Ikdienā par kvalitātes vadības jautājumiem visbiežāk tiek runāts saistībā ar ražošanas uzņēmumiem par dažādu preču ražošanu, un uzņēmumiem, kuri sniedz dažādus pakalpojumus. Sabiedrībā pieaugošās prasības pret valsts un pašvaldības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem liek meklēt aizvien jaunus risinājumus kvalitātes nodrošināšanai arī šajās institūcijās. Viens no veidiem, kā nodrošināt kvalitāti iestādē vai uzņēmumā, ir izveidot un ieviest kvalitātes vadības sistēmu.
Kvalitātes vadības sistēma ir kā iestādes karte, kuru, lai atvieglotu darba pienākumu veikšanu, var izmantot gan iestādes vadība, gan darbinieki. Pastāv uzskats, ka vislabāk par kādu procesu vai darbību zina cilvēks, kurš ikdienā to veic. Kvalitātes vadības sistēma palīdz sistematizēt un pārvaldīt iestādes kopīgās zināšanas par to, kā strādāt un sadarboties labāk. Kvalitātes vadības sistēma nozīmē domāt par kvalitāti dažādos līmeņos – gan par produkta, gan organizācijas, gan darba kvalitāti.
Kvalitātes vadības sistēmas izveides modeļi ir dažādi. Universālākais un pasaulē pazīstamākais modelis, kuru izmanto veidojot kvalitātes vadības sistēmu uzņēmumos un iestādēs, ir Starptautiskās Standartizācijas organizācijas standarts ISO (International Organization for Standardization) 9001:2015. Vēl tiek izmantoti tādi standartu modeļi kā visaptverošā kvalitātes vadība (TQM - Total Quality Management), 5-S sistēmas modelis, biznesa izcilības modelis (EFQM - European Foundation for Quality Management Excelllence model), pašnovērtējuma sistēmas modelis (CAF - Common Assesment Framework), u.c.…