-
Mārketings
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Mārketinga iekšējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību | 6 |
1.1. | Mārketinga vides būtība | 6 |
1.2. | Institucionālais menedžments jeb augstākā līmeņa vadība SIA “Nelda” | 8 |
1.3. | Finansu dienests SIA “Nelda” | 9 |
1.4. | Zinātniskās pētniecības daļa SIA “Nelda” | 10 |
1.5. | Sagādes daļa SIA “Nelda” | 11 |
1.6. | Ražošanas daļa SIA “Nelda' | 12 |
1.7. | Grāmatvedība un analīze | 13 |
2. | Mārketinga tieši ietekmējošā ārējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību | 15 |
2.1. | Piegādātāji | 16 |
2.2. | Starpnieki | 19 |
2.3. | Pircēji | 21 |
2.4. | Konkurenti | 23 |
2.5. | Sabiedriskās organizācijas, prese | 27 |
2.6. | Likumdošana | 30 |
3. | Mārketinga netieši ietekmējošā ārējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību | 32 |
3.1. | Demogrāfiskais faktors | 33 |
3.2. | Starptautiskās attiecības | 37 |
3.3. | Zinātnes un tehnikas attīstības līmenis | 38 |
3.4. | Valsts politika | 40 |
3.5. | Sociālais faktors | 41 |
3.6. | Kultūra | 42 |
4. | SIA “Nelda” SWOT analīze | 44 |
Secinājumi un priekšlikums | 49 | |
Secinājumi | 49 | |
Priekšlikumi | 51 | |
Izmantotā literatūra | 53 | |
Pielikumi | 54 |
Diplomdarba mērķis ir analizēt SIA “Nelda” mārketinga iekšējo un ārējo vidi. Darbā ir raksturota SIA “Nelda” mārketinga iekšējā un ārējā vide, kas ietver sevī netieši un tieši ietekmējošo ārējo vidi. Darbā tiek pētīs lielveikalu tīkls “Nelda”, kurš nepievērš būtisku uzmanību mārketingam, kā arī neizmanto mārketinga sniegtās priekšrocības. Lai sasniegtu darba mērķi tiek uzstādīti šādi uzdevumi, tie ir izpētīt organizācijas iekšējo vidi, kā arī tieši ietekmējošo un netieši ietekmējošo mārketinga ārējās vides, un jāanalizē to ietekme uz organizāciju.
Nosākuma noskaidrosim, kas ir mārketings. Pēc F. Kotlera domām mārketings ir cilvēku darbības veids, kas ir virzīts uz pircēju vēlmju un vajadzību apmierināšanu.[13; 47] Šim viedoklim var piekrist jo visas mārketinga darbības ir tiešām virzītas uz pircēju vai patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšanu.
Mūsdienās ir liela nozīme mārketingam, lai uzņēmumi varētu veiksmīgi darboties un attīstīties. Mārketings ir nozīmīgs uzņēmumiem arī, lai veiksmīgi spētu piesaistīt jaunus pircējus un noturēt esošos, kas nebūt nav viegls uzdevums mūsdienu situācijā, kad konkurentu ir daudz un katrs piedāvā kaut ko īpašu un cenšas noturēt savus pircējus tikai pie sevis, izstrādājot dažādas mārketinga aktivitātes. Autora viedoklis ir ka mārketings ir kļuvis Latvijā par nozīmīgu biznesa ieroci, kas arī sevi veiksmīgi pierāda praksē ne tikai teorijā. Bet vēl joprojām ir tādi uzņēmumi, kas mārketingam nepiešķir nepieciešamos līdzekļus un uzmanību, un SIA “Nelda” ir viens no šādiem uzņēmumiem. Tieši tāpēc autors ir izvēlējies šo uzņēmumu, lai varētu analizēt gan teorētisko bāzi, kā arī praktiskās darbības un sniegt priekšlikumus par darbības uzlabošanu.
Un tagad nedaudz par pašu uzņēmumu. Uzņēmums dibināts 1991. gadā, dibinātājs un īpašnieks ir Michaels Avrutins, uzņēmums nodarbojās nosākuma ar mazumtirdzniecību un nekustamajiem īpašumiem, bet vēlāk uzņēmumam augot sadalījās, nekustamā īpašuma firmā un mazumtirdzniecības firmā. SIA “Nelda” nodarbojas ar mazumtirdzniecību, bet “A.F.P of North America, Inc.” ir daudz nozaru firma. Sadalīšanās 1997. gadā Ilutai Kalniņai, tagadējai SIA “Nelda” prezidentei tika arī piedāvāts kļūt par SIA “Nelda” īpašnieci ,un šo piedāvājumu viņa arī pieņēma. Kā arī SIA “Nelda” ir visu kompānijas “A.F.P of North America, Inc.” nekustamo īpašumu ģenerālnomnieks.
Pašlaik uzņēmumam ir:
5 tirdzniecības centri;
7 supermārketi;
16 kafejnīcas, ēdnīcas;
10 kulinārijas;
4 konditorejas cehi;
zivju pārstrādes cehs. [18]
Uzņēmuma apgrozījums sasniedza 6,6 miljonus latu 1998. gadā, bet jau 1999. gadā tas bija 9,5 miljoni latu. Turpmākos gados uzņēmuma apgrozījums ir turpinājis pieaugt 2000. gadā sasniedza jau 16,8 miljonus latu, bet pagājušajā gadā tas bija 21 miljonu latu liels. [19]
Uzņēmuma apgrozījums katru gadu ir palielinājies, tas praktiski ir nopelns tam, ka tiek atvērti jaunu veikali tādās vietās, kur praktiski nav konkurentu, bet konkurences cīņai saasinoties, kā arī ienākot jauniem konkurentiem tirgū ir iespējamība, ka tiks zaudēta šī tirgus pozīcija, jo uzņēmums nevelta nekādu uzmanību situācijas analīzei, un iespējamo risinājumu meklēšanai, kas varētu uzlabot uzņēmuma darbības efektivitāti.
Uzņēmuma mērķis ir palielināt savu tirgus daļu un paplašināties ārpus Latvijas robežām. Uzņēmums pārsvarā tirgo Latvijā ražotās preces. Pašlaik tiek projektēti vairāki jauni lielveikali, kurus atvērs tepat Latvijā. Kā arī uzņēmums plāno pārpirkt kādu veikalu tīklu Krievijā.
Diplomdarba mērķis ir analizēt SIA “Nelda” mārketinga iekšējo un ārējo vidi. Tādejādi ir jāuzstāda šādi uzdevumi:
1.Ir jāizpēta organizācijas iekšējā vide.
2.Ir jāizpēta organizācijas mārketinga tieši ietekmējošā ārējā, un tās ietekme uz organizāciju.
3.Ir jāizpēta organizācijas mārketinga netieši ietekmējošā ārējā vide, un tās ietekme uz organizāciju.
4.Jāizanalizē organizācijas vājās un stiprās puses, kā arī draudus un iespējas.
Darbā pētījumu periods būs praktiski no 1996 līdz 2001. gadam tādējādi panākot precīzāku datu apkopojumu, bet dažās vietās tiks izmantots īsāks periods, kas ir saistīts ar pētāmo datu trūkumu. Diplomdarbā tiks izmantotas dažādas pētījumu metodes, tās ir:
Monogrāfiskā metode;
Analīzes metode;
Sintēzes metode;
Grafiskā metode. [5; 10]
Izmantotās literatūras un datu avotu grupas :
1)Uzņēmuma sniegtie dati,
2)LR likumi,
3)valsts statistiskie krājumi,
4)interneta resursi.
1.1. Mārketinga vides būtība
Tirgus ekonomikas apstākļos strādājot katrai organizācijai īstenojot savus mērķus un ieceres ir jāveic dažādas darbības. Lai īstenotu mārketinga mērķus un funkcijas ir jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības kā arī pārējas uzņēmuma darbības, kas veido organizācijas mārketinga iekšējo vidi.
Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.
Tiek izdalītas divas mārketinga vides iekšējā un ārējā vide. Bet P.D. Benets (P.D. Bennett) izdala ārējo vidi vēl kontrolējamos (tieši ietekmējošos) un nekontrolējamos (netieši ietekmējošos) lielumus, kā spēkus, kas vai nu ir vai nav uzņēmuma kontrolējami. [12; 33]
Kā mārketinga iekšējās vides ietekmējošos faktorus parasti izdala (sk. 1. Attēlu):
Institucionālo menedžmentu;
Finanses;
Zinātne un pētniecība;
Piegāde
Ražošana;
Grāmatvedība. …
Mārketings un SIA Nelda.
-
Ekoloģiskais mārketings Latvijā
Term Papers66 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising, Economics
- Ieteikuma mārketings, tā nozīme e-komercijā un praktizēšanas iespējas Latvijā
- Mārketings
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ekoloģiskais mārketings Latvijā
Term Papers for university66
-
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Term Papers for university57
Evaluated! -
Daudzpakāpju tirgvedības koncepcijas pielietošana multinacionālo kompāniju darbībā
Term Papers for university57
Evaluated! -
Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Term Papers for university84
Evaluated! -
Reklāmas loma tūrisma produkta virzīšanai tirgū
Term Papers for university64
Evaluated!