Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308267
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.07.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    4
  IEVADS    5
1.  EPILEPSIJAS TERMINOLOĢIJA    7
1.1.  Epilepsijas patoģenēze    7
2.  EPILEPSIJAS SIMPTOMI UN PAZĪMES    9
2.1.  Ģeneralizētas lēkmes    10
2.2.  Parciālas lēkmes    12
2.3.  Epilepsijas stāvokli    13
3.  EPILEPSIJAS DIAGNOSTIKA    15
3.1.  Bērna anamnēze    15
3.2.  Elektroencefalogramma    16
3.3.  Radioloģiski izmeklējumi    17
3.4.  Ģenētiskā izmeklēšana    18
4.  BĒRNU MIEGS UN EPILEPSIJA    19
5.  BĒRNU EPILEPSIJAS ĀRSTĒŠANA    22
5.1.  Medikamentoza ārstēšana    22
5.2.  Nemedikamentozas metodes    24
5.3.  Pirmā palīdzība epilepsijas lēkmes gadījumā    26
6.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI    27
  SECINĀJUMI    34
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    36
  PIELIKUMI    38
Extract

SECINĀJUMI
Epilepsija ir aptuveni vienādi pasaulē izplatīta hroniska saslimšana, kam var būt dažādi iemesli (ģenētiska pārmantošana, galvas smadzeņu traumu, asinsrites traucējumu, pārslimotu infekcijas slimību, hipoktiska bojājuma u.c. slimību sekas), ko raksturo atkārtotas lēkmes.
Krampju gatavības slieksnis ir īpaši augsts bērnu vecumā fizioloģisko krīžu laikā 3-4 gadu, 7-8 gadu, 11-14 gadu vecumā. Tiek minēti mazie epileptiskie kritēriji, ko novēro bērniem, kuriem epilepsijas rašanās varbūtība pieaug.
Apkopojot un izanalizējot pētījuma rezultātus, varēju izdarīt sekojošus secinājumus:
• Pirmsskolas iestādes pārsvarā strāda jaunie darbinieki no 30.- 40. gadiem (sk.6.1.att.) un pie tam izglītoši, 67% respondentiem ir augstāka izglītība un 21% respondentiem ir profesionāla izglītība.
• Redzot respondentu atbildes uz 6. jautājumu (sk.6.6.att.), redz ka 34% nesaņem no darba devēja informāciju par bērnu, kam ir epilepsija. Līdz ar to viņi īsti nezin, kā rīkoties un ko darīt epilepsijas lēkmes laikā.
• Labi, ka mūsdienās ir internets, TV (sk. 6.6.att.), kur 16% darbinieku tomēr lasīja vai redzēja informāciju par pareizu rīcību lēkmes laikā. Protams labi arī tas, ka 20% darbiniekiem bērnu vecāki atklāj bērnu diagnozi un pastāsta ko darīt lēkmes laikā. Tas ir ļoti svarīgs un uzticāms posms starp vecākiem un pirmsskolas izglītības iestādes darbiniekiem.
• Atbildot uz 9 jautājumu, var secināt, ka tomēr pirmsskolas iestādes darbinieki izsauktu NMPD, ja bērnam būtu lēkme vairāk par 5 min (sk.6.9.att.), uz to norāda 66% un 18% respondentu izsauktu, ja lēkmes atkārtotos pēc kārtas.
• Atbildot uz 11. jautājumu (sk.6.11.att.) 60% darbinieku tomēr atzīst, ka gribētu, lai viņus apmācītu, kā pareizi rīkoties ar bērnu, kurām ir epilepsijas lēkme. Manuprāt, tā ir laba ideja, jo tad vecāks, laižot bērnu uz bērnudārzu, zinātu kā bērniņam palīdzēs līdz NMP atbraukšanai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register