Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:868818
 
Evaluation:
Published: 21.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 77 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mūzikas klausīšanās procesa pedagoģiskie un psiholoģiskie nosacījumi    5
1.1.  Mūzikas uztveres process    5
1.2.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstība    10
1.3.  Mūzikas klausīšanās darbība mūzikas nodarbībās pirmsskolā    17
1.4.  Mūzikas klausīšanās uzdevumi pirmsskolas izglītības programmā    22
2.  Mūzikas klausīšanās darbība pirmsskolā    27
2.1.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstība    27
2.2.  Mūzikas klausīšanās saturs pirmsskolas mūzikas nodarbībās    31
2.3.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstības analīze    45
  Secinājumi    62
  Izmantotā literatūra    63
  Pielikumi    67
  Anotācija    74
Extract

Veicot cilvēka uzvedības sistemātisko analīzi, psihologi nonākuši pie secinājuma, ka cilvēki tiecas pēc četriem galvenajiem ideāliem, kuri pilnībā nav sasniedzami, taču veicina progresu un sniedz apmierinājumu virzīšanās procesā uz sekojošiem mērķiem:
1– pārpilnība (pilnīga bioloģisko vajadzību apmierināšana);
2– labestība (sociālā taisnīguma vajadzība);
3– patiesība (izzinošā vajadzība);
4– skaistums (estētiskā vajadzība) (Vikmane, 1998, 26-29).
Dažas no iepriekšminētām vajadzībām (īpaši pēdējās divas) cilvēks var īstenot ar mūzikas palīdzību, klausoties mūziku un muzicējot. Lai varētu muzicēt, nepieciešams ilgstoši apgūt kāda instrumenta spēli, bet lai klausītos mūziku, speciāla izglītība mūzikā nav nepieciešama, tāpēc šķiet, ka mūzikas klausīšanās darbība nevarētu sagādāt nekādas grūtības. Mūzikas klausīšanās ir visdemokrātiskākais muzikālās darbības veids, kurā ir iesaistīti visi sabiedrības locekļi. Pat tad, ja cilvēks negrib klausīties mūziku, viņš vienalga to dzird kaut vai kā fonu kādai citai darbībai, jo mūzika skan visur.
Vairākus gadus strādājot pirmskolas izglītības iestādē par mūzikas skolotāju, konstatēju, ka apzināta mūzikas klausīšanās bieži sagādā grūtības, bet nesagādā prognozēto prieku un gandarījumu. Bērniem grūti koncentrēties mūzikas klausīšanās darbībai, skolotāja izvēlētie skaņdarbi daudzreiz neizraisa interesi. Tāpēc vēlējos izpētīt cēloņus, kas rada bērnu nevēlēšanos klausīties mūziku un noskaidrot, kā veicināt bērnu mūzikas uztveres un klausīšanās prasmju attīstību.
Darbam izvēlējos tematu: Pirmskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība.
Pētījuma objekts: Mūzikas klausīšanās darbība pirmskolas pedagoģiskā procesā.
Pētījuma priekšmets: Bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība.
Mērķis: Izpētīt bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstību mūzikas nodarbībās pirmskolā.
Uzdevumi:
1.Izanalizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par mūzikas klausīšanās darbību.
2.Izpētīt sākumskolas izglītības programmu mūzikas klausīšanās prasmju attīstības kontekstā.
3.Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstību.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskās: pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze.
2.Empīriskās: pedagoģiskie novērojumi, anketēšana.
Pētījuma bāze: Strenču pirmskolas izglītības iestāde „Minkans”.
Darbs sastāv no: Ievada, 2 daļām, (1. daļai 4 apakšnodaļas, 2. daļai 3 apakšnodaļas), secinājumiem, izmantotās literatūras avotiem un pielikumiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register