Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Sociālo prasmju veicināšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

     Evaluated!

    Term Papers60 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:129624
 
Evaluation:
Published: 08.01.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 45 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskās nostādnes par sociālajām prasmēm pedagogu un psihologu skatījumā    6
1.1.  Sociālo prasmju būtība    6
1.2.  Sociālo prasmju veidošanās īpatnības jaunākajā pirmsskolas vecumā    11
2.  Sociālo prasmju veidošanās nosacījumi pirmsskolā    19
2.1.  Skolotāja loma un pedagoģiskā kompetence    19
2.2.  Sociālo prasmju veicināšanas metodes, paņēmieni un līdzekļi    21
2.3.  Ģimenes līdzdalība    24
3.  Praktiskā izpēte    27
3.1.  Izmēģinājumdarbība un iegūto rezultātu analīze    27
3.2.  Vecāku anketēšanā iegūtās informācijas analīze    45
  Secinājumi    49
  Literatūras saraksts    51
  Pielikumi    51
1.  Novērošanas protokoli Nr.1, Nr.2   
2.  Rotaļas un ieteikumi sociālo prasmju veidošanai   
Extract

Ikviens cilvēks veidojas par personību, dzīvojot un augot savā mikrovidē, tālāk pārejot plašākā telpā – makrovidē. Sabiedrības ietekmju kopumu uz cilvēka personības attīstību dēvē par socializāciju. Šajā procesā indivīds apgūst uzvedības modeļus, sociālās normas un vērtības, kas nepieciešamas veiksmīgai funkcionēšanai sabiedrībā.
Mūsdienu Latvijā raksturīgas straujas pārmaiņas sociālajā un politiskajā dzīvē, izglītības sistēmā, apkārtējā vidē. Izglītības sistēmā ienāk demokrātisma, humānisma un individualizācijas principi. Notiek izglītības paradigmu maiņa. UNESCO starptautiskās komisijas ziņojumā „Izglītība divdesmit pirmajam gadsimtam” noteiktas jaunas pamattēzes, uz kurām balstīsies nākotnes izglītība: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties sadarboties un mācīties būt. Šīs pamattēzes ietver sevī sociālās prasmes visplašākajā nozīmē [28, 31– 43].
Pēdējā laikā arvien lielāku nozīmi iegūst sociālo prasmju apguve. To nepieciešamību nosaka straujā tehnikas nozaru un jauno informācijas tehnoloģiju attīstība. Darba tirgū palielinās pieprasījums pēc darbiniekiem ar augstu sociālo prasmju attīstības līmeni. Mainās arī cilvēku saskarsmes un sadarbības veidi. No slēgta tipa sabiedrības pārejam uz jaunu sabiedrību, kas ir daudz atvērtāka pasaulei.
Sociālo prasmju apguve raksturo cilvēka gatavību dzīvesdarbībai. Sociālā gatavība ir ļoti nozīmīgs rādītājs, kas nosaka, cik veiksmīgi bērns spēs iekļauties jaunās dzīves situācijās.
Agrāk pastāvēja uzskats, ka pamatkritērijs bērna gatavībai uzsākt mācības skolā ir intelektuālās attīstības līmenis. Šobrīd vienlīdz svarīga kļuvusi sociālo prasmju un iemaņu apguve.
Pedagoģes G. Skukinas pētījumi liecina, ka 67 % jaunāko klašu skolēnu neprot organizēt saskarsmi: ieklausīties sarunas partnera teiktajā, rast izeju problēmsituācijās, līdzpārdzīvot [ 35, 82-86]. Lai sociālo prasmju trūkums nesagādātu problēmas vēlāk, pamats tām jāieliek jau pirmsskolas vecumā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1127203
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register