Term Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Mājas lapu optimizācijas uzlabošanas paņēmieni tīmekļa me...-
Mājas lapu optimizācijas uzlabošanas paņēmieni tīmekļa meklētājiem, izmantojot pieejamības tehnikas
Nr. | Chapter | Page. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 6 | |
IEVADS | 7 | |
1. | TĪMEKĻA PIEEJAMĪBAS UN TĀ KRITĒRIJU IZPĒTE | 9 |
1.1. | WCAG 1.0 | 9 |
1.1.1. | Pirmās prioritātes ieteikumi | 9 |
1.1.2. | Otrās prioritātes ieteikumi | 12 |
1.1.3. | Trešās prioritātes ieteikumi | 14 |
1.2. | WCAG 2.0 | 18 |
1.2.1. | Principi | 19 |
1.2.2. | Vadlīnijas | 21 |
1.2.3. | Veiksmes kritēriji | 21 |
1.2.4. | Pietiekamības un konsultāciju metodes | 21 |
1.3. | WCAG 1.0 PRET WCAG 2.0 | 21 |
1.4. | PIEEJAMĪBAS KRITĒRIJU IZVĒLE TĪMEKĻU VIETŅU OPTIMIZĀCIJAI | 22 |
1.4.1. | Teksts | 22 |
1.4.2. | Saites | 22 |
1.4.3. | Attēli | 22 |
1.4.4. | Grafiskais noformējums | 22 |
1.4.5. | Navigācija | 23 |
1.4.6. | Valoda un saturs | 23 |
1.4.7. | Tīmekļa vietnes ielādes ātrums | 23 |
2. | TĪMEKĻA VIETŅU PIEEJAMĪBAS OPTIMIZĀCIJA | 24 |
2.1. | TĪMEKĻA PIEEJAMĪBAS ANALIZĒŠANAS RĪKI | 24 |
2.1.1. | Tekstu lasītāji | 24 |
2.1.1.1. | NVDA | 24 |
2.1.1.2. | JAWS | 25 |
2.1.2. | Tīmekļa pārlūka rīki | 25 |
2.2. | KĀ TĪMEKĻA MEKLĒTĀJS REDZ MĀJAS LAPU | 27 |
2.3. | TEKSTUĀLAS INFORMĀCIJAS OPTIMIZĀCIJA | 30 |
2.3.1. | Tīmekļa vietnes valodas definīcija | 30 |
2.3.2. | Virsraksta birka | 31 |
2.3.3. | Meta apraksta birka | 32 |
2.3.4. | Valodas un satura pārbaude | 33 |
2.3.5. | Informācijas slēpšana no vizuāliem pārlūkiem | 33 |
2.3.6. | Satura hierarhijas ar virsrakstu birkām | 35 |
2.3.7. | Akcentēšana uz teksta fragmentiem | 37 |
2.3.8. | Saraksti | 38 |
2.3.9. | Hipersaišu optimizācija | 40 |
2.4. | ATTĒLU UN CITA SATURA OPTIMIZĀCIJA | 42 |
2.4.1. | Attēlu formatējums | 42 |
2.4.2. | Logotipa formatējums | 48 |
2.4.3. | Fokusa izcelšana | 50 |
2.4.4. | Tīmekļa vietnes ielādes ātrums | 51 |
2.4.5. | Grafiskais noformējums | 53 |
2.4.6. | Papildus pieejamības tehnikas | 55 |
3. | REZULTĀTI | 57 |
3.1. | VIZUĀLAS IZMAIŅAS | 57 |
3.2. | TEKSTUĀLĀ SATURA IZMAIŅAS UN SATURA PIEEJAMĪBA | 58 |
3.3. | WCAG NOSACĪJUMU IZPILDES PĀRBAUDE | 60 |
3.4. | TĪMEKĻA VIETŅU LIETOTĀJU APMEKLĒJUMA SKAITA IZMAIŅAS | 61 |
3.4.1. | Puls.lv dati | 61 |
3.4.2. | Google Analytics dati | 62 |
4. | SECINĀJUMI | 65 |
5. | LITERATŪRAS SARAKTS | 66 |
REĢISTRĀCIJAS LAPA | 68 |
3.4.2. Google Analytics dati
Izmantojot Google Analytics rīku, tika veikta optimizēto sistēmu pārbaude uz lietotāju skaita pieaugumu. Tā kā šo abu sistēmu eksistences laiks globālajā tīmeklī jau pārsniedz divus gadus, tad par salīdzināšanas posmu analīzei tiek pieņemti veseli gadi laika posmos no no 2011. gada 20. maija līdz 2012. gada 20. maijam. No abiem grafikiem ir redzams, ka abās sistēmās apmeklētāju skaits ir pieaudzis. www.parukuparadize.lv gadījumā par 38.54%, www.specialist.lv gadījumā par 41.67%.
4. Secinājumi
No visiem iegūto rezultātu kopsavilkuma, tiek secināts, ka pēc tīmekļa vietņu optimizācijas, uzlabojoties tīmekļa vietņu pieejamībai visdažādākajām iekārtām, ne tikai tīmekļa pārlūkiem vai tīmekļa meklētājiem, bet galvenokārt, pašiem sistēmu lietotājiem – tiek atvērtas jaunas iespējas komunicēt ar šādām tīmekļa vietnēm
Kā galvenos ieguvumus no šī darba izstrādes var minēt:
uzlabotu tīmekļa lietotņu pieejamību cilvēkiem ar saskarnes (dzirdes, redzes, uztveres) problēmām,
labāku un pareizāku tīmekļa vietnes formatējumu, kas palielina iespējamību lietot optimizējamās tīmekļa vietnes uz nestandarta iekārtām – mobilām iekārtām, planšetdatoriem, telefoniem u.c.
tīmekļa vietnes lietotāju pieaugumu, kas nāk tieši no meklētājsistēmām, galvenokārt, Google meklētājsistēmas.…
Šajā bakalaura darbā tiks apskatītas dažādas mājas lapu pieejamības uzlabošanas tehnikas, kuras tiks piemērotas jau uz iepriekš izstrādātām tīmekļa vietnēm, ar nolūku, padarīt tās ne tikai lietotājiem un lietotājiem ar uztveres traucējumiem vieglāk lietojamas, bet arī lai parādītu kā pieejamības tehniku uzlabošana tīmekļa vietnēs var piesaistīt vairāk biznesa lietotāju.
-
Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Term Papers58 Marketing, Advertising, Economics, Computers, Consumer Electronics
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Term Papers84 Computers, Consumer Electronics, Economics, Marketing, Advertising
- Mājas lapu optimizācijas uzlabošanas paņēmieni tīmekļa meklētājiem, izmantojot pieejamības tehnikas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Term Papers for university84
Evaluated! -
Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Term Papers for university58
Evaluated! -
E-pārvaldes ieviešanas problēmas Latvijas pašvaldībās
Term Papers for university64
Evaluated! -
Interneta ietekme uz jauniešu personības vajadzību veidošanos
Term Papers for university40
Evaluated! -
PHP drošība datu apmaiņā starp WEB lapas apmeklētāju un serveri
Term Papers for university55
Evaluated!