Maģistra darba nosaukums ir “Pārmaiņu vadības procesa analīze Uzņēmumā X un tā pilnveidošanas iespējas” un tā tēmas aktualitāti pamato mainīgā tirgus vide, augstais neveiksmīgi vadīto uzņēmumu skaits pārmaiņu laikā, kā arī tas, ka Uzņēmuma X pārņemšanas laikā būtiski samazinājies tā pārdošanas apjoms.
Maģistra darba mērķis: analizēt pārmaiņu vadības procesu Uzņēmumā X, noskaidrot tā ietekmi uz darbiniekiem uzņēmumu apvienošanās un iegādes laikā un izstrādāt priekšlikumus esošā pārmaiņu vadības procesa pilnveidošanai.
Galvenie pētījuma jautājumi: 1.Kā uzņēmuma darbinieki uztvēra pārmaiņas un kā uz tām reaģēja?; 2.Kādi faktori ietekmē darbinieku gatavību pārmaiņām Uzņēmumā X?; 3.Kādas statistiski nozīmīgas atšķirības pastāv starp uzņēmuma darbinieku demogrāfiskajiem rādītājiem?; 4.Kāda saistība pastāv starp darbinieku gatavību pārmaiņām un neatkarīgajiem mainīgajiem?
Atbildes uz pētījuma jautājumiem: 1.Darbinieki izrādījuši bailes, neziņu, nedrošību, nepārliecinātību par nākotni un darba lomām uzņēmumā, kas liecina par negatavību pārmaiņām apvienošanas procesa sākumā; 2.Pozitīva ietekme attiecībā uz darbinieku gatavību pārmaiņām ir darbinieku lomām un pienākumiem (β=0,2542, sig=0,054), bet negatīva ietekme ir darbinieku vecumam (β=-0,6086, sig=0,015); 3.Demogrāfiskajā rādītājā darbinieku darba stāžs statistiski nozīmīgas atšķirības ir attiecībā uz līderības stilu (sig=0,021) un gatavību pārmaiņām (sig=0,040). Darbinieku pārstāvētajos departamentos statistiski nozīmīgas atšķirības pastāv starp komunikāciju (sig=0,006), darba (sig=0,023) un emocionālo (sig=0,027) drošību, darbinieku iesaisti (sig=0,018). Statistiski nozīmīgas atšķirības darbinieku dzimumu grupās ir attiecībā uz komunikāciju (sig=0,048) un apmācību un attīstību programmām (sig=0,043); 4.Cieša pozitīva saistība darbinieku gatavībai pārmaiņām ir ar uzņēmuma vadības izmantoto līderības stilu (r(58)=0,454, sig<0,01). Uzņēmumam X jāpilnveido uzņēmuma pārmaiņu vadības stratēģijas attiecībā uz darbinieku emocionālā stāvokļa un drošības uzlabošanu, kā arī skaidri jādefinē darbinieku lomas un jāinformē par iespējām izmaiņām nākotnē. …