-
Obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Obligātās pirmsskolas izglītība Latvijas valstī | 5 |
2. | No psiholoģijas viedokļa | 9 |
3. | Valsts, pašvaldības, vecāku nodrošinājums bērnu pirmsskolas obligātajā apmācības periodā | 13 |
4. | Sociālā pedagoga profesionāla darbība, tās nodrošinājums | 14 |
4.1. | Sociālā pedagoga kompetenču raksturojums | 14 |
4.2. | Ģimeņu tipi | 16 |
5. | Ģimeņu, kuru bērni apgūst obligāto pirmsskolas izglītību, sociālais portrets | 22 |
6. | Sociālpedagoģiskās darbības programma ar ģimenēm5-6 gadīgo bērnu obligātās apmācības nodrošināšanai un pilnveidošanai | 27 |
6.1. | Izglītības iestādes atrašanās vieta, tās saistība ar piedāvātās programmas specifisko saturu | 29 |
6.2. | Pedagogu, kas strādā ar 5 – 6 gadīgiem bērniem, kolektīva raksturojums | 29 |
6.3. | Sociālpedagoga darbība Bebru pagastā | 31 |
6.4. | Sociālā pedagoga darbība pirmsskolas izglītības iestādē | 32 |
6.5. | Neformālās sadarbības stratēģija | 39 |
6.6. | Formālās sazināšanās līdzekļi | 41 |
7. | Sociālās pedagoģijas darbības programmas ar ģimenēm, sagatavojot bērnus sākumskolas izglītībai, rezultātu analīze | 48 |
Literatūras saraksts | 57 |
Vispārējā izglītības likumā, kas tika pieņemts Rīgā, 1999. gada 14, jūlijā, 21. pantā tika paredzēta piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošana pamatizglītības ieguves uzsākšanai kā obligāta. Taču dažādu ministriju nesaskaņotās darbības dēļ šī likuma norma reāli stājās spēkā tikai ar 2002. gada 1. septembri, jo likuma realizācijai Latvijas Valsts budžetā trūka naudas.
Obligāta bērna sagatavošana skolai ir jāuzsāk no piecu gadu vecuma. Kāpēc tik agri? Kāpēc bērns tik agri jāiesēdina skolas solā? Sabiedrībā bieži izskan jautājumi par to, no cik gadiem bērniem būtu jāuzsāk pirmsskolas apmācība.
Ir jāsaprot, ka bērna sagatavošanu skolai nav daļēji pirmās klases programmas apguve, nav arī bērna „piepildīšana” ar konkrētām zināšanām, bet gan viņa sagatavošana mācību darbam skolā. Teorētiķu un daļēji praktiķu vienots atzinums ir, ka bērnu dzīvei sagatavo pirmajos piecos gados, bet tālākajā posmā bērna priekšstatus paplašina, konkretizē, nostiprina un dažkārt veic arī korekciju.
Psihoanalītiķis A.Adlers ir runājis par dzīves stila ideāltēlu, kas veidojas apmēram 5 gadu vecumā un neapzinātu mērķu veidā ietekmē cilvēka turpmāko mūžu. Interese par garīgo darbu arī veidojas šajā periodā.
Bērns ienāk ģimenē gaidīts un mīlēts. Diemžēl daudzi bērni piedzimst arī negribēti, piedzims jaunajiem vecākiem neizprotot lielo dzīves sūtību – būt par vecākiem.
Ģimenē bērnam jājūtas drošam un laimīgam, un vecākiem jācenšas darīt visu ,lai tā arī būtu. Tieši ar vecāku mīlestību un glāstiem bērns saņem pirmos pozitīvos impulsus, kas vēlāk ļauj uzticēties arī plašākai pasaulei. Diemžēl mūsu dzīves skarbie likumi liek aizvien ātrāk jaunajām māmiņām atgriezties darbā, un ne jau vienmēr ir iespējams mazulim nodrošināt aukli. Ir arī situācijas, kad bērnam no augsta sociālā riska ģimenēm labvēlīgāka situācija viņa attīstībai ir pirmsskolas izglītības iestādē. Arvien jaunāki bērni atkal sāk apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādes. Vecākiem ir iespēja atgriezties darba tirgū, bērniem nodrošināta kvalitatīva aprūpe un audzināšana.
Taču reti kurš tik jauns bērns, nonākot kolektīvā, nav pakļauts arī biežai slimošanai. Bērni cieš arī no emocionālo kontaktu nepietiekamības tāpēc, ka neviena, pat vislabākā pirmsskolas skolotāja, nespēj aizstāt ģimeni vienlaikus 10 – 12 bērniem.
Ir atzīts, ka bērni, kuri apmeklē pirmsskolas izglītības iestādi no 2 – 3 gadu vecuma, skolai tiek sagatavoti mērķtiecīgi un pakāpeniski, un līdz ar to nav īpašu problēmu.…
- Obligātā pirmsskolas izglītība Latvijā
- Pirmsskolas vidējā vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļspēlē
- Vecāku uzskati un pieredze par datoru izmantošanas iespējām jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Iekšēja un ārēja augstākas izglītības kvalitātes novērtēšana
Term Papers for university66
Evaluated! -
Ģimene - pirmsskolas vecuma bērna tikumiskās pieredzes veidotāja
Term Papers for university62
-
Vecāku uzskati un pieredze par datoru izmantošanas iespējām jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem
Term Papers for university44
-
Angļu valodas alfabēta apguve interešu izglītības programmā "Angļu valodas pulciņš"
Term Papers for university45
-
Pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība
Term Papers for university69
Evaluated!