SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Mazumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas), ko veic veikalos, kioskos, tirdzniecības vietās, tirgos, stendos u.tml., kā arī mazumtirdzniecība, ko veic uzņēmumi, kas izpilda pasūtījumus pa pastu, ielu pārdevēji un apkārtceļojošie sīktirgotāji, patērētāju kooperatīvi, izsoļu nami u.tml., galvenokārt plašai publikai individuālajam vai sadzīves patēriņam un izmantošanai
2. Mazumtirdzniecība ir cieši saistīta gan ar vairumtirdzniecību, gan citām nozarēm, kā piemēram, lauksaimniecības, ražošanas nozarēm, tās veiksmīgai funkcionēšanai ir svarīgi nodrošināt sadarbību gan ar piegādātājiem, gan citiem uzņēmumiem.
3. Būtiska loma tautsaimniecībā ir mazumtirdzniecības darba dalīšana, ir jārada pāreja starp ražošanu un realizēšanu, šādi samazinot gan izmaksas, gan laika patēriņu.
4. Mazumtirdzniecības veikalus klasificē pēc dažādām pazīmēm, gan pēc piedāvātā sortimenta, gan pēc veikalu tipiem – kā piemēram, pašapkalpošanās veikali, universālveikali, lielveikali, tirdzniecības nami u.c.
5. Mazumtirdzniecība ar brīvu produktu izvēli darbojas tur, kur ir pārdevēji, kuri var sniegt nepieciešamo informāciju, ja patērētājam tāda ir radusies. Šāda metode ir sastopama specializētos veikalos, kuros pārdod produktus par pazeminātām cenām, piemēram, veikali, kuri realizē būvniecības materiālus
6. Pastāv sakarība, ka veikalos ar lielu uzcenojumus visticamāk būs mazs apgrozījums, bet veikalos ar mazu uzcenojumu liels apgrozījums, līdz ar to abi šie uzņēmumi nodrošina sev peļņu.
7. Mazumtirdzniecība tiek realizēta arī ārpus veikaliem ar tiešā mārketinga palīdzību, tiešās pārdošanas metodi un tirdzniecības automātu palīdzību, kas kopumā atvieglo pircēju preču izvēli un iegādi.
8. Ar sadales kanālu palīdzību mazumtirgotājs var samazināt izmaksas un laika patēriņu, kā arī nodrošināt preces veiksmīgu iegādi un nonākšanu veikalā ar dažādu starpnieku palīdzību.
…