Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:493923
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Mazo un vidējo uzņēmumu teorētiskie aspekti    7
1.1.  Mazo un vidējo uzņēmumu nepieciešamība    7
1.2.  Mazo un vidējo uzņēmumu klasifikācija    7
1.3.  Mazo un vidējo uzņēmumu būtība un nozīme    9
2.  Mazie un vidējie uzņēmumi Latvijas tautsaimniecībā    11
2.1.  Ekonomiski aktīvie uzņēmumi    11
2.2.  Uzņēmumu finansiālie pamatrādītāji    13
2.3.  Nodarbinātības līmenis    18
3.1.  Uzņēmējdarbības vides attīstība Latvijā    20
3.1.1.  Tiesiskā bāze    21
3.1.2.  Makroekonomiskā situācija    21
3.1.3.  Nodokļu sistēmas efektivitāte    22
3.1.4.  Finanšu resursu pieejamība    22
3.1.5.  Infrastruktūra    23
3.1.6.  Izglītības un inovācijas sistēma    24
3.1.7.  Konkurences nosacījumi    25
3.1.8.  Valsts atbalsta sistēmas efektivitāte    26
3.2.  MVU galvenās problēmas un to risināšanas iespējas    27
3.3.  MVU attīstības pasākumi    32
3.4.  MVU atbalsts no valsts puses    34
4.  MVU un ES    43
4.1.  Eiropas Savienība    43
4.2.  ES MVU politika    44
4.3.  Mazo uzņēmumu Eiropas harta    45
4.4.  Eiropas struktūrfonds priekš MVU    46
  Secinājumi un priekšlikumi    48
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    51
Extract

Mazo un vidējo uzņēmumu nepieciešamība
Dažādi ekonomiskie pētījumi pierāda to, ka pastāv ievērojama sakarība starp uzņēmējdarbību un tautsaimniecības adaptāciju un attīstību. Dinamisks uzņēmējdarbības sektors, kas sastāv no tiem, kas apzinās biznesa iespējas un uzņemas risku, nodrošina biznesa dinamiku un uztur vispārējo ekonomikas augsmi.
Piemēram, Robbins 2000. gadā atklāja korelāciju starp mazā biznesa aktivitāti un ekonomisko augsmi, bezdarba samazināšanos un produktivitātes pieaugumu ASV. Savukārt Audretsch un Thurik 2001. gadā, analizējot empīriska pētījuma par OECD valstīm rezultātus, nonāca pie tādiem pašiem secinājumiem – uzņēmēju aktivitātes pieaugums palielina ekonomikas pieauguma tempu un samazina bezdarba līmeni.
Tai pat laikā uzņēmējdarbības procesā vēl joprojām ir diezgan daudz noslēpumainības. Dati liecina, ka dažādās valstīs ir atšķirīga uzņēmējdarbības aktivitāte - no zemas , t.i. apmēram 5 % no visiem pieaugušajiem, Beļģijā un Japānā, līdz augstai, t.i. apmēram 18 %, Meksikā. Saskaņā ar Globālā uzņēmējdarbības monitora novērtējumu, uzņēmējdarbības aktivitāti ietekmē vesela virkne nacionāli specifisku faktoru, sākot no valdības realizētās ekonomiskās politikas, beidzot ar uzņēmējdarbības sociālo uztveri. Kopumā tiek secināts, ka uzņēmējdarbību veicina:
gan vispārējā, gan biznesa izglītības līmeņa paaugstināšana;
tas, ka maziem un jaundibinātiem uzņēmumiem mazāk jāsaskaras ar šķēršļiem biznesa idejas attīstībā, darbības uzsākšanā un attīstīšanā;
bezdarbnieku pabalsta izmaksāšanas perioda saīsināšana;
pasākumi, kas veicina sieviešu iesaistīšanos biznesā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1120567
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register