Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:119850
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  Daudzkritēriju lēmumu analīzes metožu apraksts    9
1.1.  Leksikogrāfiskā kritēriju salīdzināšanas metode    11
1.2.  Nosvērtās summas metode    12
1.3.  Pāru salīdzināšanas metode    13
1.4.  Secinājumi    14
2.  Svešvalodu mācīšanai pielietojamo datorprogrammu apraksts    15
2.1.  Hot potatoes    15
2.2.  TexToys    18
2.3.  WebQuestions 2    19
2.4.  Telos Language Partner Pro (TLP Pro)    20
2.5.  QuizFaber    22
2.6.  Teaching Templates Quiz Maker    23
2.7.  C-Test Creator    24
2.8.  Question Tools Editor Suite    25
2.10.  Secinājumi    33
3.  Lēmumu analīzes metožu pielietojums    34
3.1.  Programmatūras izvēle sākumskolas audzēkņiem    35
3.1.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    35
3.1.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    39
3.1.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    41
3.2.  Programmatūras izvēle vidusskolu audzēkņiem    45
3.2.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    45
3.2.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    48
3.2.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    49
3.3.  Programmatūras izvēle pensijas vecuma cilvēkiem    53
3.3.1.  Leksikogrāfiskās kritēriju salīdzināšanas metodes realizācija    53
3.3.2.  Nosvērtās summas metodes realizācija    56
3.3.3.  Pāru salīdzināšanas metodes realizācija    58
3.4.  Rezultāts    62
  SECINĀJUMI    64
  LITERATŪRA    66
Extract

IEVADS

Mūsdienās, attīstoties informācijas tehnoloģiju piedāvātajām iespējām un tām ienākot arvien jaunās dzīves sfērās un nozarēs, ir novērojama tendence arī mācību procesā integrēt dažādus jaunus tehnoloģiskos risinājumus. Svešvalodu apguves sfēra šajā ziņā nav izņēmums, pēdējos gados ir klajā nākuši vairums programmatūras rīku, kuru pielietojuma mērķis ir nodrošināt ērtas, efektīvas un datorizētas svešvalodu apguves iespējas. Pastāv zināma šo rīku klase, kas ļauj attiecīgās svešvalodas pasniedzējam veidot uzdevumus, kas tiktu pielietoti svešvalodas apguvē un padarīt izveidotos uzdevumus pieejamus tīmekļa lappušu veidā, lietojot Internetu. Pateicoties šādām datorprogrammām uzdevumus saturošās tīmekļa lappuses ir iespējams veidot praktiski bez jebkādām programmēšanas zināšanām, jo tiek nodrošināts automātisks html failu ģenerēšanas process.
Jāatzīst, ka svešvalodu apmācībai pielietojamo programmu klāsts ir diezgan plašs un funkcijas, kuras iespējams realizēt, izmantojot šī programmas, var būt katrai programmai atšķirīgas. Tāpat ļoti dažādas mēdz būt lietotāju grupas, kam veidojamie uzdevumi ir paredzēti un, likumsakarīgi, katrai no šīm grupām ir savas specifiskas prasības pret to, kāda tipa uzdevi tām ir nepieciešami. Tātad rodas problēma izvēlēties konkrētu programmu, kas vislabāk apmierinās konkrētas lietotāju grupas vajadzības. Šo problēmu iespējams risināt piemērotākās programmas izvēlei izmantojot daudzkritēriju lēmumu analīzes metodes. Jāpiebilst, ka lēmumu zinātne ir salīdzinoši jauna mūsdienu zinātnes nozare, kas pamazām sāk ieņemt arvien nozīmīgāku lomu daudzās dzīves jomās, it īpaši biznesa un menedžmenta sfērā. Viena no visplašāk izplatītajām šīs zinātnes nozarēm ir tieši daudzkritēriju lēmumu analīze, kas ļauj noteikt labāko problēmas risinājumu pēc vairākiem kritērijiem.
Šī bakalaura darba mērķis ir, izmantojot daukritēriju lēmumu analīzes metodes, noteikt programmatūru, kas būtu vispiemērotākā svešvalodas mācīšanai pielietojamo uzdevumu izveidei trīs dažādām lietotāju grupām. Šajā darbā apskatītās lietotāju grupas ir: sākumskolu audzēkņi, vidusskolu audzēkņi, kā arī pensijas vecuma cilvēki. Katrai no šīm grupām ir savas specifiskas prasības pret to, kāda veida uzdevumi tām ir paredzēti, tā, piemēram, gados jaunākajiem sākumskolu audzēkņiem ir nepieciešami interaktīvi uzdevumi, kuros iekļauti dažādi uzmanību piesaistoši attēli, animācijas un skaņas efekti, kā arī uzdevumi, kurus pildot būtu nodrošināta vārdu krājuma paplašināšanas iespēja. Vidusskolu audzēkņiem nepieciešami gramatikas uzdevumi, kā arī uzdevumi, kuros iekļauts darbs ar gariem tekstiem, savukārt pensijas vecuma cilvēkiem ir nepieciešams nodrošināt uzdevumu saskarni dzimtajā valodā, kā arī dažādas palīdzības funkcijas.
Šī bakalaura darba izstrādes gaitā ir veikts darbs ar literatūras avotu analīzi, aprakstot daudzkritēriju lēmumu analīzes metodes un nosakot, kuras lēmumu analīzes metodes var tikt izmantotas, lai noteiktu, kāda ir vispiemēroākā programmatūra svešvalodu mācīšanai pielietojamo uzdevumu izveidei katrai no trim apskatītajām lietotāju grupām. Ir apskatītas astoņas populārākās uzdevumu veidošanas datorprogrammas, raksturoti to darbības principi un funkcijas, kā arī nodemonstrēta uzdevumu veidošanas programmas darbība, veicot uzdevuma izveidi. Ir realizētas trīs lēmumu analīzes metodes vislabākās programmas noteikšanai, katrai no lietotāju grupām.
Bakalaura darbs ir strukturēts trijās daļās. Pirmajā daļā, kas sastāv no četrām apakšnodaļām, ir veikts bakalaura darbā izstrādes gaitā realizēto daudzkritēriju lēmumu analīzes metožu apraksts. Otrā daļa sastāv no desmit apakšnodaļām, kurās ir apskatīta visu darba izstrādes gaitā izmantoto uzdevumu veidošanas programmu darbība un nodemonstrēta uzdevuma izveide ar vienu no aprakstītajām programmām. Trešā darba daļa satur četras apakšnodaļas, kurās ir demonstrēta lēmuma analīzes metožu realizācija, kā rezultātā ir noteiktas piemērotākās datorprogrammas uzdevumu veidošanai katrai no trijām apskatītajām lietotāju grupām. Darba noslēgumā ir iekļauti secinājumi par darba izstrādes gaitā paveikto, kā arī izmantoto literatūras avotu saraksts.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1130361
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register