Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:831137
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.03.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 77 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Oligopols kā nepilnīgās konkurences veids    9
1.1.  Oligopola un tā formu raksturojums    9
1.2.  Oligopola tirgus modeļi un cenu veidošana    12
1.3.  Oli­go­po­lu kon­ku­ren­ces me­to­des    25
2.  Oligopols Latvijā mobilo telekomunikāciju tirgū    28
2.1.  Mobilo sakaru izplatība    28
2.2.  Oligopola sākums Latvijas mobilo sakaru tirgū    31
2.3.  Mobilo sakaru sniedzēji Latvijā un to ietekmes novērtējums tirgū    35
2.4.  Konkurences faktori mobilo sakaru tirgū    50
2.5.  Cenu konkurence un cenu karš kā ārkārtas konkurences ierocis mobilo sakaru oligopoltirgū    52
2.6.  Ārpuscenu kunkurence un mārketinga aktivitātes kā izplatītākais konkurences paņēmiens mobilo sakaru tirgū    58
2.7.  Slepenās vienošanās, to iespējamība mobilo sakaru tirgū Latvijā un valsts institūciju loma konkurences veicināšanā    63
3.  Latvijas mobilo sakaru tirgus turpmākās attīstības perspektīvas    65
3.1.  Mobilo sakaru tirgus attīstības tendences    65
3.2.  Valsts sektora loma mobilo sakaru tirgus turpmākajā attīstībā    68
  Secinājumi un priekšlikumi    71
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    73
Extract

Par tirgus ekonomikas neatņemamu sastāvdaļu ir uzskatāma konkurence. Tā kalpo par galveno stimulu ražošanas un efektīvas saimniekošanas attīstībai. Taču tirgum ir raksturīgi vairāki konkurences veidi. Daļa no tiem pieder pie nepilnīgās jeb ierobežotās konkurences. Izplatītākais no nepilnīgās konkurences veidiem ir oligopols.
Temata aktualitāte saistās galvenokārt ar diviem apstākļiem:
Oligopolu lielā izplatība pasaulē. Tie tiek uzskatīti par modernās ekonomikas galveno tirgus formu, kas ar savu darbību būtiski ietekmē cilvēku labklājību, ražojot preces, bez kurām grūti iedomāties ikdienas dzīvi mūsdienās. Šīs preces raksturo augsts zinātniski tehniskais progress un lieli kapitālieguldījumi ražošanā. Katrā valstī dažādās sfērās pastāv oligopoli un Latvija šajā ziņā nav izņēmums.
Arī Latvijas mobilo sakaru tirgus pieder pie oligopola. Mobilo sakaru lielā popularitāte mūsdienās un pieaugošā izplatība arī Latvijā ir iemesls Latvijas mobilo sakaru tirgu skārušajām pārmaiņām un straujajiem attīstības pavērsieniem, īpaši jau pēdējo divu gadu laikā. Tas saistās ar jaunu operatoru ienākšanu un konkurences cīņas saasināšanos.
Autors savā darbā analizēs norises un sakarības Latvijas mobilo sakaru tirgū, uzskatot to par veselīgu un dinamisku oligopola piemēru. Darba gaitā tiks atklāts, ar kādiem līdzekļiem firmas konkurē oligopolā un kā tas izpaužas Latvijas mobilo sakaru tirgū; tiks apskatīti mobilo pakalpojumu cenu un konkurenci veidojošie faktori. Tiks analizēts mobilo sakaru tirgus sadalījums, struktūra, un pakalpojumu lietotāju skaita izmaiņu dinamika un tirgus turpmākās attīstības perspektīvas.
Šī darba pētījuma priekšmets ir oligopoltirgus darbības sakarības. Pētījuma objekts ir mobilo sakaru tirgus Latvijā.
Darbā izvirzītā hipotēze: oligopoltirgū firmas konkurē nelabprāt un pastāv augsti šķēršļi jaunu firmu iekļūšanai šajā tirgū. Lai to izdarītu ir nepieciešami lieli ieguldījumi un augsts tehnoloģiskais līmenis.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt oligopolu saturu, darbības sakarības un formas, un noteikt, kā tie veidojas un darbojas praksē. Šī mērķa ietvaros tiks analizēts mobilo sakaru tirgus Latvijā, par pamatu ņemot septiņu mobilo sakaru sniedzēju: LMT, Tele2, ZetCom, IZZI, Triatel, Bite un Master Telecom darbību.
Tā kā šajā tirgū par tiešiem konkurentiem uzskatāmi trīs operatori – LMT, Tele2 un Bite, tad autors konkurences cīņas analīzi balstīs tieši uz šo operatoru savstarpējo mijiedarbību. Vēl atsevišķi tiks analizēta priekšapmaksas karšu konkurence.
Mērķa sasniegšanai ir uzstādīti sekojoši darba uzdevumi:
oligopoltirgus, kā nepilnīgas konkurences veida rašanās priekšnosacījumu noteikšana;
oligopola cenu veidošanās mehānisma un tirgus modeļu izpēte;
oligopoltirgus uzvedības un konkurences īpatnību analīze;
oligopoltirgus teorijas sakarību pārbaude Latvijas mobilo sakaru tirgū;
Latvijas mobilo sakaru operatoru darbības salīdzinājums un analīze;
operatoru piedāvāto priekšapmaksas karšu savstarpējs salīdzinājums un tarifu analīze;…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register