Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs

     

    Term Papers75 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:182375
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.08.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 59 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Saturs    4
  Ievads    5
1.  Vadības stilu raksturojums izglītības vadības un pārvaldības literatūrā    8
1.1.  Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja stilu būtība un raksturojums    8
1.2.  Vadības stili    9
1.3.  Vadītāja īpašību modeļi    16
1.4.  Vadītāja uzvedības matrica    21
1.5.  Vadības stila izvēles kritēriji    22
2.  Pedagogu radošās darbības veidošanas procesa atspoguļojums pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā    25
2.1.  Kreativitātes jēdziena skaidrojums pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā    25
2.2.  Kreativitāte un pedagoga personība pirmsskolas izglītības iestādē    31
3.  Pētījumi par pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja personības un vadības stila ietekmi uz skolotāju kreativitāti    38
3.1.  Pētījumi par vadības stiliem pirmsskolas izglītības iestādēs    39
3.2.  Pētījumi par pedagogu kreativitātes veicinošiem un kavējošiem faktoriem pirmsskolas izglītības iestādē    63
  Secinājumi    67
  Literatūras saraksts    70
  Pielikums    73
Extract

Darba aktualitāti noteica pēdējo gadu pārmaiņas – demokrātiskas izglītības sistēmas veidošana.
Maģistra darbā ietverts plašs literatūras apskats par vadības stiliem un personības kreativitātes iezīmēm.
Maģistra darbs sastāv no trijām nodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem.
Pirmajā nodaļā analizēta teorētiskā literatūra par vadības procesu, par vadības stilu būtību un dots to raksturojums. Analizēti vadītāja īpašību modeļi un vadības stilu izvēles kritēriji pirmsskolas izglītības iestādē. Secinu, ka vadības stilu ietekmē daudzi apstākļi, kas ir saistīti ar vadītāja personību, vadāmo sociāli psiholoģiskām īpašībām un kolektīva psiholoģisko mikroklimatu. Vadības stila izvēli nosaka atkarībā no trim faktoriem:
No vadītāja iespējām;
No darbinieku iespējām;
No konkrētas situācijas.
Otrajā nodaļā pētīts kreativitātes jēdziens un kā pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs var veicināt skolotāju radošumu. Secinu, ka kreatīvo ideju attīstību galvenokārt ietekmē vide. Apstākļi, kādos pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi strādā, var būtiski paaugstināt vai pazemināt viņu kreativitātes līmeni, tādēļ nepieciešams radīt iekšējo motivāciju uzturošus apstākļus, nepieciešams radīt labvēlīgu psiholoģisko klimatu kolektīvā.
Trešajā nodaļā pētīti un analizēti triju pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju vadības stili un to saistība ar pedagogu radošumu, analizēti pedagogu radošuma veicinošie un kavējošie faktori. Secinu, ka, ja pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs veicinās kolektīvā pozitīvu sadarbību gan starp pedagogiem, gan starp pedagogiem un vadību, sniegs pedagogiem palīdzību un atbalstīs viņus, motivēs viņus radošai darbībai, iesaistīs pedagoģiskā procesa plānošanā, lēmumu pieņemšanā un organizēšanā, tad skolotāju radošuma izpausmes būs iespējamas katrā pirmsskolas izglītības iestādē.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1169785
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register