respondentu atlase | 38 |
5.1.2. | Ekspertintervijas plāns | 38 |
5.1.3. | Ekspertintervijas norise | 39 |
5.2. | Fokusa grupu diskusijas | 40 |
5.2.1. | Fokusa grupu diskusiju respondentu atlase | 41 |
5.2.2. | Fokusa grupu diskusiju plāns | 41 |
5.2.3. | Fokusa grupu diskusiju analīze | 43 |
5.2.4. | Fokusa grupu diskusiju norise | 44 |
6. | Korporatīvā sociālā atbildība Latvijā | 47 |
7. | Korporatīvā sociālā atbildība AS Hansabanka | 49 |
7.1. | Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana AS Hansabanka | 49 |
7.2. | AS Hansabanka un jaunieši | 50 |
7.3. | Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības pieredzes novērtējums | 51 |
8. | Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības pieredze jauniešu skatījumā | 53 |
8.1. | Korporatīvās sociālās atbildības raksturojums | 53 |
8.2. | Korporatīvā sociālā atbildība AS Hansabanka | 54 |
8.3. | Hansabankas un jauniešu attiecības | 55 |
8.4. | Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības priekšrocības | 58 |
8.5. | Ideāls korporatīvās sociālās atbildības projekts jauniešiem | 60 |
8.6. | Nepieciešamie uzlabojumi jauniešu korporatīvās sociālās atbildības projektiem | 61 |
Nobeigums | 63 | |
Literatūras saraksts | 66 | |
Anotācija | 69 | |
Pielikumi | 71 |
Ievads
„Korporatīvā sociālā atbildība (KSA) ir viens no jēdzieniem, kas Latvijas biznesa vidē ienācis nesen, arī pasaulē šis termins pazīstams tikai pāris gadu desmitus”( Gavare, 2006,1.lpp.). KSA ir uzņēmuma un sabiedrības vai sabiedrības atsevišķas grupas komunikācijas veids, kas nodrošina labumu sabiedrībai, tā arī uzņēmumam. KSA mūsdienās tiek izmantota arvien biežāk, pamatā to izmanto kā mārketinga instrumentu, taču tā pielietojums un būtība ir daudz plašāka. „Viena no svarīgākajām KSA virzītājidejām ir: atbildība ir biznesa darīšana” ( Szell, 2006, 215. lpp.). Manuprāt, KSA ir sabiedrībai un uzņēmumam ne vien saistoša, bet nepieciešama, jo uzņēmējdarbība bez sabiedrības nevarētu pastāvēt, tādēļ nepieciešama cieša saikne starp uzņēmējdarbību un sabiedrību. KSA, manuprāt, ir veiksmīgākais veids, kā rast šo komunikāciju.
Šo tēmu izvēlējos tāpēc, ka mani interesē biznesa perspektīvas saistībā ar sabiedrības labumu. Manuprāt, tā ir lieliska prakse un augsta uzņēmējdarbības pilotāža, ja izdodas realizēt tādu uzņēmējdarbības modeli, kas nodrošina labumu visai sabiedrībai. Mani interesē tieši jauniešu segmentam orientēto KSA projektu īstenošana, attiecības un komunikācija starp jauniešiem un uzņēmumu.
Pētījuma priekšmets ir KSA - progresīvs instruments sabiedrības un uzņēmuma komunikācijas veidošanai, kura izmantošana Latvijā ir attīstības procesā. Pētījuma objekts - AS Hansabanka uz jauniešiem orientētie KSA projekti.
Bakalaura darbā izvirzītais mērķis ir novērtēt korporatīvo sociālo atbildību kā instrumentu jauniešu piesaistīšanai uzņēmuma produktiem, analizējot AS Hansabanka piemēru.
Lai noskaidrotu sakarības starp jauniešiem sniegtajām KSA projektu priekšrocībām un uzņēmuma biznesa interesēm, bakalaura darbā tika izzināti KSA darbības pamatprincipi uzņēmējdarbībā un noskaidrota jauniešu attieksme pret AS Hansabanka KSA projektiem.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, izvirzīju pētījuma uzdevumus: iepazīties ar teorētiskajām pieejām KSA analīzē un noskaidrot jauniešu kā KSA orientētas marketinga stratēģijas mērķgrupas īpatnības; veikt pētījumu (ekspertintervija, fokusa grupas diskusijas) , lai noskaidrotu KSA sabiedriskā labuma sakarības ar biznesa interesēm.
Bakalaura darba pamatā ir pieņēmums - AS Hansabanka ir korporatīvi sociāli atbildīgs uzņēmums, kurā īstenotā KSA ir kā instruments jauniešu mērķa auditorijas piesaistei uzņēmuma produktiem.
Visi uzņēmumi, taisot gada atskaites, cenšas tajās atsaukties uz sociālajām un vides aktivitātēm, lai gan bieži aktivitāšu detaļas nav precizētas” (Crowther, 2005, 158. lpp.). Tas nozīmē, ka uzņēmumi grib būt KSA projektu realizētāji, bet kaut kādu iemeslu dēļ tas nav izdevies. Tādēļ es nebaidos apgalvot, ka KSA projekti ir nākotnes iespēja Latvijas uzņēmējiem, paverot tiem jaunas biznesa perspektīvas, kuru realizēšanas procesā iesaistīta arī sabiedrība.
…
AS HANSABANKA PIEMĒRS. Kvalitatīvi veidots bakalaura darbs (teorētiskā daļa + pētījums ar analīzi), kas rakstīts 2008. gadā. Darbs ir saņēmis labu vērtējumu. Darbā izmantota plaša literatūra un tas jau ir noformēts atbilstoši akad;emiskajām prasībām. Darba saturs: Dokumentārā lapa Ievads 1.Korporatīvā sociālā atbildība 1.1.Korporatīvās sociālās atbildības definīcija 1.2. Korporatīvās sociālās atbildības teorijas 1.2.1. Instrumentālā teorija 1.2.2.Politiskā teorija 1.2.3. Integrācijas teorija 1.2.4. Ētikas teorija 1.3. Korporatīvās sociālās atbildības teorētiskie aspekti 1.4. Korporatīvās sociālās atbildības praktiskie aspekti 1.4.1. Korporatīvās sociālās atbildības veidošanās pamatnoteikumi 1.4.2. Korporatīvās sociālās atbildības praktiskās formas 1.4.3. Korporatīvās sociālās atbildības mērķgrupas 2. Korporatīvā sociālā atbildība un korporatīvā kultūra 3. Korporatīvā sociālā atbildība un ētika 3.1. Ētikas programmas 3.2. Ētikas ievērošanas priekšrocības 4. Jaunieši kā mārketinga stratēģijas mērķgrupa 5. Pētījuma metodoloģija 5.1.Ekspertintervija 5.1.1. Ekspertintervijas respondentu atlase 5.1.2. Ekspertintervijas plāns 5.1.3. Ekspertintervijas norise 5.2. Fokusa grupu diskusijas 5.2.1.Fokusa grupu diskusiju respondentu atlase 5.2.2. Fokusa grupu diskusiju plāns 5.2.3.Fokusa grupu diskusiju analīze 5.2.4. Fokusa grupu diskusiju norise 6. Korporatīvā sociālā atbildība Latvijā 7. Korporatīvā sociālā atbildība AS Hansabanka 7.1. Korporatīvās sociālās atbildības īstenošana AS Hansabanka 7.2. AS Hansabanka un jaunieši 7.3. Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības pieredzes novērtējums 8. Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības pieredze jauniešu skatījumā 8.1. Korporatīvās sociālās atbildības raksturojums 8.2. Korporatīvā sociālā atbildība AS Hansabanka 8.3. Hansabankas un jauniešu attiecības 8.4. Hansabankas korporatīvās sociālās atbildības priekšrocības 8.5. Ideāls korporatīvās sociālās atbildības projekts jauniešiem 8.6. Nepieciešamie uzlabojumi jauniešu korporatīvās sociālās atbildības projektiem Nobeigums Literatūras saraksts Anotācija Pielikumi Darba līmenis ir maģistra darbam atbilstošs, lai gan šis darbs bija veidots kā bakalaurs.
- Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
- Korporatīvā sociālā atbildība kā instruments jauniešu piesaistīšanai uzņēmuma produktiem
- Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Term Papers for university50
-
Pašnāvības fakta socioloģiskās interpretācijas un sociālā konteksta problemātika. Latvijas piemērs
Term Papers for university48
-
Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
Term Papers for university50
Evaluated! -
Pusaudžu grūtniecība kā sociāla problēma
Term Papers for university48
Evaluated! -
Sociālpedagoģija
Term Papers for university81