Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:737871
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Mārketinga iekšējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību    6
1.1.  Mārketinga vides būtība    6
1.2.  Institucionālais menedžments jeb augstākā līmeņa vadība SIA “Nelda”    8
1.3.  Finansu dienests SIA “Nelda”    9
1.4.  Zinātniskās pētniecības daļa SIA “Nelda”    10
1.5.  Sagādes daļa SIA “Nelda”    11
1.6.  Ražošanas daļa SIA “Nelda'    12
1.7.  Grāmatvedība un analīze    13
2.  Mārketinga tieši ietekmējošā ārējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību    15
2.1.  Piegādātāji    16
2.2.  Starpnieki    19
2.3.  Pircēji    21
2.4.  Konkurenti    23
2.5.  Sabiedriskās organizācijas, prese    27
2.6.  Likumdošana    30
3.  Mārketinga netieši ietekmējošā ārējā vide un tās ietekme uz SIA “Nelda” darbību    32
3.1.  Demogrāfiskais faktors    33
3.2.  Starptautiskās attiecības    37
3.3.  Zinātnes un tehnikas attīstības līmenis    38
3.4.  Valsts politika    40
3.5.  Sociālais faktors    41
3.6.  Kultūra    42
4.  SIA “Nelda” SWOT analīze    44
  Secinājumi un priekšlikums    49
  Secinājumi    49
  Priekšlikumi    51
  Izmantotā literatūra    53
  Pielikumi    54
Extract

Diplomdarba mērķis ir analizēt SIA “Nelda” mārketinga iekšējo un ārējo vidi. Darbā ir raksturota SIA “Nelda” mārketinga iekšējā un ārējā vide, kas ietver sevī netieši un tieši ietekmējošo ārējo vidi. Darbā tiek pētīs lielveikalu tīkls “Nelda”, kurš nepievērš būtisku uzmanību mārketingam, kā arī neizmanto mārketinga sniegtās priekšrocības. Lai sasniegtu darba mērķi tiek uzstādīti šādi uzdevumi, tie ir izpētīt organizācijas iekšējo vidi, kā arī tieši ietekmējošo un netieši ietekmējošo mārketinga ārējās vides, un jāanalizē to ietekme uz organizāciju.
Nosākuma noskaidrosim, kas ir mārketings. Pēc F. Kotlera domām mārketings ir cilvēku darbības veids, kas ir virzīts uz pircēju vēlmju un vajadzību apmierināšanu.[13; 47] Šim viedoklim var piekrist jo visas mārketinga darbības ir tiešām virzītas uz pircēju vai patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšanu.
Mūsdienās ir liela nozīme mārketingam, lai uzņēmumi varētu veiksmīgi darboties un attīstīties. Mārketings ir nozīmīgs uzņēmumiem arī, lai veiksmīgi spētu piesaistīt jaunus pircējus un noturēt esošos, kas nebūt nav viegls uzdevums mūsdienu situācijā, kad konkurentu ir daudz un katrs piedāvā kaut ko īpašu un cenšas noturēt savus pircējus tikai pie sevis, izstrādājot dažādas mārketinga aktivitātes. Autora viedoklis ir ka mārketings ir kļuvis Latvijā par nozīmīgu biznesa ieroci, kas arī sevi veiksmīgi pierāda praksē ne tikai teorijā. Bet vēl joprojām ir tādi uzņēmumi, kas mārketingam nepiešķir nepieciešamos līdzekļus un uzmanību, un SIA “Nelda” ir viens no šādiem uzņēmumiem. Tieši tāpēc autors ir izvēlējies šo uzņēmumu, lai varētu analizēt gan teorētisko bāzi, kā arī praktiskās darbības un sniegt priekšlikumus par darbības uzlabošanu.
Un tagad nedaudz par pašu uzņēmumu. Uzņēmums dibināts 1991. gadā, dibinātājs un īpašnieks ir Michaels Avrutins, uzņēmums nodarbojās nosākuma ar mazumtirdzniecību un nekustamajiem īpašumiem, bet vēlāk uzņēmumam augot sadalījās, nekustamā īpašuma firmā un mazumtirdzniecības firmā. SIA “Nelda” nodarbojas ar mazumtirdzniecību, bet “A.F.P of North America, Inc.” ir daudz nozaru firma. Sadalīšanās 1997. gadā Ilutai Kalniņai, tagadējai SIA “Nelda” prezidentei tika arī piedāvāts kļūt par SIA “Nelda” īpašnieci ,un šo piedāvājumu viņa arī pieņēma. Kā arī SIA “Nelda” ir visu kompānijas “A.F.P of North America, Inc.” nekustamo īpašumu ģenerālnomnieks.
Pašlaik uzņēmumam ir:
5 tirdzniecības centri;
7 supermārketi;
16 kafejnīcas, ēdnīcas;
10 kulinārijas;
4 konditorejas cehi;
zivju pārstrādes cehs. [18]
Uzņēmuma apgrozījums sasniedza 6,6 miljonus latu 1998. gadā, bet jau 1999. gadā tas bija 9,5 miljoni latu. Turpmākos gados uzņēmuma apgrozījums ir turpinājis pieaugt 2000. gadā sasniedza jau 16,8 miljonus latu, bet pagājušajā gadā tas bija 21 miljonu latu liels. [19]
Uzņēmuma apgrozījums katru gadu ir palielinājies, tas praktiski ir nopelns tam, ka tiek atvērti jaunu veikali tādās vietās, kur praktiski nav konkurentu, bet konkurences cīņai saasinoties, kā arī ienākot jauniem konkurentiem tirgū ir iespējamība, ka tiks zaudēta šī tirgus pozīcija, jo uzņēmums nevelta nekādu uzmanību situācijas analīzei, un iespējamo risinājumu meklēšanai, kas varētu uzlabot uzņēmuma darbības efektivitāti.
Uzņēmuma mērķis ir palielināt savu tirgus daļu un paplašināties ārpus Latvijas robežām. Uzņēmums pārsvarā tirgo Latvijā ražotās preces. Pašlaik tiek projektēti vairāki jauni lielveikali, kurus atvērs tepat Latvijā. Kā arī uzņēmums plāno pārpirkt kādu veikalu tīklu Krievijā.
Diplomdarba mērķis ir analizēt SIA “Nelda” mārketinga iekšējo un ārējo vidi. Tādejādi ir jāuzstāda šādi uzdevumi:
1.Ir jāizpēta organizācijas iekšējā vide.
2.Ir jāizpēta organizācijas mārketinga tieši ietekmējošā ārējā, un tās ietekme uz organizāciju.
3.Ir jāizpēta organizācijas mārketinga netieši ietekmējošā ārējā vide, un tās ietekme uz organizāciju.
4.Jāizanalizē organizācijas vājās un stiprās puses, kā arī draudus un iespējas.
Darbā pētījumu periods būs praktiski no 1996 līdz 2001. gadam tādējādi panākot precīzāku datu apkopojumu, bet dažās vietās tiks izmantots īsāks periods, kas ir saistīts ar pētāmo datu trūkumu. Diplomdarbā tiks izmantotas dažādas pētījumu metodes, tās ir:
Monogrāfiskā metode;
Analīzes metode;
Sintēzes metode;
Grafiskā metode. [5; 10]
Izmantotās literatūras un datu avotu grupas :
1)Uzņēmuma sniegtie dati,
2)LR likumi,
3)valsts statistiskie krājumi,
4)interneta resursi.
1.1. Mārketinga vides būtība

Tirgus ekonomikas apstākļos strādājot katrai organizācijai īstenojot savus mērķus un ieceres ir jāveic dažādas darbības. Lai īstenotu mārketinga mērķus un funkcijas ir jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības kā arī pārējas uzņēmuma darbības, kas veido organizācijas mārketinga iekšējo vidi.
Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.
Tiek izdalītas divas mārketinga vides iekšējā un ārējā vide. Bet P.D. Benets (P.D. Bennett) izdala ārējo vidi vēl kontrolējamos (tieši ietekmējošos) un nekontrolējamos (netieši ietekmējošos) lielumus, kā spēkus, kas vai nu ir vai nav uzņēmuma kontrolējami. [12; 33]
Kā mārketinga iekšējās vides ietekmējošos faktorus parasti izdala (sk. 1. Attēlu):
Institucionālo menedžmentu;
Finanses;
Zinātne un pētniecība;
Piegāde
Ražošana;
Grāmatvedība. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register