-
Pirmsskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība un tās pilnveidošanas iespējas
Nr. | Chapter | Page. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 7 | |
TEORĒTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA | 11 | |
1. | PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS LATVIJĀ | 11 |
2. | PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTADES DARBĪBAS ORGANIZĀCIJA | 20 |
3. | PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS KVALITĀTE | 20 |
3.1. | Pirmsskolas izglītības iestādes kvalitatīvas izglītības un attīstības nosacījumi | 22 |
3.2. | Pedagogu izglītība un profesionālā pilnveide | 24 |
3.3. | Pirmsskolas izglītības iestādes kvalitātes vērtēšana | 27 |
4. | PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES METODISKĀ DARBA PAMATPRINCIPI | 30 |
4.1. | Metodiskā darba mērķi un uzdevumi | 32 |
4.2. | Metodiskā darba organizēšanas metodes un formas | 35 |
4.3. | Metodiskā darba struktūra pirmsskolas izglītības iestādēs | 43 |
4.4. | Metodiskā darba organizācija pirmsskolas izglītības iestādēs | 45 |
4.5. | Metodiķa loma pirmsskolas izglītības iestādes izglītošanas un audzināšanas procesā | 47 |
4.5.1. | Iestādes metodiskā darba vadība | 53 |
4.5.2. | Metodiķa loma sadarbībā ar bērnu vecākiem | 57 |
PRAKTISKI PĒTNIECISKĀ DAĻA | 59 | |
5. | PĒTĪJUMA ORGANIZĀCIJA UN METODOLOĢIJA | 59 |
5.1. | Stopiņu novada domes pirmsskolas izglītības iestādes „Pienenīte” darbības raksturojums | 61 |
5.2. | X iestādes pedagogu aptaujas analīze un X metodiķu aptaujas analīze | 62 |
REZULTĀTI UN SECINĀJUMI | 72 | |
IETEIKUMI X PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES METODISKĀ DARBA PILNVEIDOŠANAI | 76 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 80 | |
PIELIKUMI | 83 | |
1.Pielikums. | Skolu sistēma Latvijā | 84 |
2. Pielikums. | Skolotāja profesionālās ētikas pamatprasības | 86 |
3. Pielikums. | Pirmsskolas izglītības iestādes metodiķa darba pienākumi | 88 |
4.Pielikums. | Bērna attīstības, izpētes karte | 89 |
5.Pielikums. | Darba plānošana pirmsskolā | 90 |
6.Pielikums. | PII pedagogu darba kvalitātes izvērtējuma karte | 94 |
7.Pielikums. | Aptaujas anketa „Vecāku novērtējums sadarbībai ar pirmsskolas pedagogiem” | 98 |
8. Pielikums. | Nodarbības vērtējums | 99 |
9. Pielikums. | Organizētās bērnu darbības apraksts/plāns | 102 |
10.Pielikums. | Perspektīvais attīstības plāns (3 gadiem) | 103 |
11.Pielikums. | Mācīšanās procesa pilnveide | 105 |
13.Pielikums. | Rīcības programma. Ģimeņu un sabiedrības lomas aktivizēšana bērnu audzināšanā | 107 |
14.Pielikums. | Pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu aptaujas anketa | 108 |
15. Pielikums. | Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāju, metodiķu aptaujas anketa | 111 |
REZULTĀTI UN SECINĀJUMI
Maģistra darbā pētīta pirmsskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība, kā pirmsskolas izglītības iestādes sekmētāja, veikts aptaujas anketās iegūto rezultātu izvērtējums un izstrādāti ieteikumi metodiskā darba pilnveidošanai X pirmsskolas izglītības iestādē.
Apkopojot pētījumā iegūtos rezultātus par iestādes vadības stilu un darba plānošanu pēc metodiķu domām pedagogi reizēm mēdz darboties:
Haotiski;
Bez konkrētas plānveidīgas darbības;
Neparedzot plānotos rezultātus;
Neizvērtējot padarīto audzēkņu attīstības virzienā;
Nesaistot analīzes rezultātus ar turpmākās darbības plānošanu.
Autore uzskata, ka turpmākā darbībā, plānojot metodisko darbu iestādē, jāpanāk katra pedagoga līdzdalība iestādes un personīgo mērķu izvirzīšanā, pārskatīšanā.
Veiksmīga stratēģiju izstrādāšana un saskaņota pārmaiņu ieviešana ir viens no vadības darba raksturojošiem rādītājiem. Praktiskā pētījuma rezultātā autore secina, ka pedagogu līdzdalība iestādes stratēģiju un arī ikdienas plānu veidošanā nav pietiekama. Pirmsskolas izglītības iestādes turpmākā darbībā jāpārskata iestādes vadības pašvērtējuma adekvātums.
Apkopotie praktiskā pētījuma rezultāti par skolotāju pašvērtējumu ir diezgan pretrunīgi un iespējams pedagogi, pēc autores domām, tomēr pārvērtē savu kompetenci.
Praktiskā pētījuma rezultāti skaidri norāda, lai veiksmīgi pilnveidotu iestādes metodiskā darba plānošanu un realizētu pedagogu līdzatbildību par metodiskā darba plānu un tā izpildi, būtiska ir darbinieka drošības sajūta iestādē – atbaslsts un atzinība darbiniekiem, vadības un darbinieku sadarbība. Kopumā autore secina, ka vadības un pedagogu sadarbība iestādē ir pietiekama.
Jautājumā par vadības iesaistīšanu visu kolektīvu kopējo uzdevumu izstrādē pedagogu atbildes ir pretrunīgas jeb pedagogi nevēlas piedalīties kopējo uzdevumu izstrādē iestādē. Metodiskā darba uzdevums – ir ieviest tādas darba formas, kas veicinātu pedagogu iesaistīšanos un līdzatbildību, kas savukārt paaugstinātu darbinieku drošības sajūtu iestādē. Drošību veicinās apziņa, ka tas, ko es daru, ir arī mana personīgā izvēle.
Plānojot pedagoģisko darbu iestādē, autore iesaka iesaistīt vadītāju individuālās sarunās ar tiem pedagogiem, kuriem ir acīmredzamas saskarsmes problēmas, vai saskarsmes deficīts, kādēļ viņi jūtas neiesaistīti un nenovērtēti. Iespējams reizēm vajadzētu deleģēt šiem darbiniekiem kādus pienākumus ārpus grupas, lai viņi varētu pašapliecināties.
…
-
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Term Papers73 Computers, Consumer Electronics, Pedagogy, Management
- Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
- Pirmsskolas izglītības iestādes metodiskā darba vadība un tās pilnveidošanas iespējas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Term Papers for university52
Evaluated! -
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Term Papers for university73
Evaluated! -
Pirmsskolas vecuma bērnu emocionalitātes attīstības sekmēšana mūzikas uztveres procesā
Term Papers for university58
-
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Term Papers for university75
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Term Papers for university109
Evaluated!