Secinājumi
Pēc Latvijas detektīvfilmu izanalizēšanas, respondentu atbilžu izvērtēšanas un to rezultātu interpretācijas, tika veikti šādi secinājumi:
1. Izvērtējot Latvijas detektīvfilmu klāstu, var secināt, ka kopš neatkarības atgūšanas šis žanrs ir kļuvis nepopulārs.
2. Salīdzinot Latvijas detektīvfilmas pa desmitgadēm, tiek secināts, ka visbiežāk tajās galvenais varonis ir vīrietis amatierdetektīvs vai likumsargs. Tas sasaucas ar pasaules detektīvfilmām.
3. Kontentanalīzē secināts, ka Latvijas detektīvfilmās visbiežāk izmantotā vide ir pilsēta. Slēgta vide kā klasiskā detektīvfilmā izmantota vien divās Latvijas detektīvfilmās.
4. Visbiežāk izmantotais konflikts, kā sižeta dzinējs uz priekšu, ir varonis pret varoni – izmeklētājs pret noziedznieku.
5. Latvijas detektīvfilmu tēmas pārsvarā ir atziņas veidā, piemēram, “mantkārība vienmēr noved pie slikta gala” vai “likums vienmēr uzvar”.
6. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze - neskatoties uz atšķirīgo valdošo politisko iekārtu, Latvijā kopš 1990. gada veidoto detektīvfilmu tēli, vide, tēmas un konflikti ir tādi paši kā Latvijas Padomju Savienības Republikas laikā veidotajās filmās, daļēji apstiprinās.
7. Neatkarīgā Latvijā veidotās detektīvfilmas vai to atvasinājumi no LPSR laikā veidotajām filmām atšķiras tikai ar vidi un tēmām. Vide tiek izmantota kā pastiprinošs efekts galvenā varoņa emocionālā stāvokļa parādīšanai – vietas un laiks saplūst.
8. Kopš 1990. gada filmu autori centušies filmās parādīt dažādākas tēmas, piemēram, sociālas problēmas kā korupciju, vai mīlestību un vientulību.…