Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:420476
 
Evaluation:
Published: 18.10.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Apzīmējumu saraksts    4
  Anotācija    5
  Annotation    6
  Ievads    7
1.  Nodokļu sistēmas būtība    9
1.1.  Nodokļu klasifikācija jeb struktūra    9
1.2.  Efektīvas nodokļu sistēmas pamatprincipi    12
1.3.  Nodokļu kontrole    13
1.4.  Nodokļu atvieglojumi    14
2.  Nodokļu sistēmas attīstība Latvijā    16
2.1.  Latvijas Republikas nodokļu sistēmas raksturojums    16
2.2.  Nodokļu attīstības vēsture Latvijā    18
2.3.  Likums ‘’Par nodokļiem un nodevām’’    20
2.4.  Netiešo nodokļu veidi    22
2.4.1.  Pievienotās vērtības nodoklis    22
2.4.2.  Akcīzes nodoklis    24
2.4.3.  Vieglo automašīnu un motociklu nodoklis    27
2.4.4.  Elektroenerģijas nodoklis    28
2.4.5.  Muitas nodoklis    29
2.5.  Tiešo nodokļu veidi    31
2.5.1.  Valsts sociālās apdrošināšanas nodoklis un tā elementi    31
2.5.2.  Nekustamā īpašuma nodoklis    36
2.5.3.  Iedzīvotāja ienākuma nodoklis    38
2.5.4.  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    42
2.5.5.  Dabas resursu nodoklis    43
2.5.6.  Izložu un azartspēļu nodoklis    44
2.6.  Nodokļu dinamikas prognozes 2009. un 2010. gadam    47
3.  Nodokļu sistēmas pilnveidošana    49
3.1.  Eiropas Savienības ietekme uz nodokļu politiku Latvijā un citās ES dalībvalstīs    49
3.2.  Latvijas nodokļu salīdzinājums ar Eiropas Savienības nodokļiem    54
3.3.  Uzlabojumi, kas būtu jāveic Latvijas Republikas nodokļu sistēmā    58
  Secinājumi un priekšlikumi    60
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    62
  Pielikumi    65
Extract

Secinājumi un priekšlikumi

Diplomdarba pētījumu un analīzes rezultātā autors izdara šādus secinājumus :
3. Nodokļi spēlē lielu lomu gan mūsu dzīvē, gan valsts pastāvēšanā. Nodokļi pilda vienu no to galvenajām funkcijām – veicina valsts sociālo un ekonomisko attīstību, kā arī nodrošina iedzīvotāju nodarbinātību;
4. Ar nodokļu politikas palīdzību var ietekmēt valsts ekonomiku un stimulēt vai bremzēt kādas nozares attīstību, ietekmēt kādas valsts teritorijas attīstības tempus, noteikt īpašus nosacījumus kādai noteiktai nodokļu maksātāju kategorijai. Šādu lēmumu pieņemšana parasti izkropļo konkurences apstākļus valstī un ne vienmēr sasniedz sākotnējo mērķi, ne vienmēr labumus gūst nodokļu maksātājs, uz kuru konkrētais atvieglojums vērsts. Tādēļ ļoti būtiski, ieviešot kādu īpašu režīmu nodokļu piemērošanas jomā kādai konkrētai maksātāju kategorijai, izvērtēt labumu, ko gūst nodokļu maksātājs, valsts budžets, kā tiek ietekmēti citi ekonomiskie rādītāji;
5. Latvijā ik pa laikam mainās nodokļu likmes, kas pēc autora domām, neļauj izsekot līdzi notiekošajām pārmaiņām uzreiz, kas jaunā likme pieņemta;
6. Pievienotās vērtības nodokli ir viegli iekasēt un tas mazāk bremzē uzņēmējdarbību, bet šis nodoklis nav sociāli taisnīgs, jo jāmaksā visiem vienādi, gan iedzīvotājiem ar mazāku ienākumu līmeni, gan ar augstāku ienākumi līmeni;
7. Pēc VID mājas lapā dotajiem datiem, var redzēt, ka pievienotās vērtības nodoklis sniedz vislielākos ieņēmumus, arī vislielāko parādu valstij rada tieši šis nodoklis;
8. Netiešie nodokļi liecina par centieniem pārcelt nodokļu maksāšanas smaguma centru no ražotāja uz patērētāju. Šajā sakarā netiešie nodokļi palielina preču cenas un samazina pieprasījumu pēc šīm precēm un tā rezultātā samazinās nodokļu ieņēmumi un ekonomiskās aktivitātes;
9. Nodokļu ieņēmumi 2010.gada martā salīdzinājumā ar 2009.gada martu ir būtiski samazinājušies, tas nozīmē, ka nodokļu sloga palielināšana nav nesusi vajadzīgos rezultātus;
10. No tā, vai ekonomikas dalībnieki - uzņēmumi un iedzīvotāji - uzticas mērķiem, ko izvirza valdība un centrālā banka, un politikai, ko tās īsteno, atkarīgi ekonomiskie rezultāti. Ir svarīga fiskālā disciplīna un fiskālās un monetārās politikas koordinācija;
11. Iekasējamo nodokļu summas pieaugumu var panākt, palielinot aplikšanas bāzi, nodokļu maksātāju loku un likmes;
12. Lai kontrolētu esošo nodokļu sistēmu, uzraudzītu nodokļu ieņēmumus un administrēšanu ir izveidota valsts institūcijas – Valsts ieņēmumu dienests. Valsts ieņēmumu dienesta viens no uzdevumiem ir valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšana, atbilstoši nodokļa maksātāja saimnieciskajai darbībai un nodokļu likumu prasībām.

Pamatojoties uz augšminētajiem secinājumiem, autors ir izstrādājis sekojošus priekšlikumus:
1. Pašvaldību ieinteresētības sekmēšanai uzņēmējdarbības veicināšanā, daļu no saimnieciskās darbības nodokļiem ieskaitīt arī pašvaldību budžetos;
2. Finanšu ministrijai vienkāršot PVN maksāšanu, vienlaikus uzlabojot uzņēmumu naudas plūsmu; ļaut uzņēmumiem izvēlēties maksāt PVN pēc t.s. kases principa - PVN jāmaksā un priekšnodoklis tiek atskaitīts nevis pēc rēķina izrakstīšanas/saņemšanas, bet pēc maksājuma saņemšanas no pircēja vai samaksas piegādātājam. Papildus noteikt iespēju mazajiem uzņēmumiem iesniegt PVN deklarāciju un maksāt PVN reizi ceturksnī;
3. Finanšu ministrijai izvērtējot šobrīd pastāvošās iespējas nodokļu maksātājiem pagarināt nokavēto nodokļu samaksas termiņu, sadalīt tos termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam izmantošanas intensitāti un fiskālo ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, pagarināt termiņu vēl par 12 mēnešiem;
4. Saeimai lemt par izmaiņām PVN likmē- samazināt PVN likmi un tad skatīties, kā tas ietekmē Latvijas budžetu;
5. Lai veicinātu valsts sociālo un ekonomisko attīstību, kā arī nodrošinātu iedzīvotāju nodarbinātību, samazināt un diferencēt nodokļu likmes, Saeimai lemt par atvieglojumu piešķiršanu. Vienlaikus valsts budžets jānodrošina ar līdzekļiem pietiekamā daudzumā, lai valsts varētu pildīt savas funkcijas;
6. Latvijā- Saeimai- jāmaina iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes, jo lielāku darba samaksu nodarbinātais saņem, jo mazākas nodokļu likmes. Tas varētu mazināt tā saucamās „aplokšņu” algas, jo tās pārsvarā tiek maksāta tāpēc, ka pārāk liela daļa no darba samaksas tiek nomaksāta nodokļi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register