Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:348272
 
Evaluation:
Published: 30.09.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    7
1.  Atkritumu apsaimniekošanas un otrreizējo izejvielu tirgus analīze    8
1.1.  Latvijas vides politika    8
1.1.1.  LATVIJAS VIDES POLITIKA ATTIECĪBĀ UZ ATKRITUMIEM    8
1.1.2.  ATKRITUMI KĀ VIENA NO GALVENAJĀM VIDES PROBLĒMĀM    9
1.1.3.  ATKRITUMU IZGĀZTUVJU STĀVOKLIS LATVIJĀ    9
1.1.4.  RĪGAS PILSĒTAS ATKRITUMU APSAIMNIEKOŠANAS POLITIKA    10
1.2.  Papīra loma atkritumu apsaimniekošanas sfērā    11
1.2.1.  KAS IR PAPĪRS?    11
1.2.2.  PAPĪRA DZĪVES CIKLS    12
1.2.3.  PAPĪRA RAŽOŠANA    13
1.3.  Papīra patēriņš    15
1.3.1.  PAPĪRA EKSPORTS UN IMPORTS    15
1.3.2.  PRESES IZDEVUMI    16
1.3.3.  IEPAKOJUMS    17
1.4.  Makulatūra    18
1.4.1.  MAKULATŪRAS PIEŅEMŠANAS PUNKTI    18
1.4.2.  DALĪTO AKTRITUMU KONTEINERI    18
1.5.  Secinājumi par tirgus analīzi    18
2.  Papīra ražošanas un patērēšanas negatīvās sekas    20
3.  Iespējamie risinājumi un alternatīvas    22
3.1.  Papīra rūpnīcu radītā piesārņojuma novēršana    22
3.2.  Papīra patērēšanas samazināšana    23
3.3.  Patērētāju ietekme uz problēmas novēršanu    24
3.4.  Papīra pārstrāde    25
3.4.1.  PAPĪRA PĀRSTRĀDES VEIDI    26
3.4.2.  CITU PAPĪRA PĀRSTRĀDES VEIDU NEGATĪVĀ PUSE    28
3.4.3.  PAPĪRA PĀRSTRĀDĀTĀJI    28
3.5.  Papīrizejvielu savākšana otrreizējai pārstrādei un tā nepieciešamība    29
3.6.  Secinājumi par iespējamajiem risinājumu un alternatīvām    30
4.  Loģistikas sistēma    32
4.1.  Plānošana    32
4.1.1.  IZVIETOJUMA STRATĒĢIJA    32
4.1.2.  SISTĒMAS PLĀNOŠANA    34
4.2.  Klientu apkalpošana    35
4.2.1.  RISKA FAKROTI    35
4.2.2.  PRODUKTA IEPAKOŠANA    35
4.2.3.  PRODUKTA CENAS NOTEIKŠANA    36
4.2.4.  KLIENTU APKALPOŠANAS ELEMENTI    37
4.2.5.  PASŪTĪJUMA IZPILDES LAIKS    38
4.2.6.  PASŪTĪJUMA IZPILDES ELEMENTI    38
4.2.7.  INFORMĀCIJAS SISTĒMA LOĢISTIKĀ    39
4.3.  Transportēšanas stratēģija    40
4.3.1.  TRANSPORTĒŠANAS IZMAKSU RAKSTUROJUMS    40
4.3.2.  TRANSPORTĒŠANAS IZCENOJUMU RAKSTUROJUMS    41
4.3.3.  UZŅĒMUMA PAŠA ORGANIZĒTA TRANSPORTĒŠANA    42
4.3.4.  MARŠRUTA PLĀNOŠANA    43
4.3.5.  TRANSPORTA VIENĪBAS MARŠRUTA UN GRAFIKA PLĀNOŠANA    44
4.3.6.  GRAFIKA SASTĀDĪŠANA    45
4.4.  Krājumu vadība    45
4.4.1.  UZGLABĀŠANAS UN APSTRĀDES SISTĒMAS    45
4.4.2.  PROGNOZĒŠANAS METODES LOĢISTIKĀ    49
4.4.3.  SAGĀDES/PIEGĀDES PROCESA PLĀNOŠANA    50
4.5.  Noliktavas izvietojums    51
4.6.  Izkārtojuma un operāciju plānošana    52
4.7.  Organizācija un kontrole    53
4.8.  Secinājumi par loģistikas sistēmu    53
5.  Biznesa plāns    55
5.1.  Vispārēja informācija par jaundibināto uzņēmumu    55
5.2.  Uzņēmuma apraksts    56
5.3.  Uzņēmuma vadība un personāls    56
5.4.  Nozares raksturojums    57
5.5.  Produkts    59
5.5.1.  CENU NOTEIKŠANAS PRINCIPI    59
5.5.2.  PRODUKTA CENA    60
5.5.3.  PRODUKTA KONKURĒTSPĒJA    60
5.5.4.  PAPILDU SERVISS    60
5.5.5.  IZEJVIELAS UN MATERIĀLI    60
5.6.  Mārketinga plāns    61
5.6.1.  REKLĀMA    61
5.6.2.  ĪPAŠI AKCENTĒTAS PRODUKTA ĪPAŠĪBAS    62
5.6.3.  PLĀNOTIE REALIZĀCIJAS APJOMI    62
5.6.4.  IESPĒJAMĀS CENU IZMAIŅAS, BALSTOTIES UZ NOTEIKTO CENU    62
5.6.5.  PRODUKTA ATTĪSTĪBA UN UZLABOŠANA    62
5.6.6.  PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA TIRGŪ – PATĒRĒTĀJU ANALĪZE    63
5.6.7.  MĀRKETINGA PĒTĪJUMS - ATSKAITE    63
5.6.8.  TIRGUS ATTĪSTĪBAS TENDENCES UN PIEPRASĪJUMA PROGNOZES    64
5.6.10.  PRODUKTA IZVĒLES NOTEICOŠIE FAKTORI    65
5.6.11.  GALVENIE KONKURĒTSPĒJU NOTEICOŠIE FAKTORI    65
5.6.12.  KLIENTU PRASĪBU IZPILDE    66
5.6.13.  PLĀNOTAIS KLIENTU SKAITS    66
5.7.  Konkurenti    66
5.7.1.  KONKURENCES LĪMENIS    66
5.7.2.  NOZĪMĪGĀKIE KONKURENTI    66
5.7.3.  NETIEŠO KONKURENTU ANALĪZE    67
5.7.4.  PRODUKTA ATŠĶIRĪBA NO KONKURENTIEM    67
5.7.5.  KONKURENTU ATTĪSTĪBAS TENDENCES, IESPĒJAMĀS KONKURENCES IZMAIŅAS NĀKOTNĒ    67
5.8.  Projekta realizācijas izklāsts    68
5.8.1.  FINANSĒJUMA AVOTI    68
5.8.2.  PROJEKTA REALIZĀCIJAS GRAFIKS    69
5.9.  Projekta ietekme uz vidi    69
5.10.  Finansu plāns    70
5.10.1.  IEŅĒMUMU PLĀNS    70
5.10.2.  PEĻŅAS UN ZAUDĒJUMU APRĒĶINS    70
5.11.  Risks un problēmas    71
6.  Secinājumi un priekšlikumi    71
  Izmantotā literatūra un avoti    73
Extract

1. Papīrizejvielu dzīves cikla analīze atkritumu apsaimniekošanas kontekstā

Šajā nodaļā tiks veikta papīrizejvielu dzīves cikla analīze mūsdienu atkritumu apsaimniekošanas kontekstā. Apskatīta Latvijas vides politika, tās nostāja atkritumu apsaimniekošanas jomā, nostāja pret otrreizējām izejvielām, to apsaimniekošanu un pārstrādi. Izpētīts papīra dzīves cikls un tā ietekme uz vidi kā ražošanas, tā utilizācijas procesā.

1.1. Latvijas vides politika

Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā (ES), Latvijas mērķis ir harmonizēt likumdošanu ar Eiropas Savienībā pieņemtajām direktīvām. Taču pilnīgu harmoniju var panākt, ja iedzīvotājiem ir augsts tiesiskās apziņas līmenis. Protams, liela loma ir nepietiekošajiem finansu līdzekļiem. Daudzās Kopienas valstīs pieņemts, ka par piesārņojumu maksā piesārņotājs, ne tikai par to samaksājot, bet arī iesaistoties savās iespēju robežās, negatīvo seku samazināšanā vai novēršanā. Lai sasniegtu tādu attīstības līmeni kā vairums ES valstīs, Latvijai nepieciešams izstrādāt tādu likumdošanu, kas palīdzētu sasniegt mērķus, kas veicinātu dabas resursu taupīšanu, lietderīgu to izmantošanu un aizsardzību.

1.1.1. LATVIJAS VIDES POLITIKA ATTIECĪBĀ UZ ATKRITUMIEM

Ievērojami palielinoties iedzīvotāju labklājībai, parādās ievērojami vairāk atkritumu. Savukārt atkritumi ir kādu izmantotu resursu pārpalikumi, kuri pārsvarā netiek lietderīgi izmantoti un rada videi piesārņojumu. Tā šobrīd aktuāls ir Atkritumu apsaimniekošanas valsts plāns 2003. -2012.gadam, kas paredz Latvijas teritorijā izveidot ~12 jaunus reģionālus sadzīves atkritumu poligonus un uzstādīt atbilstošas atkritumu un iepakojuma šķirojamās un apstrādes iekārtas, bet esošās izgāztuves slēgt un rekultivēt.
Šobrīd Latvijas normatīvie akti atkritumu apsaimniekošanas jomā ir relatīvi labi saskaņoti ar ES prasībām. ES nozīmīgākie juridiskie dokumenti atkritumu apsaimniekošanas jomā ir iekļauti 1.pielikumā. Lai arī ES prasību kopums tieši tiek attiecināts uz valsti kopumā un adresēts konkrētam atkritumu ražotājam, šo normatīvo dokumentu ieviešanas secība un nosacījumi, kā arī atbilstošo rīcību koordinācija Latvijā attiecas uz pašvaldību kompetenci.
Vismaz 13 likumi un 28 ministru kabineta (MK) noteikumi tieši vai pastarpināti nosaka rīcības ar atkritumiem vispārējā formā valstī (2.pielikums).
Latvijā atkritumu apsaimniekošanas politika attīstījusies tikai pēdējo gadu laikā. To sekmējis mērķis harmonizēt atkritumu apsaimniekošanas politiku Latvijā ar ES politiku. Kopš Latvija ir kļuvusi par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, Latvijas tauta pieliek lielākus spēkus savas valsts labklājības celšanā. Tā pēdējie gadi paiet smagā cīņā par nabadzības samazināšanu un attīstības līmeņa paaugstināšanu. Tādēļ svarīgi ir virzīt patērētāju sabiedrības morāli uz cieņas pilnu attieksmi citam pret citu un pret visu dzīvo. Ar šādu lozungu mēs nonākam pie ļoti aktuālas tēmas - pie attīstītas ražošanas, kura būtu mazāk videi kaitīga un mazāk patērētu dabas resursus.
Latvijas vides politikas mērķis ir samazināt atkritumu rašanos, izmantojot labākās atkritumu novēršanas iespējas un veicināt resursu atgriešanu ekonomiskajā apritē.
Latvijas atkritumu apsaimniekošanas stratēģija ir ilgtspējīgas attīstības veicināšana un augsta līmeņa vides aizsardzības nodrošināšana, neizkropļojot iekšējā tirgus funkcionēšanu.
Atkritumu apsaimniekošanas mērķi ir novērst atkritumu rašanos, palielinoties ekonomiskajai izaugsmei, un nodrošināt ievērojamu kopējo radīto atkritumu daudzumu samazināšanu, izmantojot labākās atkritumu rašanās novēršanas iespējas, labākos pieejamos tehniskos paņēmienus resursu izmantošanas efektivitātes palielināšanu un ilgtspējīgākas patērētāju uzvedības veicināšanu. Kā arī lielāko daļu atkritumu atgriezt atpakaļ ekonomiskajā apritē, izmantojot pārstrādi vai atgriezt vidē noderīgā vai nekaitīgā veidā (piemēram, komposts).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1121648
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register