Term Papers
Business and Law
Finance, Banking
Personāla vadības pilnveides iespējas AS "Finance Bank"-
Personāla vadības pilnveides iespējas AS "Finance Bank"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Personāla vadības teorētiskie aspekti | 9 |
1.1. | Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un galvenie uzdevumi | 9 |
1.2. | Plānošana un rezervju veidošana | 15 |
1.3. | Adaptācija un personāla attīstīšana | 29 |
1.4. | Novērtēšana un motivācija, to nozīme un metodes | 40 |
2. | AS „Finance Bank” raksturojums un tās vieta nozarē | 53 |
2.1. | Bankas organizatoriskā struktūra | 57 |
2.2. | Personāla politika | 59 |
3. | Bankas personāla vadības analīze un pētīšana | 61 |
3.1. | Personāla vadības funkciju izvērtējums | 61 |
3.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 67 |
4. | Pasākumi personāla vadības uzlabošanai | 88 |
Secinājumi | 98 | |
Priekšlikumi | 100 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 102 | |
Pielikumi | 107 |
Secinājumi
1. Darbinieku skaits bankā pēdējo 2 gadu laikā ir strauji samazinājies, pēdēju divu gadu laikā notika krasas izmaiņas gan valdes sastāvā, gan organizatoriskajā struktūrā, divas pārvaldes bija pārstrukturizētas un viena bija likvidēta. Tekošā gada laikā darba attiecības bija izbeigtas ar 26 darbiniekiem, kas sastāda gandrīz pusi no visa darbinieku skaita, atlaisto darbinieku vietās bija pieņemti tikai 10 jauni darbinieki, bet pārējo darbinieku pienākumi tika sadalīti starp esošajiem darbiniekiem vai arī šos pienākumus sāka pildīt ārpakalpojumu sniedzējs; dažu nodaļu darbinieki ir pārslogoti un netiek galā ar saviem pienākumiem.
2. Lielākajai daļai darbinieku ir bakalaura grāds vai augstākā profesionālā izglītība, kas kopā sastāda 61% no kopējā darbinieku skaita, 36% no darbiniekiem ir maģistra grāds un 3% darbinieku ir tikai vidējā izglītība, darbinieku izglītības līmenis ir augsts un atbilstošs uzņēmuma specifikai.
3. Darbinieki labprāt apmeklē bankas organizētos kolektīvos pasākumus un viņi atzīst, ka šāda veida pasākumi saliedē kolektīvu, kā arī darbinieki minēja, ka darba vietā ir patīkama darba vide un bankā ir patīkami uzturēties un strādāt.
4. Darbinieku darba attiecības ar viņu tiešajiem vadītājiem tika novērtētas vidējā līmenī, darbinieki pārsvarā nebaidās padalīties ar savu vadītāju par savām jaunajām idejām vai trūkumiem darbā.
5. Gandrīz visi darbinieki, tie ir 92%, atzīst, ka viņi ir lojāli un uzticīgi savai organizācijai, tas ir ļoti labs rādītājs un tas parāda to, ka vadība var paļauties uz saviem darbiniekiem; ir arī novērojams komunikācijas trūkums, pateicoties tam var nodefinēt problēmas. Lojalitāte uzņēmumā nav zudusi un bankai nav tik ļoti jāuztraucas par darbinieku aiziešanu pie konkurentiem, ja tos centīsies pārvilināt bez pietiekami izdevīgiem motivējošajiem faktoriem.
6. Ņemot vērā straujās darbinieku skaita izmaiņas un neaizvietoto darbinieku pienākumu sadali starp esošajiem darbiniekiem, darba autors uzsver, ka darbinieki nespēj pilnvērtīgi veikt savus darba pienākumus darba laikā un viņiem nākas strādāt virsstundas, kā arī darba autors secināja, ka darbinieku skaita samazinājums nodaļās ir bijis pārāk sasteigts lēmums.
7. Atlases process bankā ir saplānots nepilnvērtīgi, tas ir pamatojams ar to, ka kandidātiem netiek sniegta pilnvērtīga informācija par vakantās darba vietas pienākumiem; darba autors uzsver, ka atlases procesā darbinieki vēlējās saņemt vairāk informācijas par amata pienākumiem, darba nosacījumiem un algu.
8. Pieņemot darbā jaunus darbiniekus, tos novertē un atlasa struktūrvienības vadītājs. Šis process ne vienmēr var būt pietiekoši kvalitatīvi izstrādāts un tas nav balstīts uz iepriekš noteiktu standarta procedūru; komisijas sastāvā jābūt vairākiem vērtētājiem, lai pieņemtais lēmums būtu balstīts uz vairākiem, nevis viena komisijas dalībnieka personīgo viedokli. Bankā netiek pielietota vienota darba intervijas metode, kas sekmētu efektīvāku un kvalitātīvāku personāla atlasi un darbā pieņemšanas procesa norisi.
9. Teorētiskie pētījumi un aptaujas dati apstiprina to, ka adaptācijas procesa pienācīga nenovērtēšana un nozīmīguma neapzināšana, galvenokārt pirmajās darba dienās, var radīt neatgriezeniskas sekas, kas var atstāt negatīvu ietekmi uz banku turpmāk. Adaptācijas procesa laikā attiecīgās pārvaldes vadītājam, kā arī darbiniekam, kas ir atbildīgs par personālu, ir jābūt savu uzdevumu augstumos, lai laicīgi konstatētu un atbilstoši reaģētu uz adaptācijas procesa nepilnībām.
…
Reiņa Urdziņa maģistra darbs „Personāla vadības novērtējums AS „Finance Bank””. Maģistra darba mērķis: Izpētīt personāla vadības pilnveides iespējas AS „Finance Bank”. Lai sasniegtu darba mērķi, tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Izpētīt teorētisko personāla vadības pamatojumu 2. Raksturot AS „Finance Bank” un tās vietu nozarē 3. Analizēt personāla vadību AS „Finance Bank” 4. Izstrādāt ieteikumus personāla vadības pilnveidei. Maģistra darba pētījumā tika izmantotas: Statistiskās un ekonomiskās analīzes un izpētes metodes — statistikas datu, bankas darbības un anketēšanas datu apstrāde, kā arī bankas darbinieku aptauja. Tika veikta intervija ar AS „Finance Bank” valdes locekli, kuras mērķis ir rast apstiprinājumu vai noliegumu pētījumā iegūtajiem rezultātiem. Maģistra darba izstrādē izmantoti likumdošanas akti, zinātniskā literatūra, periodika, dažādi pētījumi, interneta resursi un uzņēmuma nepublicētā informācija, kas sniedz informāciju maģistra darba teorētiskajai bāzei, kā arī raksturošanai izmantota pašreizējā situācija Latvijas ekonomikā, darba tirgū un banku nozarē. Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīts teorētiskais pamatojums, otrajā nodaļā raksturota pati Banka, trešajā nodaļā analizēti darbinieku aptaujas rezultāti un ceturtajā nodaļā izstrādāti ieteikumi personāla vadības procesu pilnveidošanai. Darbā ir 108 lappuses, 5 tabulas, 33 attēli un 9 pielikumi. Ievads Jebkuram veiksmīgam uzņēmumam ikkatrā nozarē, lai varētu radīt augstāku pievienoto vērtību un būtu iespējams sasniegt izcilu rezultātu, būtiska nozīme ir darbiniekam. Katra uzņēmuma prioritāte ir tā darbinieks un viņa zināšanas, tas ir būtisks resurss, uz kura ir balstīta uzņēmuma izaugsme un attīstība. Pasaulē nav vēl tādu uzņēmumu, kuri būtu spējīgi veiksmīgi pastāvēt un darboties bez cilvēku palīdzības. Uzņēmumam tā personāls ir viens no svarīgākajiem konkurētspējas un izdzīvošanas sekmības faktoriem. Lai būtu iespējams saražot preces un sniegt pakalpojumus, ir vajadzīgs darbinieks ar zināšanām un prasmēm. Personāls bez šaubām ietekmē uzņēmuma izvirzīto mērķu sekmīgu īstenošanu un mūsdienās labs un augsti kvalificēts un motivēts darbaspēks ir kļuvis par vienu no svarīgākajiem sekmīgas konkurences atbalsta punktiem. Darbinieks ir tā uzņēmuma zīmols, kuru tas pārstāv, darbinieks ir uzņēmuma seja, klienti bieži izvērtē uzņēmumu tikai balstoties uz tā darbiniekiem, tāpēc darbinieks ir viens no dārgākajiem un svarīgākajiem resursiem uzņēmumā. Darbinieks ir spējīgs ietekmēt uzņēmuma straujāku attīstību, kā arī var veicināt uzņēmuma lejupslīdi. Kā jau tika minēts - darbinieki ir visvērtīgākie resursi uzņēmumā, lai gan tajā pašā laikā darbinieki arī ir vienīgie uzņēmuma resursi, kas arī var rīkoties pretēji organizācijas mērķiem, kurā tie strādā, tieši tāpēc ir nepieciešams ieguldīt laiku un pūles, lai darbinieku spēku, enerģiju un zināšanas izmantotu tieši organizācijas labā. Personāla vadības loma ir attīstīt uzņēmuma darbiniekus un vienot viņus uz kopīgu uzņēmuma mērķu sasniegšanu.
Atsevišķi attēli nekvalitatīvi.
- Iekšējās kontroles pilnveides iespējas
- Personāla vadības pilnveides iespējas AS "Finance Bank"
- Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze
Term Papers for university67
Evaluated! -
Uzņēmuma stratēģijas izstrāde uzņēmumā SIA „X”
Term Papers for university93
Evaluated! -
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Term Papers for university66
-
Darbības nepārtrauktības plāna ieviešana uzņēmumā
Term Papers for university70
-
Labdarības organizācijas "Ziedot.lv" komunikācijas stratēģija
Term Papers for university49