Term Papers
Business and Law
Economics
Laboratoriju un diagnostikas iekārtu farmaceitiskā vairum...-
Laboratoriju un diagnostikas iekārtu farmaceitiskā vairumtirgotāja SIA "X" krājumu pārvaldības analīze un optimizācija
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Uzņēmuma SIA “X” raksturojums | 8 |
1.1. | Uzņēmuma iekšējās vides raksturojums | 8 |
1.2. | Uzņēmuma ārējās vides raksturojums | 10 |
1.3. | Uzņēmuma loģistikas sistēmas analīze | 12 |
2. | Uzņēmuma Krājumu klasifikācijas sistēma | 17 |
2.1. | Pašreizējā SIA “X” krājumu klasifikācija | 17 |
2.2. | Jaunā krājumu klasifikācija un tās kritēriji | 18 |
3. | Klientu apkalpošanas servisa līmenis | 24 |
3.1. | Produktu pieejamības līmeņa būtība | 24 |
3.2. | Produktu pieejamības līmenis uzņēmumā SIA “X” | 29 |
3.3. | Optimālā servisa līmeņa noteikšana un priekšlikumu izstrāde tā optimizācijai | 38 |
4. | Krājumu vadīšanas sistēma | 48 |
4.1. | Krājumu vadīšanas sistēmas teorētiskā bāze | 48 |
4.2. | Pašreizējā krājumu pārvaldības sistēmas uzbūve uzņēmumā SIA “X” | 53 |
4.3. | Ierosinājumi krājumu vadīšanas sistēmas optimizācijai | 57 |
5. | Krājumu izmaksu analīze | 73 |
5.1. | Krājumu izmaksu būtība | 73 |
5.2. | Patreizējā izmaksu situācija uzņēmumā SIA “X” | 78 |
5.3. | Optimizācijas darbību ietekme uz izmaksu izmaiņām uzņēmumā SIA “X” | 83 |
Secinājumi un Priekšlikumi | 91 | |
Izmantotās literatūras un avotu sarakts | 94 | |
Pielikumi | 97 |
Secinājumi un Priekšlikumi
Secinājumi
1. SIA “X” stāvoklis ir stabils un uzņēmums attīstās, tomēr loģistikas procesu efektivitātes uzlabošana dotu lielāku pievienoto vērtību uzņēmuma produktiem un sniegtu iespēju novērst negatīvās iezīmes, kas parādās SIA “X” finansu analīzē.
2. Uzņēmumā pastāvošā krājumu klasifikācijas sistēma ir novecojusi un kalpo tirdzniecības departamentu vajadzībām, kas neļauj to efektīvi izmantot krājumu vadīšanas procesos.
3. Jaunā klasifikācija sistēma ļautu apvienot lielo krājumu skaitu četrās produktu grupās, vadoties pēc vienotiem, loģistikas procesus ietekmējošiem, kritērijiem. Jaunizveidotās grupas, krājumu analīzes procesu padarītu vienkāršāku un dotu iespēju izvēlēties visai grupai, nevis individuālam krājumam, optimālo pieejamības līmeni vai krājumu vadīšanas metodi.
4. Uzņēmumā nav skaidri definēts un analītiski pamatots klientiem sniedzamais servisa līmenis, kas noved pie intuitīvu un matemātiski nepamatotu lēmumu pieņemšanas, kā rezultātā uzņēmuma produktu pieejamības līmenis sadalot pa preču grupām ir neviendabīgs.
• Uzņēmuma peļņu nesošāko produktu grupā pašreizējais produktu pieejamības līmenis ir augstāks nekā uz peļņas maksimizācijas pamatiem aprēķinātais optimālais servisa līmenis.
• Attīstības stadijā esošo produktus raksturo vidēji augsts servisa līmenis, kas pēc aprēķinu rezultātiem ir zemāks nekā teorētiski optimālais.
• Uzņēmuma iekārtu krājumiem novērojams zemāks servisa līmenis, kuru uzlabot var ar pasūtījuma procesa sistematizēšanas un vienkāršošanas darbībām.
• Remonta rezerves daļu grupās novērojams ļoti augsts, ar lielām izmaksām saistīts produktu pieejamības līmenis, kas veidojies nekoordinētu darbību rezultātā un ir neatbilstošs uzņēmuma interesēm.
…
Maģistra darbā Laboratoriju un diagnostikas iekārtu farmaceitiskā vairumtirgotāja SIA “X” krājumu pārvaldības analīze un optimizācija ir veikta uzņēmuma SIA “X” patreizējās krājumu pārvaldīšanas sistēmas analīze, un balstoties uz teorētiskiem pamatojumiem izstrādāti priekšlikumi tās uzlabošanai. Maģistra darbā ir apskatīti pamatelementi, kas raksturo krājumu vadīšanas sistēmu un ar aprēķinu palīdzību ir noskaidrota šo elementu ietekme uz uzņēmuma loģistikas darbību. Ir izanalizēta uzņēmuma krājumu struktūra, kuras ietvaros ir noteikti principi, pēc kuriem vadoties sagrupēti produkti. Ir noskaidrots, ka nepieciešams izstrādāt kritērijus un veikt jaunu krājumu klasifikāciju, kas būtu vairāk pievērota loģistikas procesu virzībai un paredzēta krājumu pārvaldības procesu optimizācijai. Balstoties uz jauno produktu klasifikācijas sistēmu ir veikta turpmāka uzņēmuma krājumu pārvaldības sistēmas analīze. Specializētās literatūras iztirzājuma rezultātā ir apzināta klientu apkalpošanas servisa līmeņa savstarpējā mijiedarbība ar citiem, krājumu vadīšanu saistītiem parametriem un noskaidrota tā ietekme uz uzņēmuma darbību. Veicot aprēķinus ir noskaidrots patreizējais produktu pieejamības līmenis uzņēmuma krājumu grupās un apkopoti faktori, kas radījuši patreizējo situāciju. Pētījumā noskaidroti iespējamie servisa līmeņa optimizācijas paņēmieni, un to ietekme uz krājumu pārvaldīšanas sistēmu un krājumu izmaksām.
- "Ēnu" ekonomika - diagnostikas metodika un tās aptvērums
- Laboratoriju un diagnostikas iekārtu farmaceitiskā vairumtirgotāja SIA "X" krājumu pārvaldības analīze un optimizācija
- Peldošie un fiksētie valūtas kursi - argumenti par un pret
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!A/s "Cido" darbības analīze, perspektīvas, tendences un dinamika
Term Papers for university69
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Term Papers for university62
-
Komersantu dibināšanas un reģistrācijas kārtība
Term Papers for university61
Evaluated! -
Inovācijas un to ekonomiskā nozīme valstu izaugsmes veicināšanā
Term Papers for university94
-
Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Term Papers for university72