Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:577462
 
Evaluation:
Published: 01.02.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Mūsdienu mārketinga instrumenti kā uzņēmuma tirdzniecības stratēģijas elements    8
1.1.  Mūsdienu preču virzīšanas mārketinga instrumenti    8
1.2.  Reklāma kā mārketinga stratēģijas elements un galveno reklāmas veidu salīdzinošs raksturojums    16
1.3.  Reklāmas budžeta jēdziens un noteikšana    31
2.  Latvijas alus tirgus un AS „Aldaris” vieta alus tirgū    43
2.1.  Latvijas alus tirgus raksturojums un attīstības dinamika    43
2.2.  AS „Aldaris” darbības raksturojums un īpatnības    47
2.3.  AS „Aldaris” darbības ietekmējošo faktoru novērtējums un SWOT-analīze    56
3.  AS „Aldaris” uz pārdošanu palielināšanu vērstas reklāmas stratēģijas izstrāde    65
3.1.  AS „Aldaris” mārketinga stratēģijas novērtējums    65
3.2.  AS „Aldaris” mārketinga stratēģijas pilnveidošana pārdošanu apjoma palielināšanai    72
3.3.  Piedāvātās stratēģijas efektivitātes novērtējums    78
  Secinājumi un priekšlikumi    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    86
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Pēc bakalaura darba rezultātiem autors ir nonācis pie sekojošiem secinājumiem:
1. Mārketinga stratēģijas ir mārketinga darbības galvenie virzieni, kurām sekojot gan organizācija kopumā, gan tās nodaļas cenšas panākt savus mārketinga mērķus. Mārketinga stratēģija ietver sevī konkrētas darbības stratēģijas mērķtirgos, izmantojamo mārketinga kompleksu un mārketinga izdevumus.
2. Mārketinga stratēģiju tirgū nosaka kompānijas stāvoklis tirgū. Tirgus līderim pieder vislielākā daļa noteikta produkta tirgū. Lai nostiprinātu dominējošo stāvokli, līderim jācenšas paplašināt tirgu kopumā, piesaistot jaunus patērētājus, atrodot jaunas iespējas produkcijas patēriņam un pielietošanai. Pretendents agresīvi uzbrūc līderim un citiem konkurentiem, cenšoties paplašināt savu daļu tirgū. Sekotājs ir kompānija, kura cenšas saglabāt savu daļu tirgū. Kompānija, kura operē kādā noteiktā nišā, apkalpo nelielus tirgus segmentus, par kurām lielas firmas neinteresējas.
3. Lai produkts tiktu virzīts tirgū, pastāv speciāls komunikācijas process, kas aptver četrus elementus: reklāma, preču realizācijas stimulēšana, sabiedriskās saskares un personiskā apkalpošana.
4. Reklāma ir viens no spēcīgākajiem preču virzīšanas instrumentiem. Reklāma ir samaksāta informācija par uzņēmumu (preci, pakalpojumu) masu saziņas līdzekļos, tās mērķis ir palielināt uzņēmuma popularitāti un apgrozījumu.
5. Reklāmas veidus klasificē atkarībā no reklāmas līdzekļiem:
- grafiskā reklāma (reklāma presē, vides reklāma, pasta sūtījumi);
- akustiskā reklāma (radio reklāma, mutiskā reklāma);
- vizuālā reklāma (TV reklāma, CD, kasetes);
- reklāmas pasākumi (izstādes, promo akcijas);
- reklāma uz priekšmetiem (suvenīri, reklāma uz iepakojumiem).
6. Preses medijs ir viens no vecākajiem reklāmas izplatīšanas veidiem, bet joprojām viens no efektīvākajiem. Vides reklāma ir vissenākais reklāmas veids, un šobrīd tā atkal kļūst populāra (reklāmas konstrukcijas, izgaismotie reklāmas stendi u.c. reklāmas veidi sabiedriskās vietās). Reklāma pa pastu ir piemērota gadījumos, ja nododamās informācijas ir ļoti daudz, vai arī tad, ja reklāma domāta kādai konkrētai mērķauditorijai, taču galvenais trūkums ir iespējamā adresātu neapmierinātība. Radio reklāmas īpatnība ir tā, ka tai parasti ir ziņas raksturs, taču priekšrocības ir plaša lietošana un bieža atkārtošana. TV reklāmai ir liels efekts, taču tās galvenie trūkumi ir speciālistu piesaistes nepieciešamība reklāmas izgatavošanai un lielas izmaksas.
7. Pēdējos gados par jaudīgu reklāmas līdzekli kļuva Internets, kas ir lētāks, salīdzinot ar televīziju, presi, izstādēm u.c., taču tam ir ierobežots pastāvīgu vai neregulāru lietotāju skaits. Galvenie Interneta reklāmas veidi ir baneri, temātiskā reklāma, sūtījumi, konteksta reklāma, apmaiņas tīkli.
8. Reklāmas budžets ir finanšu līdzekļi, kurus firmas vadība izdala preces vai pakalpojuma reklāmai. Izšķir analītiskās un neanalītiskās reklāmas budžeta noteikšanas metodes. Neanalītiskās metodes sevī ietver reklāmas budžeta aprēķināšanas metodi, vadoties no esošiem līdzekļiem; vadoties no pārdošanu summām; balstoties uz konkurences analīzi. Analītiskā metode ir balstīta uz funkcionālās atkarības starp reklāmas budžetu un mērķu sasniegšanas līmeni.
9. Reklāmas efektivitāti novērtē, aprēķinot papildu preču apgrozījumu reklāmas ietekmē, starpību starp pieaugošo apgrozījumu un reklāmas izdevumiem, un reklāmas rentabilitāti jeb peļņas no reklamēšanas attiecību pret reklāmas izdevumiem.
10. Alus ir Latvijā visplašāk patērētais alkoholiskais dzēriens – to patērē 3 reizes vairāk nekā visus pārējos alkoholiskos dzērienus kopā. Latvijas alus tirgus 2006. gadā salīdzinājumā ar 2005. gadu palielinājās par 8,7%, sasniedzot 15 173 tūkst. dal.
11. 2006. gadā alus patēriņš Latvijā palielinājās no 62 litriem līdz 66 litriem uz iedzīvotāju.
12. 2/3 daļas Latvijas alus tirgus aptver trīs lielākie ražotāji – Aldaris (39,3%), Cēsu alus (15,5%) un Līvu alus darītava (13,8%).
13. AS „Aldaris” ir lielākā alusdarītava Latvijā un viena no lielākajām Baltijas valstīs. Kontrolpakete - 84,88% akciju - pieder alus koncernam Baltic Beverages Holding, kuras īpašnieces vienādās daļās ir Lielbritānijas kompānija Scottish and Newcastle un Dānijas alus darītava Carlsberg.
14. 2006. gadā kopējie AS „Aldaris” pārdotās produkcijas apjomi sasnieguši 100,79 milj. litru dažādu dzērienu, kas ir par 14,15 miljoniem litru vairāk nekā 2005. gadā. Alus pārdošanas apjomi ir palielinājušies no 53,94 milj. litru 2005. gadā līdz 60,15 milj. litru 2006. gadā.
15. Kopējais AS „Aldaris” neto apgrozījums 2006.gadā bija 28,37 milj. latu, kas ir par 25,4% vairāk nekā 2005. gadā, bet peļņa - 4,72 milj. latu, kas ir par 51,8% vairāk nekā 2005.gadā. Peļņa palielinājusies, pateicoties augošajiem pārdošanas apjomiem, produktu portfeļa pārstrukturizēšanai un izmaksu optimizācijai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1319149
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register