Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:483229
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 40 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Ievads   
1.  Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums   
1.1.  Pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības   
1.2.  Pircēju motivāciju ietekmējošie faktori   
1.3.  Latvijas lielāko pārtikas mazumtirdzniecības tirgus dalībnieku vērtējums   
1.4.  Tirgus dalībnieku logotipu, lozungu un simbolikas raksturojums   
2.  SIA “Rimi Latvia” darbības analīze   
2.1.  SIA “Rimi Latvia” raksturojums   
2.2.  “Rimi” lielveikalu tīkla un hipermārketu “Maxi Rimi” izveidošana Latvijā   
2.3.  SIA “Rimi Latvia” finanšu rādītāju analīze   
3.  Latvijas hipermārketu darbības analīze   
3.1.  Hipermārketu sniegto pakalpojumu veidu vērtējums   
3.2.  Pakalpojumu analīze pēc mārketinga kompleksa elementiem   
3.3.  Hipermārketu reklāmu analīze presē   
  Secinājumi   
  Priekšlikumi   
  Kopsavilkums   
  Saīsinājumi   
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts   
Extract

Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums

Darba pirmajā nodaļā autors veic Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojumu, izvērtējo statistikas datus par mazumtirdzniecības attīstību Latvijā, raksturojot pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības, pircēju motivāciju ietekmējošos faktorus un izvērtējot informāciju par lielākajiem Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu tīkliem. Vērtējumam tika izmantoti statistikas dati par mazumtirdzniecības nozares attīstību, ziņojumi par progressu Latvijas ilgtermiņa ekonomiskās stratēģijas īstenošanā, žurnālu “Tirgotājs” un “Supermārkets” publikācijas, ziņu aģentūras “BNS” preses relīzes, kā arī citi literatūras avoti, kas minēti izmantotās literatūras sarakstā un uz kuriem autore ir devusi atsauces.
Ekonomiskā izaugsme Latvijā jau vairākus gadus tiek vērtēta pozitīvi. 2000.gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,8 %, 2001.gadā par 7,7% un 2002.pārskata gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,1%. Aktivitātes ir palielinājušās gandrīz visās nozarēs, tomēr Latvijas pakalpojumu nozarēs var izcelt tirdzniecību, kas turpina strauji attīstīties, veidojot lielāko ieguldījumu iekšzemes kopprodukta pieaugumā. Tirdzniecības pieauguma tempi 2000.gadā - 8,2 %, 2001.gadā - 10,8%, 2002.gadā- 19,9%. Latvijā tirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir ļoti straujš kopš 1998.gada un tirdzniecības pieauguma temps vidēji ir 9 līdz 10% gadā [35;11].
Mazumtirdzniecības apgrozījums pēdējos gados ir pieaudzis straujāk nekā tirdzniecība kopumā, un laika posmā no 1997. līdz 2001. gadam tas palielinājās vidēji par 15,5% ik gadu [19;10]. Straujais mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir skaidrojams gan ar iedzīvotāju ienākumu pieaugumu, gan kreditēšanas un līzinga pakalpojumu attīstību, gan lielā mērā ar mazumtirdzniecības tīkla attīstību un aizvien lielākas preču daļas izplatīšanu caur mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Veikalu, stendu un kiosku skaits pēdējo piecu gadu laikā ir gandrīz divkāršojies. Tirdzniecības platība veikalos ir palielinājusies nedaudz vairāk par 60 procentiem.
Mazumtirdzniecības nozares attīstība ir atkarīga no vairākiem faktoriem, kas saistīti ar pircēju. Tos varētu iedalīt divās grupās: ekonomiskie faktori, kas ietekmē indivīda pirktspēju un izmaiņas patērētāju uzvedībā.
Indivīdu pirktspēja ir palielinājusies. 2001.gadā iedzīvotāju ienākumi palielinājušies par 6,1% salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Ņemot vērā inflācijas ietekmi, reālie ienākumi 2001.gadā faktiski ir palielinājušies par 3,5%. Pirktspēju ir palielinājuši arī kredītiestāžu izsniegtie aizdevumi fiziskām personām (kredīti, overdrafti, līzings u.c. aizdevumi), taču jāatceras, ka tādejādi nākotnes pirktspēja tiek pārcelta uz šodienu [22;10].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1186025
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register