Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:288955
 
Evaluation:
Published: 12.01.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Zusammenfassung    3
  Ievads    5
1.  Radošās domāšanas teorētiskais raksturojums    8
1.1.  Sākumskolas vecuma bērnu pasaules uztveres īpatnības    10
1.2.  Radošās domāšanas fizioloģiskie mehānismi    12
1.3.  Radošās domāšanas un darbības attīstība mācību procesā sākumskolā    15
2.  Mīklu jēdziens un to uzbūve    20
2.2.  Mīklu žanra paveidi    23
3.  Mīklu uzdevumu izmantošanas iespējas bērnu radošuma veicināšanā sākumskolā    27
4.  Bērnu radošās domāšanas īpatnības skolas 4.klasē    34
5.1.  Konspekts integrētajai dienai skolas 4.klasē    45
5.2.  Mīklu uzdevumu cikls    60
  Secinājumi    67
  Avoti un literatūra    70
Extract

Radoša domāšana un darbība nav iedomājama bez iztēles darbības. Ļ. Vigotskis uzver, ka tas, ko mēs nosaucam par jaunradīto vai jaunradi, ir ilgi iznēsāts radošās iztēles auglis (3, 57).
Jo bagātāka pieredze, jo plašākas iespējas iztēles darbībai. Iztēle balstās uz atmiņu un pārveido tās elementus jaunās kombinācijas. Iztēles darbība saistīta ar jaunu objektu un parādību raksturošanu, pārkāpjot iepriekšējās pieredzes fragmentus un sistēmas.
Ļ. Vigotskis norāda, ka fantāzija nav pretstats atmiņai, bet gan balstās uz to un pārveido tās elementus. Fantāzija “barojas” un izaug no atmiņā uzglabātajiem priekšstatiem (3, 57).
Agrā bērnībā priekšstati par apkārtējo pasauli veidojas no bērna paša pieredzējumiem – viņa sajūtām, uztvērumiem, psihiskiem pārdzīvojumiem un stāvokļiem.
Pamazām pasaules iepazīšanas loki paplašinās, sākas analīze, vispārināšana, pakāpeniska abstrahēšanās no konkrētā uz vispārīgo.
Priekšstatu veidošanos un bērna attieksmi pret īstenību ietekmē arī pieaugušo pieredze, ko tie pārnes uz bērnu – stāstot, rādot, izskaidrojot, darbojoties, uzturoties.
Pieredzes nodošana notiek arī ar tautas garīgās kultūras palīdzību – folkloru, dziesmām, rotaļām, mākslas darbiem, literatūru. Šo pieredzes daļu sauc par paaudžu pieredzi, un tā bērnam izskaidro viņa sajūtas, izjūtas un pieredzējumus, kas gūti no apkārtējās pasaules, tādējādi tieši ietekmēdama viņa priekšstatu veidošanos.
Tātad folklora ir viens no tiem līdzekļiem, kas bērnam sniedz pieredzi, palīdz to apjēgt un sakārtot viņa apziņā, tādējādi kļūstot par izejmateriālu bērna iztēlei (3, 57). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1127203
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register