Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Mākslinieciskās darbības motivācijas veidošanās pamatskolā

     Evaluated!

    Term Papers74 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:185965
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.10.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 41 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MĀCĪBU MOTIVĀCIJAS RAKSTUROJUMS    6
1.1.  Mācīšanās motīvu veidi    6
1.2.  Motivācijas veidošanās stimulēšanas paņēmieni un metodes    13
2.  MĀKSLINIECISKĀ DARBĪBA KĀ SKOLĒNU MĀCĪBU DARBĪBAS SASTĀVDAĻA    19
2.1.  Darbības un mācību darbības jēdzieni    19
2.2.  Mākslinieciskās darbības raksturojums    25
2.3.  Mākslinieciskās darbības stimulēšanas paņēmieni    34
3.  PEDAGOĢISKĀ IZMĒĢINĀJUMA DARBĪBAS PROGRAMMAS IZVEIDE SKOLĒNU MĀKSLINIECISKĀS DARBĪBAS MOTIVĀCIJAS PAAUGSTINĀŠANAI    40
3.1.  Skolēnu mākslinieciskās darbības motivācijas konstatācija    43
3.2.  Programmas izveide mācību tēmai “Tekstiltehniku sintēze” 9. klasei mājturībā    55
4.  PROGRAMMAS REALIZĀCIJA UN REZULTĀTU ANALĪZE    62
  NOBEIGUMS    76
  LITERATŪRAS SARAKSTS    79
  PIELIKUMI    82
Extract


Mākslinieciskā darbība sekmē bērna vispārējo attīstību. Tā palīdz veidot pasaules kopainu un apzināties savu vietu tajā, ietekmē cilvēka personību, iedarbojoties uz viņa iekšējo pasauli, rosina jūtas, veido ideālus un vērtību sistēmu, kas ir nozīmīgi arī tad, kad cilvēks, kļūstot pieaudzis, nestrādā ar māksliniecisko darbību saistītā profesijā. Mūsdienu paātrinātā dzīves tempa un tirgus ekonomikas apstākļos, kad dators, televizors, telefons un kompjūterspēles lielai daļai bērnu aizstāj vecākus, cilvēciska vārda, grāmatas, dziesmas emocionālo iedarbību, vērojams jūtu, emociju un vērtību deficīts.
Arī skolā bērni ir motivēti dot priekšroku ar zinātnisko darbību saistītiem darbības veidiem. Līdz ar to, zūd arī cilvēkam nepieciešamais līdzsvars un harmonija starp zinātnisko un māksliniecisko darbību, bet Latvijas izglītības likums [10., 4] paredz harmoniskas personības veidošanos. Personības būtību nosaka cilvēka motivācijas sfēra, bet harmoniju veido intelekta un emocionālās attīstības līdzsvars. Savukārt, ar varu neko nevar iemācīt. Svarīga ir izglītības procesa dalībnieku apziņa, kāpēc šī darbība tiek veikta – kādēļ es mācos, kādi mērķi mani virza un kas mani mudina mācīties. Tieši motivācija sekmē izvirzīto mērķu sasniegšanu, rada interesi garlaicības vietā un dod gandarījumu par paveikto.
Tā kā abas problēmas ir aktuālas, katru no tām pētījuši un par tām rakstījuši daudzi autori. Mācību motivāciju savos darbos apskatījuši tādi autori, kā A. Markova [17], L. Frīdmans un K. Volkovs [4], N. L. Geidžs un D. C. Berliners [5], A. Jakimanska [11], V. Oņiščuks [20], J. Babanskis [22], J. Rudzītis [26], A. Vorobjovs [30], V. Zelmenis [32], R. S. Ņemovs [36] u.c.. Savukārt māksliniecisko darbību savos darbos apskatījuši tādi autori, kā A. Dauge [3], V. Hibnere [7; 8; 9], Z. Kagaine [12], M. Grīns un M. Grīna [14], B. Ņemenskis [19; 35], J. Basins [34], K. Džentle (Gentle K.) [38], D. J. Farnells ( Farnell D. J.) [39], A. Forsmane (Forsman A.) [40], B. Reimers (Reimer B.) [41] u.c.. Tomēr darba autore neatrada literatūru, kurā būtu skatītas abas šīs problēmas kopumā. Bez tam, padomju laikā mākslas pedagoģijai tika veltīts salīdzinoši maz uzmanības, un līdz ar to ir arī maz literatūras šai jomā, salīdzinoši ar citām pedagoģiskajām problēmām. Vairāk literatūras par māksliniecisko darbību ir angļu valodā, savukārt, iepriekšminētais nosaka nepieciešamību iespējami izpētīt arī ārzemju literatūru šai aspektā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register