Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:601096
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.08.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Uzņēmuma raksturojums    7
2.  Tieši ietekmējošā ārējā vide    11
2.1.  Piegādātāji    11
2.2.  Likumdošana    13
2.3.  Sabiedriskās organizācijas    14
2.4.  Konkurenti    16
2.5.  Patērētāji    21
3.  Netieši ietekmējošā ārējā vide    30
3.1.  Ekonomiskā vide    30
3.2.  Sociālkulturālās attiecības    34
3.3.  Valsts politika    35
3.4.  Zinātnes un tehnikas progress    37
3.5.  Starptautiskās attiecības    38
4.  Iekšējā vide    40
4.1.  Darbs ar personālu    40
4.2.  Uzņēmuma preču sortiments    41
4.3.  Cenu veidošanas mehānisms    44
4.4.  Reklāmas – informācijas darbs uzņēmumā    45
4.5.  Vadības process uzņēmumā    46
5.  Uzņēmuma finansu analīze    48
6.  Attīstības iespēju analīze un virzienu izvēle, pamatojoties uz SWOT analīzi un Portera modeli    68
  Secinājumi un priekšlikumi    79
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    84
Extract

Uzņēmuma vide nepārtraukti mainās, tāpēc uzņēmējam ne tikai jāizpēta organizācijas vide, bet arī visu laiku jāseko tās izmaiņām. No vides uztveršanas un piemērošanās konkrētai situācijai atkarīga uzņēmējdarbības efektivitāte. Piemēram, konkurentu spēju nenovērtēšana var novest pie tirgus zaudēšanas un organizācijas mērķu nesasniegšanas, bet savas organizācijas iekšējo elementu savstarpējo sakarību ignorēšana var radīt konfliktus un zaudējumus. Ir arī svarīgi ne tikai novērtēt vidi, bet arī prognozēt tēs izmaiņas, lai tās nebūtu negaidītas.
Agrāk menedžmenta teorijas pētīja pārsvarā organizācijas iekšējās vides faktorus, bet sistēmpieejas un nejaušības (situācijas) pieejas piekritēji uzsvēra ārējās vides lielo lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Ārējās vides faktori neietekmē visu organizāciju darbību vienādi. Tas ir atkarīgs no uzņēmuma lieluma, darbības veida un specifikas un no vairuma citu īpašību
Tagad tas ir uzskatāms par lielu jebkuras sākotnējas teorijas trūkumu. Bet prakse pierāda, ka organizācijai, lai izdzīvotu asas konkurences apstākļos, visu laiku ir jāpielāgojas pie ārējās vides izmaiņām un saskaņā ar tiem jāveic izmaiņas sevī. Tā kā organizācija pēc savas būtības ir atklātā sistēma, tās darbība ir atkarīga no resursu piegādātājiem, darbaspēka un, protams, patērētājiem, kuri vairs nav iekšējās vides elementi un ir neatkarīgi no uzņēmuma vadības. Menedžera tiešais uzdevums ir jāorientējas ārējā vidē un jāprot atrast optimālo reaģēšanas metodi. Svarīgs jautājums organizācijas ārējās vides pētīšana ir atšķirt starp visiem faktoriem tieši tos, kuri patiešām ietekmē organizācijas darbību. Lai atvieglotu vides noteikšanas un novērtēšanas procesu, parasti izšķir tieši un netieši ietekmējošos vides faktorus. Tieši ietekmējošie faktori ir tie, kuri tieši ietekmē organizācijas darbību un kurus ietekmē organizācijas darbība..
Uzņēmējdarbības attīstībai labvēlīgas vides nodrošināšana ir viena no vadības prioritātēm. Uzņēmējdarbības attīstība valstī tiek veicināta, veidojot viendabīgu, uzņēmējdarbību veicinošu likumdošanu, kas būtu saskaņā ar Eiropas Savienības likumdošanu, samazinot uzņēmējdarbības birokrātiskos šķēršļus, stimulējot mazo un vidējo uzņēmumu darbību un kvalitātes sistēmu ieviešanu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register