Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464954
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.08.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 74 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI    5
1.1.  PIRMSSKOLAS VECUMPOSMA BĒRNU PSIHISKO PROCESU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAs    9
1.2.  BĒRNU FIZISKĀ ATTĪSTĪBA PIRMSSKOLAS VECUMĀ    16
1.3.  PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNA DARBA ĪPATNĪBAS    19
1.4.  ĢIMENE    28
1.5.  PIRMSSKOLAS MĀCĪBU IESTĀDE    32
1.6.  DARBA VĒRTĒŠANA    38
2.  PIRMSSKOLAS BĒRNA DARBAUDZINĀŠANA    47
2.1.  ROTAĻU NOZĪME DARBAUDZINĀŠANĀ    49
2.2.  PAŠAPKALPOŠANĀS    53
2.3.  BĒRNU DARBS DABĀ    55
2.4.  ROKU DARBS    57
2.5.  KOLEKTĪVAIS DARBS    60
3.  PĒTĪJUMI PAR PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU DARBAUDZINĀŠANU    64
3.1.  PĒTĪJUMA METODIKA    64
3.2.  VECĀKU APTAUJA UN TĀS REZULTĀTI    65
3.3.  BĒRNU NOVĒROŠANA UN TĀS REZULTĀTI    80
4.  IETEIKUMI JAUNAJIEM PEDAGOGIEM DARBAUDZINĀŠANAS PAMATJAUTĀJUMU RISINĀŠANAI    84
  SECINĀJUMI    86
  LITERATŪRA    87
  PIELIKUMS    90
Extract

DARBAUDZINĀŠANAS SVARĪGĀKIE FAKTORI

Kopš senseniem laikiem, mērķtiecīgi iedarbodamies uz apkārtējo dabu, cilvēki ir ieguvuši dzīvei nepieciešamos līdzekļus, mainījuši dabu un reizē pārveidojušies arī paši. Darbs sācies līdz ar darbarīku izgatavošanu.
Pirmatnējās kopienas iekārtā pastāvēja kolektīvs darbs, ko noteica ražošanas attiecības, kuru pamatā bija vāji attīstīts ražošanas līdzekļu kopīpašums. Vēsture un folkloras materiāli liecina, ka feodālisma laikmetā (IX – XII gs.) latviešu ciltīm bija attīstīta zemkopība un lopkopība, samērā augsta kultūra.
Minētie sociāli ekonomiskie apstākļi noteica arī tautas pedagoģijas veidošanos, dažādu sabiedrības slāņu uzskatu par darbu un darbaudzināšanu.
Folklora rāda, ka latviešu zemnieki gadsimtu gaitā ir pārliecinājušies, cik liela nozīme bērnu sagatavošanā darba dzīvei ir viņu mācībām un audzināšanai. Tāda doma dažos aspektos ir ietverta daudzos sakāmvārdos. Lūk daži piemēri.
Gudrība pati no sevis nenāk.
Gudra māte, čakli bērni.
Saimēs, bērnus sagatavojot darbam, stingri ievēroja pedagoģiskos padomus, morāles normas, kurus tēvi un mātes bija paši apguvuši no saviem vecākiem un vecvecākiem. Savus pēcnācējus viņi iemācīja veikt visus tos darbus, kurus paši prata, prasīja, lai ikviens sadzīvē ievērotu izveidojušās paražas. Tautas pedagoģija vecākiem, kurus bērni ievadījuši darbā, devusi sakāmvārdos iekļautas vērtīgas atziņas.
Darbam dzimu, darbam augu,
Darbam mūžu nodzīvoju.
Labs darbs visu mūžu dzīvos [40;6]*.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register